Ga naar inhoud

Nvidia nforce


Aanbevolen berichten

[quote:f6c41eee5a="peterdb"]wat is dat nou weer voor dom bericht, ik wacht al een kwartier op mijn taxi[/quote:f6c41eee5a] En ik wacht al een eeuwigheid op het moment dat mensen niet langer dit soort antwoorden meer geven. As to the topic starter, ik neem aan dat je nForce 2 bedoelt. Zou een heel aardige chipset moeten worden, maar ik zit meer uit te kijken naar Hammer. Misschien komt iemand op idee om AMD's AGP-tunnel te combineren met nVidia's Southbridge.
Link naar reactie
AMD werkt aan een chipset voor Hammer. Die bestaat uit een Southbridge en een Northbridge minus de geheugencontroller. Die laatste noemen ze daarom AGP tunnel. Het hele zaakje wordt verbonden door Hypertransport. NVida's chipsets gebruiken ook Hypertransport, dus tenzij ik iets over het hoofd zie zou je een chipset kunnen hebben bestaande uit éen AMD chip, en éen nVidia chip. Als AMD's K8 chipset eerder klaar is dan die van nVidia zou je dus wel de nForce southbridge voor Hammer kunnen gebruiken, in combinatie met AMD's Northbridge - AGP tunnel genaamd.
Link naar reactie
AMD heeft al eerder chipsets gemaakt, de 750, 760, 760MP en 760MPX. En volgens mij zelfs ook voor Super 7. AMD maakt chipsets als de onafhankelijke chipsetmakers niet in een bepaalde behoefte voorzien. Bijvoorbeeld de behoefte aan een werkende chipset voor Athlon (750), de eerste DDR chipset (760) en voor servers/workstations. Zodra andere fabrikanten vervangende producten hebben trekt AMD zich terug. Het lijkt btw alsof K8 een iets ander verhaal wordt. Intels chipsets concurreren rechtstreeks met de aanbiedingen van andere fabrikanten. Omdat AMD niet concurreert in de chipset markt hebben ze er geen bezwaar tegen om slechts de helft van een chipset te leveren. Met Intels chipsets is dat niet eens mogelijk.
Link naar reactie
[quote:4856141526="egslim"]Waarschijnlijk is de nForce southbridge goedkoper en het on-board geluid zal in elk geval beter zijn. NForce heeft ook dual LAN en misschien ben ik nog wat vergeten..[/quote:4856141526] USB 2.0 neem ik aan? Dual LAN is iig erg interessant aangezien 2 netwerkkaarten in je gebruiksPC soms nogal wat probs oplevert. Ik moet me ook een beetje blijven orienteren voor het geval dat behalve mijn proc ook de rest van de zooi naar mijn oma gaat.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...