Ga naar inhoud

proc upgrade


Aanbevolen berichten

Ik denk dat je deze tip moet opvolgen om nog wat winst uit je systeem te halen. [quote:e5fd43ced3="egslim"]Omdat een K6x unlocked is, kun je ook op een 66MHz FSB draaien. Kijk eens bij je moederbord fabrikant, daar staat misschien iets over de mogelijkheden. Het kan zijn dat je een BIOS update nodig hebt. Als je moederbord niet de juiste multipliers heeft kun je de "2" gebruiken, die wordt gelezen als een "6". Zo kom je nog op 6*66MHz = 400MHz. Met een hogere FSB kun je verder komen, natuurlijk. Let er ook op dat het moederbord in staat is de juiste voltages te leveren. Zoek in ieder geval het merk en type moederbord op.[/quote:e5fd43ced3] Als een ander mobo (moederbord dus) niet in je vermogen ligt zou ik op de 2e handsmarkt wat gaan rondkijken. Voor een betere configuratie betaal je echt niet veel.
Link naar reactie
  • Reacties 70
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:afc442baee="Li'l compuguy"]nou lekker is dat of kan ik als ik het EDO er uit haal, en het FPM erin kan het dan?(zal wel nie mja)[/quote:afc442baee] Effe niet gezien, je hebt 64+32MB=96MB geheugen in je computer. Dat van die FP/EDO is verder geen probleem. ALs het nu werkt dan werkt het straks ook. Gezien de snelheidswinst met Dimm geheugen zou ik zelf niet meer investeren in EDO of FP geheugen. Als je het voltage kan aanpassen kun je een K6 overwegen, maar reken op een snelheidswinst van hooguit 2. Ik denk niet dat dat de investering echt waard is. Kijk om je heen en spaar door. Overigens staat er ergens op Tom's hardware page nog ergens artikel betreffende de aanpassing van een oud socket 7 moederbord voor een K6. Misschien dat je daar nog wat informatie uit kan halen.
Link naar reactie
Ik zou als ik jou was gewoon ff lekker doorsparen en dan een Duron 1000 systeem kopen. Straks als AMD de Athlon 64 uitbrengt rond oktober/november worden die Durons helemaal spotgoedkoop. Zoek er een socket a bordje bij met een KT133a chipset, want die gaan dan ook in de uitverkoop en koop een 256mb reepje PC133. Kost niet veel, je kunt zelfs misschien wel een DDR bordje nemen voor heel weinig geld :)
Link naar reactie
[quote:4ded1b1aec="Li'l compuguy"]als ik ga sparen op dit tempo, ben ik als ik dood ben nog nie klaar ik ben pas dertien en ik heb geen geld als je het begrijpt :wink: +bedankt hans ik zal kijken[/quote:4ded1b1aec] Ik ben pas 15 en heb ook echt geen bakken met geld :D Met weinig bedoelde ik ook echt heel weinig :D Kun je misschien wel voor je verjaardag vragen :P Ik denk dat je voor mobo+cpu+mem volgend jaar februarie oid zo rond de 150 euro kwijt ben. Als ik het er over nadenk is het eigenlijk nog best veel :(
Link naar reactie
[quote:9be28147e3="Marcel de Reus"][quote:9be28147e3="egslim"]Das geen excuus. :) Ga eens de archieven van hardwaresites af, dat is heel goed voor je kennis van de geschiedenis.[/quote:9be28147e3] Denk je dat ik nix anders te doen heb :P Ik meot ook nog naar school en werken ed. Als ik al die hardware technieken nog na moet gaan zoeken ben ik de komende 6 jaar nog bezig.[/quote:9be28147e3] Er zijn wel meer van dat soort voorbeelden hoor. Neem de Cyrix C3, die past ook gewoon in een S370 mobo. Zolang een CPU maar compatible is qua busprotocol en pinlayout, core voltage en dergelijke is het niet moeilijk om zoiets te febriceren. Alleen krijg je dan waarschijnlijk een hele licentie rompslomp.
Link naar reactie
[quote:bf2ab8cc90="BA"][quote:bf2ab8cc90="Marcel de Reus"][quote:bf2ab8cc90="egslim"]Das geen excuus. :) Ga eens de archieven van hardwaresites af, dat is heel goed voor je kennis van de geschiedenis.[/quote:bf2ab8cc90] Denk je dat ik nix anders te doen heb :P Ik meot ook nog naar school en werken ed. Als ik al die hardware technieken nog na moet gaan zoeken ben ik de komende 6 jaar nog bezig.[/quote:bf2ab8cc90] Er zijn wel meer van dat soort voorbeelden hoor. Neem de Cyrix C3, die past ook gewoon in een S370 mobo. Zolang een CPU maar compatible is qua busprotocol en pinlayout, core voltage en dergelijke is het niet moeilijk om zoiets te febriceren. Alleen krijg je dan waarschijnlijk een hele licentie rompslomp.[/quote:bf2ab8cc90] Dat wist ik dus allemaal niet :) Ik heb altijd gedacht dat dat niet kon. Dus een P2 MMX is afhankelijk van het type mobo naar een K6 up te graden? Ik heb namelijk pas een oude P2 verkocht aan een vriend, maar die wil er denk ik best wel een K6 in :D Het was een Compaq Pressario 7800 dacht ik.
Link naar reactie
[quote:a680ec1e72="Marcel de Reus"][quote:a680ec1e72="BA"][quote:a680ec1e72="Marcel de Reus"][quote:a680ec1e72="egslim"]Das geen excuus. :) Ga eens de archieven van hardwaresites af, dat is heel goed voor je kennis van de geschiedenis.[/quote:a680ec1e72] Denk je dat ik nix anders te doen heb :P Ik meot ook nog naar school en werken ed. Als ik al die hardware technieken nog na moet gaan zoeken ben ik de komende 6 jaar nog bezig.[/quote:a680ec1e72] Er zijn wel meer van dat soort voorbeelden hoor. Neem de Cyrix C3, die past ook gewoon in een S370 mobo. Zolang een CPU maar compatible is qua busprotocol en pinlayout, core voltage en dergelijke is het niet moeilijk om zoiets te febriceren. Alleen krijg je dan waarschijnlijk een hele licentie rompslomp.[/quote:a680ec1e72] Dat wist ik dus allemaal niet :) Ik heb altijd gedacht dat dat niet kon. Dus een P2 MMX is afhankelijk van het type mobo naar een K6 up te graden? Ik heb namelijk pas een oude P2 verkocht aan een vriend, maar die wil er denk ik best wel een K6 in :D Het was een Compaq Pressario 7800 dacht ik.[/quote:a680ec1e72] Nee, bij een P2 kan het dus weer niet, omdat die in een SECC1 behuizing zit (slot 1) Of je zou een BX chipset moeten hebben en daar met een converter een Cyrix C3 in steken, maar waarschijnlijk haal je er niet veel winst mee. Je kan dan net zo goed meteen een PIII kopen :lol: Soweiso is die P2 al net zo snel als een K6 denk ik, afhankelijk van de snelheid. K6 Past dus alleen in SS7 mobo's, en die P2 is Slot 1.
Link naar reactie
[quote:edad1e132e="BA"]Dan zou je dus moeten kijken of het een SS7 mobo is. Overigens zegt Plextor dat je een ALI schipset nodsig hebt, maar er zijn ook SS7 mobo's van VIA.[/quote:edad1e132e] OK, thnx voor de info. Ik zal die gast vanavond ff opbellen en kijken wat voor chipset dat bord heeft. Met een beetje geluk kan hij dus een tweedehands K6 gaan zoeken :)
Link naar reactie
tja zo zie je maar weer marcel, zo kun je toch veel leren van de oude rotten en hun ervaringen in het oude grijze computer verleden...... :) is trouwens wel interessant om je met de ontwikkeling tot nu wat meer bezig te houden, kom je nog leuke dingen tegen..... (zoals de pet, vc20, c64, amiga, cbm4032 enz....) die machine's waren wel niet zo snel en kleurrijk als nu, maar ik denk dat veel oude rotten hier op een aantal van die machines veel plezier heeft beleeft!!! (including me :lol: )
Link naar reactie
[quote:a04bfcc41a="BA"]lol, weet wel zeker. Ik zal heel wat afgespeeld hebben op een C64. Daarna een amiga, XT, 286, 386, 486DX2, P60, P3 500, Athlon 550, duron 800, TB 1000 en nu me XP200+ :)[/quote:a04bfcc41a] Je vergeet je 1800+ :D BTW valt het niet op dat de stappen steeds groter worden :) Die CPU's worden sneller en sneller. Wat is BTW een C64? Een prehistorische rekenmachine? :P
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...