Ga naar inhoud

Waar kan ik een Duron processor meevergelijken


Aanbevolen berichten

Wie kan mij vertellen met welke Intel processor ik een Duron 900 kan verlijken. Iemand heeft mij gevraagd om samen naar een winkel te gaan en voor een startende student een systeem te kopen. Belangrijk hierbij dat er niet onnodig veel geld wordt uitgegeven voor iets wat zij niet nodig heeft. Immers er zal alleen gewerkt worden met een tekstverwerker en een rekenprogramma Ik heb namelijk geen idee. Duron 900 <> P1 ?MHz Duron 900 <> P2 ?MHz Duron 900 <> P3 ?MHz Duron 900 <>Celeron ?MHz Vast bedankt.
Link naar reactie
Pentium en PII zijn nooit op een vergelijkbare snelheid uitgebracht, dus daarmee kun je niet vergelijken. Voor een verglijking zijn ook de chipset/geheugen en het type software belangrijk. Duron kan DDR of SDR geheugen gebruiken, PIII eigenlijk alleen SDR. DDR is iets duurder, maar de prestaties gaan er ook van omhoog. De software is ook van belang, PIII voelt zich per klok beter thuis in kantoorsoftware, maar Duron is flink sneller in programma's die de x87 FPU gebruiken. Dat laatste doen de meeste rekenprogramma's. Als richtlijn met de natte vinger zou ik nemen: Duron 900 + DDR <> PIII 933 Duron 900 + SDR <> PIII 866
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...