Ga naar inhoud

Aopen mening


Aanbevolen berichten

[quote:8e0c948a19="gerwin111"]Heb 1x een a-open gehad draait nu 2,5 jaar al bij een ander nix aan het handje. Maarja als je aan mij een mobo merk advies zou vragen zou je het volgende antwoord krijgen het begint met een A en eindigt op SUS. Sluit mij dus voorderest bij Marcel aan. Groeten, Gerwin.[/quote:8e0c948a19] Asus zou ik al helemaal niet doen :( Prima mobo's hoor daar niet van, maar veel te duur en achterlijk veel jumpers en dipswitches. Ga dan voor een Abit in dezelfde prijsklasse. Die zijn veel beter. Ook Epox, Soltek en Gigabyte maken heel goede borden, naar mijn mening beter dan Asus en ze zijn nog goedkoper ook.
Link naar reactie
[quote:67dcebb5ad="Marcel de Reus"][quote:67dcebb5ad="gerwin111"]Heb 1x een a-open gehad draait nu 2,5 jaar al bij een ander nix aan het handje. Maarja als je aan mij een mobo merk advies zou vragen zou je het volgende antwoord krijgen het begint met een A en eindigt op SUS. Sluit mij dus voorderest bij Marcel aan. Groeten, Gerwin.[/quote:67dcebb5ad] Asus zou ik al helemaal niet doen :( Prima mobo's hoor daar niet van, maar veel te duur en achterlijk veel jumpers en dipswitches. Ga dan voor een Abit in dezelfde prijsklasse. Die zijn veel beter. Ook Epox, Soltek en Gigabyte maken heel goede borden, naar mijn mening beter dan Asus en ze zijn nog goedkoper ook.[/quote:67dcebb5ad] [i:67dcebb5ad]Naar jouw mening[/i:67dcebb5ad]. Voordat ik een moederbord van éen van de drie bovenstaande merken durf te kopen wil ik eerst een hele serie reviews ervan zien. Als ik een ASUS bord in de winkel zie liggen dan is het misschien niet het beste moederbord in z'n klasse, maar het is wel altijd goed. Naast prijs, features en overklokmogelijkheden is er ook nog zoiets als duurzaamheid en betrouwbaarheid. Die zijn voor een reviewer vrijwel onmogelijk te controleren.
Link naar reactie
Ik heb het niet over de prijs / kwaliteit verhouding want dan ligt asus er meestal snel uit. En zo heb ik per ongeluk een heel ander onderwerp aangesneden we hebben het nu over het A-open bord. Toekomst perspectief ziet er op papier volgens mij niet verkeerd uit, maar zoals je leest zijn de meesten niet echt voor een a-open bord. Groeten, Gerwin. Met Asus heb (bijna altijd) iets goeds in handen :D Maarja zoals je ziet vindt niet iedereen dat..hihihi
Link naar reactie
[quote:a8b27a793b="egslim"][quote:a8b27a793b="Marcel de Reus"][quote:a8b27a793b="gerwin111"]Heb 1x een a-open gehad draait nu 2,5 jaar al bij een ander nix aan het handje. Maarja als je aan mij een mobo merk advies zou vragen zou je het volgende antwoord krijgen het begint met een A en eindigt op SUS. Sluit mij dus voorderest bij Marcel aan. Groeten, Gerwin.[/quote:a8b27a793b] Asus zou ik al helemaal niet doen :( Prima mobo's hoor daar niet van, maar veel te duur en achterlijk veel jumpers en dipswitches. Ga dan voor een Abit in dezelfde prijsklasse. Die zijn veel beter. Ook Epox, Soltek en Gigabyte maken heel goede borden, naar mijn mening beter dan Asus en ze zijn nog goedkoper ook.[/quote:a8b27a793b] [i:a8b27a793b]Naar jouw mening[/i:a8b27a793b]. Voordat ik een moederbord van éen van de drie bovenstaande merken durf te kopen wil ik eerst een hele serie reviews ervan zien. Als ik een ASUS bord in de winkel zie liggen dan is het misschien niet het beste moederbord in z'n klasse, maar het is wel altijd goed. Naast prijs, features en overklokmogelijkheden is er ook nog zoiets als duurzaamheid en betrouwbaarheid. Die zijn voor een reviewer vrijwel onmogelijk te controleren.[/quote:a8b27a793b] Ik neem aan dat je niet op Abit doelt? Over de andere 3 merken: idd betrouwbaarheid en duurzaamheid is niet goed te testen voor een reviewer, maar hoor jij vaak problemen over deze merken? Tuurlijk is Asus een goed merk, maar ik zie niet in waarom het een beter merk zou zijn dan bijvoorbeeld het goedkopere Epox. Kijk als ik nu MSI zou noemen waarover je veel probs tegenkomt is dat een ander verhaal, maar ook mijn vaste leverancier die zowel Epox als Asus verkoopt, krijgt niet meer Epox dan Asus RMA. Ik blijf erbij dat Asus gewoon echt een merk product is dat veel mensen kopen omdat iedereen Asus koopt. Asus is bekent en vertrouwd, net als veel mensen schoenen van Adidas kopen want iedereen koopt dat en het is bekent dus zal het wel goed zijn.
Link naar reactie
Mijn stellingen zijn: 1) ASUS producten zijn altijd goed, hoewel niet altijd de beste. 2) Van andere merken hebben we die zekerheid minder, omdat ze in het verleden slip-ups hebben gehad, of omdat ze nog te weinig producten hebben verkocht om een uitgebreide reputatie te vestigen als ASUS. Epox draait volgens mij nog niet erg lang mee op de voorgrond van retail. Jouw stelling was: [quote:1937809a8d]Ook Epox, Soltek en Gigabyte maken heel goede borden, naar mijn mening [i:1937809a8d]beter[/i:1937809a8d] dan Asus en ze zijn nog goedkoper ook.[/quote:1937809a8d] Waar baseer je dat op?
Link naar reactie
Hmm beter is idd wat ongelukkig gebruikt. Ik bedoelde daarmee niet qua sneldheid, duurzaamheid ed, maar op de mooiere layout van die borden zonder al die dipswitches en jumpers die Asus nog steeds gebruikt. Voor de rest sluit ik me bij je aan hoor, we denken dus hetzelfde alleen vind ik dat ook een idd nog niet heel lang aan de top lopend merk als Epox de voorkeur krijgt boven Asus.
Link naar reactie
Ja Marcel, dat ben ik weer met je eens asus heeft nou een maal de naam en als je die eenmaal hebt dan ben je hem niet zo maar kwijt maar ik ben absoluut niet zo merk gebonden maar ik zou altijd wel graag een goeie ondergrond willen hebben of dat nou van epox, gigabyte, asus etc. is.. Maar dat vindt ik met een a-open bord absoluut niet. Groeten, Gerwin.
Link naar reactie
Helemaal mee eens, ik vind Aopen absoluut niet in de rij horen van goede moederbord fabrikant. En ik denk overigens dat Asus nog heel lang de grootste zal blijven op de moederborden en videokaarten markt. Omdat niet iedereen nu eenmaal advies vraagt op een forum en Asus gewoon heel overtuigend overkomt. Kijk maar eens naar de prachtige dozen en de vele reclame foldertjes die je in elke compu zaak wel ziet liggen.
Link naar reactie
To: Marcel de Reus. Nou ik weet niet wanneer jij voor het laatst een mobo van asus gezien hebt maar dat moet zo'n beetje een jaar of 10 geleden zijn. Ik ben namelijk de laatste jaran geen ASUS mobo's tegen gekomen met jumpers en dip switches ??? Zelf gebruik ik uitsluitend mobo's van ASUS juist vanwege de zeer hoge kwaliteit en het probleemloos werken. Als we het over slechte mobo's hebben, nou die moet je tegenwoordig met een vergrootglas zoeken. Maar in mijn ogen is het ASUS RULES. Koop echter een mobo met een intel chipset, want van de VIA chipset hoor je niks dan ellende, er zijn meer via driver updates dan er computers op de wereld zijn :wink: dus mijn advies geen VIA chipset, voor de rest maakt het niet zoveel uit.
Link naar reactie
[quote:c1ed616184="Zocor"]To: Marcel de Reus. Nou ik weet niet wanneer jij voor het laatst een mobo van asus gezien hebt maar dat moet zo'n beetje een jaar of 10 geleden zijn. Ik ben namelijk de laatste jaran geen ASUS mobo's tegen gekomen met jumpers en dip switches ??? Zelf gebruik ik uitsluitend mobo's van ASUS juist vanwege de zeer hoge kwaliteit en het probleemloos werken. Als we het over slechte mobo's hebben, nou die moet je tegenwoordig met een vergrootglas zoeken. Maar in mijn ogen is het ASUS RULES. Koop echter een mobo met een intel chipset, want van de VIA chipset hoor je niks dan ellende, er zijn meer via driver updates dan er computers op de wereld zijn :wink: dus mijn advies geen VIA chipset, voor de rest maakt het niet zoveel uit.[/quote:c1ed616184] Ik weet niet wanneer jij voor het laatst iets over VIA heb gelezen, maar dat zal ook wel uit de tijd van de kt133 zijn. VIa moederborden zijn helemaal geen probleem borden meer. Hier een foto van de Asus A7V333 [img:c1ed616184]http://www.eynstein.nl/ai/a7v333.jpg[/img:c1ed616184] Wat zie ik daar? En dat is een via mobo Nu een intel mobo (P4B533 Socket 478) [img:c1ed616184]http://www.eynstein.nl/ai/p4b533.jpg[/img:c1ed616184] Shit zelfs 2 blokjes met van die witte schakelaars
Link naar reactie
[quote:4304a01b3f="Zocor"]Nou ik weet niet wanneer jij voor het laatst een mobo van asus gezien hebt maar dat moet zo'n beetje een jaar of 10 geleden zijn. Ik ben namelijk de laatste jaran geen ASUS mobo's tegen gekomen met jumpers en dip switches ???[/quote:4304a01b3f] Nou ik heb een Asus P2b met 440BX chipset (dat mobo zal nu 3,5 jaar oud zijn schat ik) en die heeft ook jumpers... Niet zo heel erg vind ik, maar in de BIOS overclocken is natuurlijk wel wat gemakkelijker. Verder een prima moederbord, nog nooit problemen ook. En het is een goed presterend moederbord (ik las een jaar na aankoop een test toen er de nieuwe generatie moederborden kwam en toen was er nauwelijks verschil met de 440BX chipset...
Link naar reactie
[quote:fd3b167215="Zocor"]To: Marcel de Reus. Nou ik weet niet wanneer jij voor het laatst een mobo van asus gezien hebt maar dat moet zo'n beetje een jaar of 10 geleden zijn. Ik ben namelijk de laatste jaran geen ASUS mobo's tegen gekomen met jumpers en dip switches ??? Zelf gebruik ik uitsluitend mobo's van ASUS juist vanwege de zeer hoge kwaliteit en het probleemloos werken. Als we het over slechte mobo's hebben, nou die moet je tegenwoordig met een vergrootglas zoeken. Maar in mijn ogen is het ASUS RULES. Koop echter een mobo met een intel chipset, want van de VIA chipset hoor je niks dan ellende, er zijn meer via driver updates dan er computers op de wereld zijn :wink: dus mijn advies geen VIA chipset, voor de rest maakt het niet zoveel uit.[/quote:fd3b167215] En dan vraag je aan mij waarneer ik voor het laatst een Asus mobo gezien heb? :roll: Te lang onder een rots gelegen ofzo?
Link naar reactie
zocor?. is dat niet een middel tegen vaat vernauwing :lol: :lol: :lol: Over a period of time, ZOCOR works by reducing the amount of cholesterol in your blood. It can dramatically lower LDL ("bad") cholesterol, while increasing HDL ("good") cholesterol. When part of a healthy lifestyle, ZOCOR begins to work quickly — you can begin to see results in as little as two weeks. As long as you take ZOCOR every day, you could see the full effects on cholesterol within four to six weeks. ZOCOR works silently to reduce cholesterol. If you don’t feel stronger or healthier after taking it on a daily basis, that does not mean that ZOCOR isn’t helping to lower your cholesterol. Remember, ZOCOR can work for you only if you stick with it every day as recommended by your doctor. So visit your doctor regularly to check your cholesterol-lowering progress.
Link naar reactie
[quote:6dfefab75f="Zocor"]To: Marcel de Reus. Nou ik weet niet wanneer jij voor het laatst een mobo van asus gezien hebt maar dat moet zo'n beetje een jaar of 10 geleden zijn. Ik ben namelijk de laatste jaran geen ASUS mobo's tegen gekomen met jumpers en dip switches ??? Zelf gebruik ik uitsluitend mobo's van ASUS juist vanwege de zeer hoge kwaliteit en het probleemloos werken. Als we het over slechte mobo's hebben, nou die moet je tegenwoordig met een vergrootglas zoeken. Maar in mijn ogen is het ASUS RULES. Koop echter een mobo met een intel chipset, want van de VIA chipset hoor je niks dan ellende, er zijn meer via driver updates dan er computers op de wereld zijn :wink: dus mijn advies geen VIA chipset, voor de rest maakt het niet zoveel uit.[/quote:6dfefab75f] Over dat van Via: De enige reden waarom daar veel driverupdates voor zijn is omdat eerdere windows versies ze standaard niet hadden, en wel bijvoorbeeld Intel drivers. En daar zijn ook tig updates van, maar de meesten installeren die toch niet. Verder als we naar chipsetperformance kijken, dan komen oa de geheugendoorvoer van de PC2700 chipsets bij VIA veel hoger uit, hun memcontroller's zijn een stuk beter als die van Intel de laatste tijd. En verder bugs als de PCI latency etc zijn al sinds Via 4.37 gefixed.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...