Ga naar inhoud

Wat houdt "boxed" in?


Aanbevolen berichten

Ik probeer me een beetje te verdiepen in de wereld van de moederboorden en processoren. maar nu vraag ik mij af wat het in houdt als een processor boxed is? Ikzelf heb een MSI k7t pro-a moederboord met een amd athlon 1 ghz processor, nu vroeg ik me af, als ik een andere processor koop tot welke snelheid kan ik dan gaan met mijn huidige moederbord? alvast bedankt Ferdy van Winkel
Link naar reactie
[quote:68d6a64e5a="Ferdyvw"]Dus beter boxed als niet boxed, want dan hoef ik me ook geen zorgen meer te maken over de koeling?[/quote:68d6a64e5a] juist wel, die boxed koelers zijn super brak. moet je minimaal 3 casefans bijzetten wil het goed zijn. ligt er BTW wel aan welke AXP je neemt, bij de 2100+ is die boxed cooler gewoon te brak ook bij de 2000+, maar bijvoorbeeld bij de 1800+, 1900+, 2200+ is die boxed cooler in combo met 2 casefans wel prima.
Link naar reactie
[quote:1e4bdc19b8="Robertstam"]Moet je bij een boxed processor nou ook nog koelpasta gebruiken, of hoef je dan de cpu alleen maar op het mobo te doen?[/quote:1e4bdc19b8] Er zit een kleefpleister op, maar dat geleid slecht. Je kunt die klevende shit er beter afschrappen en er pasta tussen doen, anders koelt het helemaal ruk.
Link naar reactie
In dit geval ben ik het met Speedy eens, de boxed coolers voor mijn dual Pentium III 1000 Mhz voldoen prima! De temps van deze twee processors zijn (idle) rond de 40 graden Celcius. Dat is toch wel even wat koeler dan een Athlon XP. Enne Marcel, die kleefpleisters heb ik er gewoon op laten zitten. Bovendien zit in die PC slechts één case fan. :wink:
Link naar reactie
[quote:9b10bbc791="Speedy"]Ligt eraan, de Intel boxed koelers zijn prima koelers, gaan lang mee ook. [/quote:9b10bbc791] Klopt, ik heb zelf een Intel Celeron 800Mhz gekocht die ook 'boxed' was. De koeler werkt perfect en hij koelt dan ding tot zo'n 30 graden na een hele dag aanstaan. Ik ken overgins ook iemand die een 'boxed' AMD Duron 800Mhz had gekocht, ik heb gekeken wat voor koeler het was en bij enkele tests gekeken met koelers van hetzelfde kaliber die er heel slecht uitkwamen. Dus inderdaad beter een AMD NIET 'boxed' kopen en dan zelf een goeie koeler erbij zoeken. Succes, Michel. edit: Ik heb er GEEN casefans inzitten (voor de aanvulling).
Link naar reactie
[quote:d72a620e0b="Marcel de Reus"]Een kleefpleister is gewoon ruk. Als je hem zou vervangen door Artic silver 3 zouden je temps behoorlijk dalen.[/quote:d72a620e0b] Over adviezen van AMD gesproken: In dit review staat lettelijk: "Why the thermal pad? AMD demand it that's why." http://www.chillblast.com/reviews/ep5.htm Dus echt slecht kan een thermal pad niet zijn. :D
Link naar reactie
Het is wel zo dat AMD processoren vrij goed tegen hoge temperaturen kunnen. Ik heb, in een kast onder de tafel, een T-bird 1400 die zonder casefans probleemloos werkt. En ik zit net tegen een boxed AMD cooler aan te kijken die in ieder geval erg dunne finnen heeft. Bovendien heb ik met vergelijkbare coolers AXP's probleemloos laten werken met "hergebruikte" thermal pads. Weliswaar zonder behuizing er omheen.
Link naar reactie
AMD proc. worden over het algemeen warmer als intel proc. Geen enkele processor is identiek dus de een zal wat warmer kunnen worden als de ander...... Maar die koelpasta kan echt geen kwaad hoor. Een zo'n tube kost 4 euro en je hebt maar een erwtje-vol nodig. Boxed....Retail......als je het los koopt weet je tenmisnte dat je iets goeds hebt, zo heel duur is een goede cooler ook weer niet.
Link naar reactie
Die warmteverschillen liggen echt niet aan de CPU, hoor. :) Denk eerder aan verschillen in de ventilatie van de kast, manier van gebruik van koelpasta, verschillende koelers en onnauwkeurigheid van externe sensoren. Verder heeft K7 het nadeel dat de koelblokken vaak 6*6 zijn, terwijl P4 8*8 koelblokken heeft. Met een 8*8 koelblok op een K7 blijft de temperatuur ook laag. Bovendien is K7 beter bestand tegen hoge temperaturen, dus je kunt tot op zekere hoogte toe met een eenvoudiger/stiller koelingsoplossing.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...