Ga naar inhoud

Lage temperaturen maar toch vastlopers.


Aanbevolen berichten

amd athlon A slot 600mhz 2 iceberg coolers op de processor msi k7pro 6195 moederbord 256mb RAM 20.4 GB Maxtor Harddisk 300watt atx voeding Leadtek Geforce 2 Titanium 64mb DDR Soundblaster 128PCI Alcatel Speedtouch ADSL USB Modem 17 inch Iiyama visionmaster pro 410 pioneer 10/40 speed dvd speler plextor plexwriter 16/10/40 Ik heb hulp nodig want ik zit met een probleem. Elke keer als het buiten warmer wordt dan 20 graden dan loopt mijn computer vast. Ik vind het nogal raadselachtig omdat ie vastloopt terwijl mijn processor rond de 38 graden is, het moederbord heeft meestal een een temperatuur van rond de 33/34 gradden als hij vastloopt. Mijn videokaart is meestal rond de 35 graden warm. Volgens mij zijn deze temperaturen niet echt hoog en zou mijn computer toch echt niet hoeven vastlopen. De zijkant is er al afgehaald en ik heb de processorfans schoongemaakt. Deze problemen heb ik nu voor het eerst, vroeger heb ik hier nooit last van gehad. Het ligt niet aan de videokaart want hij doet hetzelfde als ik mijn tnt2 erindoe. Geheugen is ook goed. Alles is geupdate met de laatste drivers. Hier zijn mijn voltages: VCOREA: 1,62V VINRO: 3,31V +3.3V: 3.36V +5V: 4,70V +12V: 12,34V -12V: -12,69V -5V: -4,90V +5VSB: 5,05V VBAT: 3,33V Ik heb de faq doorgelezen en daar stond iets in over lage voltages, ik denk dat dat het misschien wel kan zijn. Help me please! Alvast bedankt :)
Link naar reactie
Als dit de voltages zijn om het moment dat alles goed loopt dan ligt het zeker aan je voeding. De 5V en de 12V wiken namelijk al redelijk af en als je hem dan gaat belasten wordt het erger en valt hij uit. Wat het verband dan met die 20 graden buiten is zou ik je niet kunnen vertellen. Kun je niet ff een ventilator in die kamer zetten vlak bij de PC met een termometer en zo controleren of dat er werkelijk wat mee te maken heeft. Draai bijvoorbeeld es CPUburn bij een kamertemp van 18 garden en kijk is wat hij doet. Houdt CPUcool ernaast (www.podien.de) om de voltages in de smiezen te houden.
Link naar reactie
Wat betreft temperatuur, hoef je geen zorgen te maken; zijn gewoon perfekt. Draai zelf 68/45 graden (cpu/mb) zonder probleem. Wat wel niet normaal is: +4.7 ipv +5 volt; dit is te laag zoals Marcel reeds zei. Waarom 20 graden teveel is ? Bij hogere temperaturen neemt de geleidbaarheid van componenten toe, wat resulteert in hogere stromen, en nog lagere spanningen. Andere voeding is dus aangewezen. Eddy
Link naar reactie
ik heb er een splinternieuwe voeding ingehangen maar probleem blijft, hij blijf vastlopen rond de 38/39 graden cpu temp. :cry: voltages zijn nu: VCOREA: 1,62V VINRO: 3,31V +3.3V: 3.15V +5V: 4,78V +12V: 11,86V -12V: -11,62V -5V: -4,95V +5VSB:4,95V VBAT: 3,33V Ik ben klaar om dat kloteding uit t raam te gooien :evil:
Link naar reactie
Hoi, heb hetzelfde gehad maar bij mij lag het wel aan de voeding. Slechte soldering op de printplaat van de voeding. Na lang geetter deed de oude voeding boem, rookwolk. Nieuwe d'rin en nooit meer gezeik gehad. Het draadje waarin ik om hulp hierover heb gevraagd http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=13115&highlight=
Link naar reactie
[quote:f6da02a014="NeoGeniX"]het ligt dus niet aan de voeding...ik heb er een splinternieuwe ingezet en die daarbij deed ie precies hetzelfde. Kan het zijn dat mijn processor of moederbord misschien defect is? Dat zeiden ze namelijk in de winkel waar ik nog navraag heb gedaan. Komen dit soort problemen vaker voor?[/quote:f6da02a014] die spliternieuwe voedings is aan je voltages te zien niet goed genoeg ;) ligt niet aan een kapot mobo en ook niet aan je proc dan zou die ook onder de 20 graden moeten flippen
Link naar reactie
precies wat Marcel zegt. een nieuwe voeding zegt niet zoveel. een nieuwe voeding kan gewoon niet goed genoeg zijn. ook al is ie 300 of 350 watt. het gaat erom dat je een kwaliteits voeding heb. als je een goed merk voeding koopt ipv van een no-name of een vaag merk zoals jij heb gedaan, kan het zo zijn dat de Voltage´s nog steeds naar je eisen voldoen. op www.amd.com kan je o.a. zien wat Amd geschikt vidn voor hun CPU´s overgens zijn de top merken hierboven al genoemd: CTW en Flower. ook goed zijn: Antec, zalman en chieftec voedingen.
Link naar reactie
Ik heb mn dvd speler en brander losgekoppeld en me voltages zijn al wat hoger maar de vastlopers rond de 36/38 blijven gewoon. Is een enermax een beetje goed merk qua voedingen? Dit zijn me voltages nu btw: eerst: VCOREA: 1,60V VINRO: 3,31V +3.3V: 3.17V +5V: 4,78V +12V: 11,98V -12V: -11,V -5V: -4,90V +5VSB: 4,95V VBAT: 3,31V nu (zonder dvd speler en cd brander) VCOREA: 1,65V VINRO: 3,30V +3.3V: 3.34V +5V: 4,95V +12V: 12,34V -12V: -12,61V -5V: -5,05V +5VSB: 5,05V VBAT: 3,33V
Link naar reactie
[quote:0242a0d631="NeoGeniX"]. Is een enermax een beetje goed merk qua voedingen? [/quote:0242a0d631] Enermax is een gehyped merk en niet zo goed als eerder werd verwacht. daarom staat hij ook niet in de lijst van voedingen die ik net gaf. Nogmaals deze zijn wel goed: CTW Flower Antec Chieftec Zalman en nog een paar waar ik even niet op kan kopen. Enermax levert iig niet de kwaliteit die je verwacht voor de prijs.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...