Ga naar inhoud

Partitie verdwenen waarschijnlijk het master boot record


Aanbevolen berichten

Hallo Wie weet raad. Ik heb een 2e disk in fdisk opniew ingedeeld zover ik weet heb ik niet aan de partities van de 1e disk gezeten en ik heb zeker nog niets geformateerd en toch is bij het opstarten van de computer in windowsXP gebleken dat de 3e partitie van de eerste harddisk E: verdwenen is met alle data natuurlijk en de 2e harddisk zonder verdere partities is nu E: Ik vermoed zelf dat de master boot record van de derde partitie van de eerste schijf verdwenen is en daarom niet meer toegankelijk is. Ik zal dan toch wel iets verkeerd gedaan hebben met fdisk al ben ik dan toch nog zo voorzichtig geweest. Is er iemand die een sugetie heeft om deze data toch nog terug te halen misschien met een stukje software of dat welligt de master boot record hersteld kan worden want ik ben belangrijke data en foto's kwijt. In patition magic word aangegeven dat de partitie nog wel 9 gb groot is maar o data heeft en hij is onalocated Bedankt vast J. Petrus
Link naar reactie
Ik heb geen WINXP maar toch. Hoe heb je de 2e disk aangemaakt met FDISK. Als een extended partitie of een gewone. (zoals je zegt heb je de juiste disk gekozen in FDISK) Voorbeeld : Disk 1 heeft 3 partities : C, D en E Je stopt een 2e disk erbij met 1 partitie. ALs ie een gewone partitie is wordt het C, D(2e disk), E (1e disk) F: 1e Disk. Als het een extended partitie is : C, D, E (allen 1e disk) en F (2e disk) misschien helpt dit
Link naar reactie
Mogelijkheden en ter lering ende vermaeck: 1. Je hebt 2 disken. Waarom heb je je data niet eventjes van de ene naar de andere gedropt, voor de zekerheid ? (je hebt nu hiervan geleerd) -Middels de Win2000 CD kan je een MBR-recovery doen maar ben er bang voor. Beter is de 2e optie. - Partitionmagic heeft rescuediskettes. Daar moet je mee aan de slag gaan. Ik heb tijdens het terugzetten van een ghost en ja hoor, je gelooft het niet, stroomuitval gehad. Met partitionmagic rescuediskettes heb ik het kunnen terughalen. Ook in die ghostfile zat m'n data. En die ghostfile was zelf ook niet meer te benaderen want die stond op een andere partitie die dus ook aan gort was. Met Partitionmagic rescue heb ik een nieuw bootrecord aangemaakt en de inhoud daarvan kunnen rechttrekken waardoor ik op de D-partitie toch m'n ghostfile en m'n data aankon. Ik heb geen details, is te lang geleden. Nu heb ik ook 2 harddisken.
Link naar reactie
Weet je heel zeker dat die partitie echt weg is? Als je met fdisk een nieuwe partitie kunt aanmaken op je eerste schijf (als er dus ruimte is) dan is die partitie echt weg, maar waarschijnlijk staat de er nog met alle data. 1) Volg de tip van Aswin W 2) Kijk of je iets hebt aan [url=http://www.ranish.com/part/]dit[/url] hebt.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...