Ga naar inhoud

Overklokken athlon xp 2100+


Aanbevolen berichten

Hoeft niet persee, als je goed geheugen hebt dan kan je ook een eind komen met de FSB. Unlocken zal in jou geval toch niet heel veel helpen, omdat je toch niet zo idioot veel hoger komt. Bij een MP van 13 krijg je er bij elke MHz FSB al 13 MHz bij, dus stel dat je bijvoorbeeld naar 140 Mhz FSB gaat dan zit je al op 1820 MHz, wat al heel erg hoog is. Nog een ander punt is dat als je hem unlocken gaat je MP terug valt naar 12.5, dus dan komt je kloksnelheid alleen maar lager uit. Met een gewone XP kan je dan niet hoger, vanwege de MP selectie in de chip.
Link naar reactie
[quote:dbdc5f3ce4="Fr4ggie"]oke wat is de maximum voltage limit tot je cpu doorbandt/smelt temperatuur zal geen probleem zijn denk ik zit een goeie cooler op[/quote:dbdc5f3ce4] Echt een limiet is er niet, als je je Vcore al verhogen kan op dat mobo dan zal het wel tot 1.85V zijn, en dat is wel veilig. Alleen schiet je temp daarvan wat omhoog.
Link naar reactie
Ik heb dezelfde cooler als jij. Met mijn overgeclockte XP1800+ @ 1666MHz wordt mijn cpu stressed 61 graden. (Met burn k7 geprobeerd) Hou dus je temp zoals Kajutsa zegt ten zeerste in de gaten. 61 graden is op zich geen probleem maar ik vind het wel aan de te hoge kant ga er daarom wat aan doen. Idd deze cooler gaat harder draaien als de temp omhoog gaat, maar dan moet je de geweldige herrie die hij maakt voor lief nemen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...