Ga naar inhoud

Garantie kapot moederbord


Aanbevolen berichten

  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:abd2216b49="Straycat"]MSI behoort dat bord te repareren/vervangen. Het afschuiven van het probleem door MSI naar de winkelier is ook niet normaal[/quote:abd2216b49] Volgens mij is dit niet het geval hoor... Tenminste dat lees ik nergens. Gewoon een mail sturen naar support@msi-computer.nl . Ze geven gewoon 3 jaar garantie op hun mobo's dus dat zal geen problemen geven. Dan moet je alleen nog van je andere mobo af zien te komen... Dat zou ik toch echt met de pc-zaak proberen te regelen.
Link naar reactie
heb je de algemene voorwaarden van de winkel al doorgenomen. mijn ervaring is dat het personeel niet altijd op de hoogte is van hun voorwaarden. Zo heb ik eens een reclamatie weten te regelen op een videokaart die ik een half jaar had, in de voorwaarden van de winkel stond dat je mocht reclameren binnen 8 dagen na aankoop van het artikel óf binnen 8 dagen na het ontdekken van een defect aan een product... het personeel ontkende echter dat deze voorwaarde bestond, toen heb ik hem hardop voor ze voor moeten lezen, terwijl ze meekeken op hun formulier waarop de algemene voorwaarden stonden, toen was de zaak snel geregeld... Je kan daarnaast ook nog (laten) checken of hun voorwaarden rechtsgeldig zijn, en tevens zijn ze verplicht je voorafgaand aan de koop van een product je inzicht te geven in hun voorwaarden, doen ze dit niet, dan mag je op basis daarvan de koop ontbinden.. oftewel, je moet er gewoon werk van maken, er zijn genoeg mogelijkheden om dat tuig een lesje te leren...
Link naar reactie
Hier nog even de hele briefwisseling met de winkel en het mailtje naar MSI. Het laatste mailtje heb ik er per ongeluk afgewist maar dat ging over bijverzekeren van het systeem, maar dat heb ik al verteld in mijn verhaaltje. En ik krijg geen adres van hun leveranciers. Gr;Jos Beste Meneer / Mevrouw Op 11-01-2001 heb ik een computer gekocht met een moederbord van jullie fabrikaat, omdat deze goed uit de testen naar voren kwam in samenwerking met een AMD processor. Tot mijn grote verdriet heeft dit moederbord er na 1½ de brui aan gegeven, bij de computerzaak vertelde ze mij dat er 1jaar garantie opzit. Er zijn bijvoorbeeld computerzaken die op hun systeem 2 a 3 jaar garantie geven en daar zal ook wel eens een moederbord van MSI in zitten, hoe gaan zij hier dan mee om. Ik wil graag van u weten of de computerzaak gelijk heeft en of er op dit moederbord te weten de MSI K7T Pro2 echt 1 jaar garantie zit. Ik heb nu toch even een schadepost van €149,-. In afwachting op uw antwoord; Vriendelijke groeten; J.Kuijper From: Support To: Jos Kuijper Sent: Wednesday, August 14, 2002 9:53 AM Subject: RE: Kapot moederbord LS Wij verkopen alleen aan onze distibuteurs. Wij bieden onze distributeurs 3 jaar garantie en deze bepalen hun eigen garantie en verkoop voorwaarden. Ook voor service werken wij uitsluitend via onze distributeurs. Neem contact op met uw leverancier om te weten te komen of u nog recht heeft op garantie. Best Regards Support Team support@msi-computer.nl Customer Service Dept. ----- Original Message ----- From: Jos Kuijper To: nodoubt Sent: Wednesday, January 03, 2001 6:32 PM Subject: Fw: Kapot moederbord Nodoubt Hierbij stuur ik u het beloofde emailtje van Mystar over de garantie van het moederbord. Het bonnummer is 1010-4362 Groeten Jos Kuijper ----- Original Message ----- From: No Doubt Computers To: Jos Kuijper Sent: Friday, August 23, 2002 10:35 AM Subject: Re: Kapot moederbord Geachte heer kuijper, Wij bieden op onze systemen 1jaar garantie aan, dit komt doordat onze leveranciers dat ook doen. Aangezien wij geen rechtstreeks contact hebben met fabrikanten zijn wij dus afhankelijk van de garantie van onze leveranciers. In dit geval ging het om een sub-distributeur die op msi standaard 1 jaar garantie gaf, en hier niet vanaf wijkt.Overigens bieden wij tegenwoordig op complete systemen ook verzekeringen aan, waarmee de garantie verlengt kan worden naar drie jaar. Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. met vriendelijke groet, H.M.Koster Geachte H.M.Koster, U heeft mij met dit bericht niet voldoende geinformeerd Wilt u mij het adres of email adres geven van uw sub-distributeur die uw hardware levert want ik ga hier niet mee accoord. Als de fabrikant 3 jaar garantie geeft op zijn onderdelen vind ik dat de distributeur zich hier maar aan te houden heeft. U kunt wel zeggen dat je de garantie kan verlengen naar 3 jaar garantie maar als er op onderdelen 3 jaar garantie zit zie ik daar het nut niet van in.
Link naar reactie
Idd ik ben het helemaal met je laatste mail eens. Zij zeiden toch dat je zakenn deed met hen en niet met de distributeur en je daarom het adres niet wilde geven? Blijkbaar is het niet mogelijk om met hen normaal zaken te doen dus hier met dat adres van die distributeur :evil: Dreigen met juridishe stappen helpt overigens ook erg goed en je kunt ff naar de rechtswinkel gaan om daar bijvoorbeeld uit te laten zoeken of je in je gelijk staat en dan kunnen ze precies vertellen wat de winkel overtreedt en dat netjes uittikken en meegeven. Geloof me: dat maakt indruk als je dat bij de shop laat zien :)
Link naar reactie
[quote:ad7cd8fe26="BA"]Mja, probleem is alleen dat de fabrikant garantie geven kan wat ze willen, als de shop zelf maar 1 jaar geeft, en dat staat in de voorwaarden dan ben je waarschijnlijk meteen klaar, omdat jij met die voorwaarden accoord gegaan bent.[/quote:ad7cd8fe26] Blijft dat je dan als nog door kan gaan zeuren [b:ad7cd8fe26]waarom[/b:ad7cd8fe26] zij mij 1 jaar garantie geven, terwijl ze zelf 3 jaar garantie krijgen.
Link naar reactie
BA zou eens gelijk kunnen hebben, echter, er zijn de laatste 2 jaren nogal wat wetten gewijzigd. De verkopende partij dient de garantie te geven. Hij kan zich niet meer verschuilen achter de importeur of zo. Een verkoper mag wel voorwaarden hebben zolang die niet in strijd zijn met de wet. Daarom lijkt het mij verstandig een jurist hier naar te laten kijken als je een rechtsbijstandverzekering hebt. Laat ze maar eens wat werken voor de premie (snif ik betaal al 10 jaar premie, maar nog nooit een beroep op ze gedaan) Als jij in je recht staat dan is het zo gepiept.
Link naar reactie
Beste Jos, vervelend en ik heb maar 1 advies: niet accepteren. In de eerste plaats geeft msi 3 jaar garantie op onderdelen (staat op de website) en bovendien mag een moederbord bij normaal gebruik niet na anderhalf jaar kapot gaan. De leverancier is verplicht goede spullen te leveren die bij normaal gebruik een normale levensduur hebben. Dat staat gewoon in het Algemeen Burgerlijk Handboek. Een TV mag ook niet na een jaartje kapot gaan en datzelfde geldt voor je mobo. Ik heb hetzelfde probleem gehad (met een MSI-bord). De winkel zei ook dat er maar 1 jaar garantie was, maar na overleg met de importeur was het ineens 2 jaar en kreeg ik dus onder garantie een nieuw bord. Desnoods loop je eens bij een wetswinkel binnen of zoek je op internet juridisch advies (lid van de consumentenbond?) Succes. (ik vind trouwens dat de winkel geluk heeft met jou als klant, anderen zouden heel wat minder correct gereageerd hebben)
Link naar reactie
Idd erg raar... Ik zou in eerste instantie proberen om het via de zaak (al dan niet met juridische hulp) te regelen. Dat is ook de gemakkelijkste manier om je geld terug te krijgen, en je MSI mobo gerepareerd te krijgen... Mocht dat echt niets uithalen zou het via MSI zelf ook moeten lukken. Zoals ik al aangaf ben ik mijn garantie zelf aan het regelen omdat Memo Systems failiet is... Ik kan het mobo gewoon opsturen en dan gaan ze ermee aan de slag. Anders even met MSI bellen en de situatie uitleggen. Evt naar Ivo vragen (daar werd ik naar doorverbonden, en hij test mijn mobo als het binnen is).
Link naar reactie
Beste mensen allemaal bedankt voor jullie reacties, maar ik begin het een beetje zat te worden om weer met die winkel in discussie te gaan. Als ik m'n moederbord opstuur naar MSI voor reparatie dan moet je evengoed verzendkosten betalen. Het nieuwe mobo nemen ze toch niet meer terug lijkt me , en ik heb daar ook helemaal geen zin meer in om daar weer heen te gaan en te zeuren. Maar ik denk dat ik wel ff naar de rechtwinkel ga om het voor te leggen en als hun zeggen dat ik een kans van slagen maak voor vergoeding dan horen jullie over het verdere verloop. Groeten ; Jos
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...