Ga naar inhoud

Amd + DDR geheugen


Aanbevolen berichten

Ik heb momenteel een AMD Duron 1 ghz en mijn mobo werkt niet meer goed dus ik ga een nieuw halen maar nu heb ik de keuze tussen deze drie DFI AK 75 - VIA KT133a - AGP4x/266 DFI AD 73 Pro - VIA KT266a ATA133 DDR AGP4x SND DFI AD 75 - VIA KT333 ATA133 DDR AGP4x SND Eén mobo werkt met sd-ram en de andere met DDR nu wat zou ik het beste nemen ? Ik zou graag binnen een half jaar de AMD Athlon Xp 2400+ gaan halen dus euh ...
Link naar reactie
[quote:f922d44861="Eddy X"]ECSK7S5AL Spotgoedkoop ,Stabiel ,Goed voor games Tussenoplossing; je hebt nog SDRAM, geen DDRAM, je wil snelle AMD CPU's gebruiken, en later overgaan naar DDRAM. DOEN[/quote:f922d44861] Ik heb momenteel de PcChips Mb810LMr en deze werkt met dezelfde chipset als de ECSk7s5al en ik deed de pcchips al weg omdat mijn gf 4 mx 460 er niet op werkt . Maarja het komt mij eigenlijk goedkoper uit (omdat ik dan nog een beetje kan sparen )en ik kan het moederbord (ecs k7s5al )tog nog terrug brengen moest hetzelfde colflict geven. En by the way kan dat mobo ook Pc 2700 geheugen aan ofniet ? En kan het ook met Sd-ram en DDr-ram tegelijk samenwerken ?
Link naar reactie
das hetzelfde mobo die l staat voor onboard LAN ;) Het is een goed bord hoor, ik heb er zelf ongevver 3 maanden geleden een PC meegebouwd in combo met een AXP 1800+ voor een vriend van me. SDR en DDR werken niet tegelijkertijd en er kan idd PC2700 op, maar de vraag is of de FSB ook daadwerkelijk op 166mhz kan. Ik zou dit bord BTW in jouw geval NIET kopen. Als je namelijk eventueel later nogmaals wilt upgraden naar een 3400+ Barton oid of je besluit een 2700+ te nemen dan draaien deze hier waarschijnlijk niet op vanwege de niet officieel supporte 333mhz fsb (de Barton krijgt waarschijnlijk een 333mhz FSB). Je kunt beter gewoon gaan voor dat KT333 bord met Samsung PC2700. Al vind ik het wel een vaag merk. Neem liever een Epox 8K3A+ of een Soltek SL-75DRV5 dan zet je daar je huidige proc op en dan koop je na de jaarwisseling voor een spotprijs (AXP gaat de Duron lijn overnemen en dus ook Duron prijzen) een 3400+ Barton oid. Dan ben je ervan verzekerd nog lang een goede PC te hebben. Dat ECS bord is een onnodige tussenstap die ik zeker NIET zou nemen.
Link naar reactie
//AMD LOVER Die pcchips is mijn oude bordje, zelfs mijn ti4200 deed het daarop... Samenwerken van het geheugen zal niet gaan... Het is het 1 of het ander. Ik zou er als ik voor ddr zal kiezen pc2100 geheugen opgooien... Mobo kost 60~70 euro dus die prijs valt idd mee. [quote:7d62fa4dd1]Omdat er k7s5a staat i.d.p.v k7s5al of ist een typfout ? [/quote:7d62fa4dd1] Dit weet ik niet maar de "l" zou voor onboard lan kunnen staan... [quote:7d62fa4dd1]Pc 2700 = 333 Mhz Weet het niet Zo ja voor 256 Mb (onbekend merk ) Betaal ik 110 € is dit de normale prijs of kan ik het nog goedkoper krijgen ? [/quote:7d62fa4dd1] BA heeft het in zijn FAQ hierbovenaan precies uitgelegd wat nou pc2700 enzo is en waar het voor staat. Ben het verder eens met marcel, die prijs is veel te hoog... Geloof dat ik niets vergeten ben anders hoor ik het wel.
Link naar reactie
[quote:e5fa8b2839="Marcel de Reus"] Je kunt beter gewoon gaan voor dat KT333 bord met Samsung PC2700. Al vind ik het wel een vaag merk. Neem liever een Epox 8K3A+ of een Soltek SL-75DRV5 dan zet je daar je huidige proc op en dan koop je na de jaarwisseling voor een spotprijs (AXP gaat de Duron lijn overnemen en dus ook Duron prijzen) een 3400+ Barton oid. Dan ben je ervan verzekerd nog lang een goede PC te hebben. Dat ECS bord is een onnodige tussenstap die ik zeker NIET zou nemen.[/quote:e5fa8b2839] Het zou mijn keuze ook niet zijn maar dat mobo is wel 40 euro goedkoper, dus het is net ff wat de eisen van amd lover zijn...
Link naar reactie
[quote:efedef09b4="diniz"][quote:efedef09b4="Marcel de Reus"] Je kunt beter gewoon gaan voor dat KT333 bord met Samsung PC2700. Al vind ik het wel een vaag merk. Neem liever een Epox 8K3A+ of een Soltek SL-75DRV5 dan zet je daar je huidige proc op en dan koop je na de jaarwisseling voor een spotprijs (AXP gaat de Duron lijn overnemen en dus ook Duron prijzen) een 3400+ Barton oid. Dan ben je ervan verzekerd nog lang een goede PC te hebben. Dat ECS bord is een onnodige tussenstap die ik zeker NIET zou nemen.[/quote:efedef09b4] Het zou mijn keuze ook niet zijn maar dat mobo is wel 40 euro goedkoper, dus het is net ff wat de eisen van amd lover zijn...[/quote:efedef09b4] Als hij later naar een sneller Athlon XP wil upgraden zou ik gewoon dat bord niet nemen, maar het gelijk goed doen. Anders blijf je bezig.
Link naar reactie
Nee die bestaan er niet. helaas. Ik zou gewoon een ECS bord kopen met een KT333 chipset. die bestaan ook en zijn bijna net zo goedkoop als die met dat SIS chipset. Ik heb zo'n ECS bord met KT333 getest thuis en was een prima budget bord. Die SIS chip kan zeer hoog waarschijnlijk GEEN Axp 2200+/2400+/2600+ aan. voor alle zekerheid zou je www.ecs.com.tw moeten raadplegen
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...