Ga naar inhoud

proc upgrade


Aanbevolen berichten

  • Reacties 70
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:3d3f6b2130="plextor"]hij heeft toch gewoon een socket 7 mobo. en daar past een p55c>p54c>amdk6>amdk5>op tot 66/84 mhz op. hx vx of tx chipset.[/quote:3d3f6b2130] voor zover ik weet kan er geen AMD op een Pentium bord ;) Het ligt niet alleen aan de socket, je hebt ook nog zoiets als busprotocollen ed. Je hebt ook P1's op een socket A, daar kun je toch ook geen AMD 2200+ inrammen :P
Link naar reactie
[quote:a5d65084a4="Marcel de Reus"][quote:a5d65084a4="plextor"]hij heeft toch gewoon een socket 7 mobo. en daar past een p55c>p54c>amdk6>amdk5>op tot 66/84 mhz op. hx vx of tx chipset.[/quote:a5d65084a4] voor zover ik weet kan er geen AMD op een Pentium bord ;) Het ligt niet alleen aan de socket, je hebt ook nog zoiets als busprotocollen ed. Je hebt ook P1's op een socket A, daar kun je toch ook geen AMD 2200+ inrammen :P[/quote:a5d65084a4]mars hij heeft een Pen MMX met wel 200 MHZ! dat is een p1 tot 233mhz
Link naar reactie
4dingen 1:wat is een mobo,een moederbord? 2:zo ja,ik weet niet wat het is het is namelijk geen samengestelde(alleen het ram is een geupt deel) maar een Vectra XA 3:ik wil er ook geen 2200+ 'inrammen' 4:tot hoever gaat K-5(2als die er is) welke hyperlinks moet ik volgen? oja ik heb een volgens mij een tx chipset(dat stond volgens mij als ik het goed heb op de north bridge en verder stond er HP op het moederbord
Link naar reactie
[quote:ba7bb399d6="Marcel de Reus"][quote:ba7bb399d6="plextor"]als je een mobo met een tx chipset hebt dan past er een p1 233mzh in of een amd k6xxxx mhz. niet meer :lol: :lol:[/quote:ba7bb399d6] ik vat het niet, hoe kan er nu een AMD op een Pentium moederbord?[/quote:ba7bb399d6] ga eff terug in de tijd. intel vx chipset voor de thuis computergek. intel hx voor de kantoor computergek. intel tx voor de kantoor en thuis gebruik er kunnen op deze mobo's zowel een intel als een amd clone cpu op socket 7. je heb ook een ali chipset ik dacht de 14 of 41 xxx die zit op een socket super 7 mobo daar kan zowel een intel p1 233mkz of een amd k6/2 tot 500mhz op en een amd k6/3 tot 550mhz. wie iets meer weet die moet het maar zeggen :lol:
Link naar reactie
Omdat een K6x unlocked is, kun je ook op een 66MHz FSB draaien. Kijk eens bij je moederbord fabrikant, daar staat misschien iets over de mogelijkheden. Het kan zijn dat je een BIOS update nodig hebt. Als je moederbord niet de juiste multipliers heeft kun je de "2" gebruiken, die wordt gelezen als een "6". Zo kom je nog op 6*66MHz = 400MHz. Met een hogere FSB kun je verder komen, natuurlijk. Let er ook op dat het moederbord in staat is de juiste voltages te leveren. Zoek in ieder geval het merk en type moederbord op.
Link naar reactie
[quote:746ef392a7="plextor"][quote:746ef392a7="Marcel de Reus"][quote:746ef392a7="plextor"]als je een mobo met een tx chipset hebt dan past er een p1 233mzh in of een amd k6xxxx mhz. niet meer :lol: :lol:[/quote:746ef392a7] ik vat het niet, hoe kan er nu een AMD op een Pentium moederbord?[/quote:746ef392a7] ga eff terug in de tijd. intel vx chipset voor de thuis computergek. intel hx voor de kantoor computergek. intel tx voor de kantoor en thuis gebruik er kunnen op deze mobo's zowel een intel als een amd clone cpu op socket 7. je heb ook een ali chipset ik dacht de 14 of 41 xxx die zit op een socket super 7 mobo daar kan zowel een intel p1 233mkz of een amd k6/2 tot 500mhz op en een amd k6/3 tot 550mhz. wie iets meer weet die moet het maar zeggen :lol:[/quote:746ef392a7] das het probleem met mij, in die tijd had ik nog een 486 zonder CDrom en muis en had ik nog nooit van internet gehoord
Link naar reactie
Een K6-2 of K6-3 zijn socket 7 CPU's. Die passen in principe wel op een MMX pentium I bord. Het moet inderdaad zo'n super socket-7 bord zijn. Waar het echt omgaat is de CORE voedingsspanning. Deze moet instelbaar zijn op bijvoorbeeld 2,2V (staat nu op 2,8V, denk ik). Verder werkt de K6 met een FSB van 100MHz, deze staat nu op 66MHz, denk ik zo. Overigens werkt een K6 prima op 66MHz, maar alleen wat langzamer. Ook het geheugen is okay, maar vanwege die 32MB Edo zou ik je de aanschaf sowieso afraden. Zelf ben ik in het verleden (1999) overgestapt van P200MMX op een Intel HX bord naar een Gigabyte 5AX bord met AMD K6-3 CPU. Dat bord heeft inderdaad een ALi chipset (1541). Als je echt geld gaat investeren, bedenk dan dat een Duron soms minder kost en (veel) sneller is dan een nieuwe K6 CPU. Bedenk ook dat een nieuw moederbord niet echt duur hoeft te zijn. En verder is het verschil in tussen Dimm en EDO geheugen groot. Zowel in prijs als hoeveelheid geheugen. Dimm geheugen maakte mijn systeem toen al zo'n 50% sneller dan met EDO haalbaar was. Daarbij kwam dan nog de snelheid van de K6. Het is wel zo dat je voor pakweg 50 euro een K6 hebt, en ja altijd nog 200 euro voor wat anders. Enne, een vectra is niet upgrade vriendelijk gebouwd.
Link naar reactie
[quote:7c3af1ce27="egslim"]Das geen excuus. :) Ga eens de archieven van hardwaresites af, dat is heel goed voor je kennis van de geschiedenis.[/quote:7c3af1ce27] Denk je dat ik nix anders te doen heb :P Ik meot ook nog naar school en werken ed. Als ik al die hardware technieken nog na moet gaan zoeken ben ik de komende 6 jaar nog bezig.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...