Ga naar inhoud

power en numlock led


Aanbevolen berichten

Nieuw moederbord ingebouwd, Elitegroup K7VTA3. Na veel gemorrel en resetten BIOS aan de praat. Maar het powerledje wil niet branden. Het is een 3 pins stekkertje. Proefondervindelijk wel vastgesteld, dat het ledje niet stuk is. Opvalt, dat na uitschakelen het numlock lampje op het toetsenbord gaat branden en blijft branden als de PC is uitgeschakeld. CPU AMD Athlon XP + 256 MB geheugen OS: Win 2000. Alvast bedankt voor de hulp, Jan K.
Link naar reactie
Mijn numlock blijft ook branden hoor, nix bijzonders. Net als mijn scanner led. Krijgen gewoon noh power via het moederbord dat nooit helemaal uit is. Als het powerledje niet brand moet je het ff andersom op die pinnetjes aansluiten. Dus als nu de letters op het lapmje naar boven wijzen moet je hem omdraaien zodta ze naar beneden wijzen. Common issue bij die ledjes.
Link naar reactie
Ik neem aan, dat je de tekst op het plugje bedoelt. Hebben we ook al geprobeerd, maar dan brandt het ledje continu. Wat het numlock ledje betreft, als deze uitgeschakeld is wanneer de PC is ingeschakeld, dan gaat dit ledje weer branden, als de PC is uitgeschakeld. Dit lijkt mij niet logisch. Trouwens, op dit moederbord zitten 2 units om leds, powerswitch en reset switch aan te sluiten. Wel wordt een van die units aangegeven als OEM consumers. Wat moet ik mij daar bij voorstellen. Jan K.
Link naar reactie
Op die K7S5A klopt de manual niet. Ik heb een systeem gebouwd voor een vriend met dat bord, maar het was idd ff klooien en zoeken hoe alles moest. Als je de manual volgt past het gewoon niet dus je moet ff creatief wezen. Ik heb toen gewoon elk pluggie 1 voor 1 erop gezet en getest en als het niet werkte weer een andere plek geprobeerd en dan kom je er wel.
Link naar reactie
[quote:99588c4492="Fr4ggie"]Ow vandaar maar had dat syteem ook een led draadje van 3 ?[/quote:99588c4492] Yep. Dat groene draadje (bij mij dan) verplaats je naar het midden en de boel werkt. De informatie op het K7S5A moederbord is okay, de handleiding is op dat punt fout. Kennelijk hebben de meeste kasten nog een voorziening voor de oude 3 pins aansluiting terwijl de moederbord fabrikanten al zijn overgestapt op de minimale configuratie: 2 pinnen.
Link naar reactie
Beste forum'ers,een led is een Light Emited [b:369f3eadf4]Diode[/b:369f3eadf4]. Dat betekent dat je hem niet straffeloos andersom aan mag sluiten,de drie draden wijzen er doorgaans op dat de led een 2-kleuren led is bv rood en groen de 3 aansluitingen zijn dan: 1x Plus voor de ene kleur, 1x massa (-) 1x plus voor de andere kleur. Een diode laat maar naar 1 kant stroom door, andersom aangesloten blokkeert hij, je zou hem dus verkeert om aangesloten als een schakelaar die uit staat kunnen beschouwen. Doe er je voordeel mee. succes
Link naar reactie
[quote:421401b6d2="rnb2"]1x Plus voor de ene kleur, 1x massa (-) 1x plus voor de andere kleur. Een diode laat maar naar 1 kant stroom door, andersom aangesloten blokkeert hij, je zou hem dus verkeert om aangesloten als een schakelaar die uit staat kunnen beschouwen.[/quote:421401b6d2] Mijn ledje heeft maar twee aansluitingen. Misschien dat die 2 kleuren kan weergeven, ik heb die kleuren (nog) niet gezien. En dat derde draadje, die is er bij mij echt niet!
Link naar reactie
[quote:ecd3d6600e="Fr4ggie"]hANS.vOSMAN kan je dan precies zeggen hoe je ledjes op het mobo zitten want ik krijg het niet voor elkaar ik heb alle (lees: ECHT alle) mogelijkheden al geprobeerd. :cry:[/quote:ecd3d6600e] Als het ledje inderdaad 3 aansluitingen heeft, dan klopt het verhaal van rnb2. Dan is het alleen even uitzoeken welke draadje waar moet worden aangesloten. Het probleem is misschien dat de "-" in het midden zit (bij 3 draadjes). Bij mij zat er niets in het midden. En die "-" zit dus op pen 4 van de header ... en de andere was pen 3 van een header box van "10" pennen. En die 4 is bij mij dan niet bereikbaar voor een 3 pins header met de "-" in het midden. Want ja, daarnaast zit bij mij de power switch aansluiting. Eh, Jank, kun je iets vertellen over de moederbord aansluitingen?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...