Ga naar inhoud

Bios flash geslaagd, 3D Mark 2001 SE lage score


Aanbevolen berichten

Best Forum, Voor het eerst mijn Bios geüpdate van mijn MSI KT266 Pro (6380) moederbord. Van versie 1.4 naar 1.9 en dat met het "MSI Live Update" programma. Alles ging naar wens, totdat ik een benchmark ging doen... Wat zag ik tot mijn grote verbazing een score van 3200, wat normaal 4300 had moeten zijn! Heb trouwens een Geforce 2 Ultra. Maar goed, misschien dat de chipset drivers geüpdate moesten worden en de Bios-settings opnieuw ingesteld moesten worden, maar helaas zonder resultaat. Ik weet geen andere mogelijkheid meer om dat probleem op te lossen. Misschien opnieuw een Bios flash doen? Of terug flashen naar de oude versie? En zo ja, hoe doe je dit? Graag jullie advies. Groet, Oneman :roll:
Link naar reactie
[quote:5cbffda6cb="Oneman"]Voor het eerst mijn Bios geüpdate van mijn MSI KT266 Pro (6380) moederbord. Van versie 1.4 naar 1.9 en dat met het "MSI Live Update" programma. Alles ging naar wens, totdat ik een benchmark ging doen... Wat zag ik tot mijn grote verbazing een score van 3200, wat normaal 4300 had moeten zijn! Heb trouwens een Geforce 2 Ultra. Maar goed, misschien dat de chipset drivers geüpdate moesten worden en de Bios-settings opnieuw ingesteld moesten worden, maar helaas zonder resultaat. Ik weet geen andere mogelijkheid meer om dat probleem op te lossen. Misschien opnieuw een Bios flash doen? Of terug flashen naar de oude versie? En zo ja, hoe doe je dit?[/quote:5cbffda6cb] allereerst, was het nodig om je bios te flashen? waarom heb je in eerste instantie je bios geflashed? kun je evt een linkje geven van beide scores; dus de hoogste score die je eerst haalde en de score die je nu haalt. misschien dat dat alles wat duidelijker maakt.
Link naar reactie
Ik denk niet dat er iets is fout gegaan maar dat de nieuwe bios met waarschijnlijk meer mogenlijkheden gewoon voor een minder goede performance zorgt dan je 'oude' bios. Laat ik het zo stellen een upgrade betekent niet altijd ook kwa snelheid ... windows 95 is nog altijd een stuk sneller dan 98 of ME .. get the point?!
Link naar reactie
Ik heb na het flashen de "Defaults" setting alleen de CPU FSB op 133 Mhz gezet en de SDRAM op HCLK (equal to the Host Clock). Ik heb namelijk DDR geheugen. Trouwens op deze settings haalde de 3DMark 2001 SE 4300 punten. Een gewone score, daarom verbaast het mij dat deze score na het flashen zo laag is. Misschien ligt het gewoon aan de nieuwe BIOS versie, maar ik vind het verschil zo groot. Weet trouwens een van jullie of je naar een vorige versie kan flashen? En hoe doe je dit? Groet, Oneman
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...