Ga naar inhoud

bios van GA-7VRXP niet te benaderen


Aanbevolen berichten

Hi iedereen, Ik heb een probleem met het benaderen van mijn bios GA-7VRXP. Ik heb een Athlon 2000+ en die draait sinds het begin op core 1250 FSB100. Ik had steeds problemen met mijn performence en ben er achter gekomen dat de FSB op 133 moet staan. Ok geregeld. Bios intussen geflash naar f9. Alleen problemen met ATI AIW 8500 dv, met name 3d spellen ed. (BEKEND PROBLEEM NIET DAN!!!) Ok gezocht en via een forums achtergekomen dat je de v-core van de processor op 7.5 % moet instellen en de bij de Ati 8500 op 1.7 moet instellen. Gedaan. En dan gebeurt er het volgende bij het booten van de PC. Niets helemaal niets ik kan via de del, f8 enzovoort niet in mijn bios komen. Het scherm blijft gewoon in de bios mode staan. - Ik heb de schijven losgekoppeld en op ide 1 aangesloten wordt herkend - Ik heb het 1 geheugen losgehaald (256 mb) wordt herkend Nu heb ik de batterij losgehaald in de hoop dat de bios zonder spanning komt te zitten en zo wordt gereset?? (Hoe lang dit duurt weet ik niet, iemand hier ervaring mee??) En ik haal de Ati 8500dv eruit en vervang deze door een PCI kaart, in de hoop dat ik in mijn bios kan komen en zo de boel terug kan zetten. (Iemand hier ervaring mee??) Als het zover is heb ik iets van vernomen dat je de bord terug kan sturen naar de fabrikant of zo voor een nieuwe revisie van een chipset. Ik draai nu op versie 1.1 en er schijnt nu versie 2 te zijn. Heeft iemand hier ervaring mee, gaat dit goed, en kan je mij soms het adres geven van de leverancier. Thx alvast. Dit zijn aardig wat vragen, ik heb zitten zoeken naar threads die dezelfde probleem hebben maar nog nix gevonden.... [color=darkblue:b976c7ed61][i:b976c7ed61]De situatie is nu zorgelijk, help me... [/i:b976c7ed61][/color:b976c7ed61]:roll:
Link naar reactie
Ik heb het boekje bestudeerd en geen jumper of switch tegengekomen om hem te resetten. Ik heb een dubbele bios, die reserve spreekt hij dus ook niet aan! Het enige wat ik nog wist van een vorig oud moederbord is de batterij eruit halen zodat de het geheugen van de bios op den duur gewist wordt, maar je zegt niet doen. Waarom precies niet? Bedankt alvast voor de reply.... :
Link naar reactie
[quote:5ba8dbbad7="Fr4ggie"]Niet aan de batterij zitten. Waarschijnlijk zit er ergens op je moederbord een jumper die moet je verplaatsen wen dan cleart die je cmos bios het is in ieder geval iets met een jumper[/quote:5ba8dbbad7] Staat me bij dat die jumper ontbreekt op dit bord. en ja er is een revisie 2, slashhead heeft zijn bord terug gestuurd naar de fabrikant om hem te laten omsolderen.
Link naar reactie
Weer wat geleerd, het truukje werkt ook op nieuwe moederborden. Zorg dat de bios geen eten krijgt (lees voeding) en de standaard instellingen worden teruggezet hahahahaha :D Zo en nu het volgende probleem: Wie-o-Wie heeft een link of zo waar ik de draad kan oppakken voor het probleem met de Radeon 8500dv met Gigabyte GA-7VRXP die draait met ddr 2700 op 333 met een Athlon 2000+ met fsb 133. Ik heb dus de nwste drivers voor de Radeon, de bios is geflashed op f9. De nwste drivers voor de GA-7VRXP draaien ook mee. Ik wil dus nog niet op revisie 2.0. :cry: [color=darkred:62d414c8ab][b:62d414c8ab]WANT IK KAN DAT DING NIET MISSEN [/b:62d414c8ab][/color:62d414c8ab]:cry: Als iemand een een draadje weet uit de viruele web-kluwe, graag. bedankt alvast....
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...