Ga naar inhoud

Alpha pal 8045 ? + welke fans ?


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, heb hier een nieuwe A7V333 + AMD XP2000+ + 256 333/pc2700 Alleen nu heb ik hier al een tijdje een hhc-001 van coolermaster en dit ding begint mij een beetje te irriteren de verhouden db's <-> coolen.. Nu had ik nog 1 vraag: Zijn er nog bepaalde type's alpha want ik kwam bijv. de pro versie tegen. Welke kan ik nu het beste bestellen ? Ook wilde ik hierbij 3 fans bestellen voor als ik ga overclocken etc. Graag zou ik van jullie willen weten welke: 1 tje voor normaal gebruik (dus lekker stil maar die wel een amd xp 2000 op een normale temp houdt) (papst) 1'tje als tussen maat (beter coolen) en (Y tech) 1'tje met veel db's (die echt goed cooled). (delta ?) 8) Alvast bedankt voor jullie antwoord(en). Met vriendelijke groet, Gerwin. :wink: Oja, hebben jullie ook nog eventueel een shop waar ik de boel kan halen ? Of waar jullie goede ervaringen mee hebben. :lol:
Link naar reactie
Je kan ook zoiets als een Enermax met potmeter nemen. Heb zelf enkele van deze fans, op 1000rpm zijn ze redelijk stil (niet zo stil als die allerstilte papst denk ik, maar toch goed aan te horen voor mij dan) en koelen prima. Schroef je em op naar 3000rpm dan zit je kwa geluid op Delta 80MP niveau. Als het dan echt grof moet zit je met een Delta HP nog een stapje hoger, maar dat geluid wil ik nie horen :) (vond mijn MP's en Enermaxen op 3000rpm al genoeg). http://www.tweakshop.nl/n/prod/producten.htm
Link naar reactie
Maar jij wil steeds fans verwisselen? hoe ga je dat doen? Ik ben bang dat je je core gaat slopen met iedere keer dat gesjor aan de heatsink. Je kunt dus beter een goede fan kopen met erg veel airflow en dan een regulator ertussen plaatsen. Ze zijn te koop van oa zalmann maar je kan er ook wel een zelf maken. (vraag niet aan me hoe ;) )
Link naar reactie
[quote:24fbe4aa0e="hjs"]Maar jij wil steeds fans verwisselen? hoe ga je dat doen? Ik ben bang dat je je core gaat slopen met iedere keer dat gesjor aan de heatsink. Je kunt dus beter een goede fan kopen met erg veel airflow en dan een regulator ertussen plaatsen. Ze zijn te koop van oa zalmann maar je kan er ook wel een zelf maken. (vraag niet aan me hoe ;) )[/quote:24fbe4aa0e] Uhm, hjs, naar wie reply je met 'steeds fans verwisselen'? Speedy had het over een Enermax met een podmetertje ertussen: zodat hij de fan snelheid kan regelen. Met 'opschroeven naar 300 RPM' bedoelde hij: aan het podmetertje draaien zodat die fan sneller gaat. Hetzelfde wat een regulator doet :P Ohja, als je nog een regulator wilt, ik gebruik mijn Zalman Fanmate1 niet ;) (Heeft een 3 pins aansluiting :P)
Link naar reactie
[quote:f90990474a="Speedy"]Je kan ook zoiets als een Enermax met potmeter nemen. Heb zelf enkele van deze fans, op 1000rpm zijn ze redelijk stil (niet zo stil als die allerstilte papst denk ik, maar toch goed aan te horen voor mij dan) en koelen prima. Schroef je em op naar 3000rpm dan zit je kwa geluid op Delta 80MP niveau. Als het dan echt grof moet zit je met een Delta HP nog een stapje hoger, maar dat geluid wil ik nie horen :) (vond mijn MP's en Enermaxen op 3000rpm al genoeg). http://www.tweakshop.nl/n/prod/producten.htm[/quote:f90990474a] De stilste Papst maakt maar 12dba :D
Link naar reactie
Oeps vergeten te typen, ik heb er dus ook een regulator bij bestelt. Nee, ik wil graag eens even kijken met wat ik nu met mijn systeem doe hoe ik dit toch het stilste kan afhandelen. Zal het je zo vertellen: Mijn pc (gebruik ik normaal gesproken bedrijfs matig en er komen vaak zat mensen op bezoek en als er dan een delta fan staat te brullen dan zit ik niet lekker en de mensen kijken ook een beetje naar die pc van zou je hem niet eens maken.hihi(de papst fan) Behalve wanneer ik vrij heb dan gaat de kap eraf en probeer ik alles eruit te halen wat er maar uit tehalen valt. (De delta fan) Maar toen dacht ik van hee als er nou toevallig een tussen weg is (YS-tech) die goed koelt weinig lawaai maakt dan ben ik er.. Maar hoe kom ik hier echt achter??? Door dus lekker te testen(waar ik nog wel graag van hou). En iedereen heeft een persoonlijk limiet denk ik qua db's dus vandaar dat ik dus deze 3 heb besteld. Mischien ietsjes geld verspilling maarja dat is iedere hobby.. Met vriendelijke groeten, Gerwin En bedankt voor jullie antwoorden / advies.
Link naar reactie
Wie geen afwijking heeft en hobbiet met computers is niet normaal..hihi Nee, maar ik denk dat ik zo een soepkip Topic voorkom bij mijn eigen..hihi probeer ze alle 3 dan weet ik meteen hoe / wat en hoef ik niet 4 pagina's vol te typen.. :D Absoluut geen belediging want ik vindt het echt leuk om zullke topics te lezen. Groeten, Gerwin.
Link naar reactie
[quote:5e81514841="diniz"]Ha, en dan zijn 3181 berichten niet genoeg? :wink: Maar niks van zich laten horen is jeroen idd wel goed in, onze moderator weet de url van het forum niet meer denk ik. :D[/quote:5e81514841] Vast wel, want als ik hem pb dan antwoord hij direct hoor. Maar hij mod idd niet of nooit, maar gelukkig zitten we met een club vaste mensen die hier het hier redelijk op orde houden en iemand erop wijzen als het mis gaat. Bovendien is er altijd nog de feedback waar je de verkeerde topics kunt plaatsten die dan meestal direct door Bill Gates of teachrer onder handen worden genomen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...