Ga naar inhoud

Garantie kapot moederbord


Aanbevolen berichten

Na ruim een jaar heeft mijn moederbord de geest gegeven en heb ik er een nieuwe in laten zetten wat mij €150 kostte. Het was geen garantie meer volgens de zaak , maar ik heb toch maar even een mailtje naar de fabrikant (Msi)gestuurd of dit wel klopte. Zij vertelde mij dat er 3 jaar garantie op het moederbord zit maar dat de ditributeurs hun eigen garantie en verkoopwaarden bepalen. Ik weer contact opgenomen met de computerzaak en het hun uitgelegd. Ze vertelde mij dat hun distributeur 1jaar garantie geeft op het moederbord en dat ik de computer voor 3 jaar kan verzekeren tegen meerprijs. Jullie begrijpen wel dat ik me flink genaaid voel en ik wil wel weten of anderen dit ook wel eens aan de hand hebben gehad. :evil: :evil: Gr; Jos
Link naar reactie
  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Als de leverancier een nieuw bord kan krijgen van de fabrikant, zou ik niet weten waarom ze dat niet aan jou kunnen leveren. Op deze manier verdienen ze aan een bord, wat hun niks kost. Verder is de garantie niet na een jaar afgelopen, wat de leverancier ook zegt. Volgens de wet heb je gedurende de te verwachten levensduur een aflopende garantie. Als iets vijf jaar hoort te gaan, heb je na een jaar recht op vergoeding van 80% van de dan geldende nieuwwaarde.
Link naar reactie
tja, de meeste winkels geven inderdaad 1 jaar garantie op onderdelen en systemen (soms langer op systemen, 2 of 3 jaar). Eventueel kun je idd extra verzekeren... Dat je van de winkel 1 jaar garantie krijgt betekent niet dat er voor bepaalde onderdelen een langere garantieperiode geld. Moederborden (meestal 3 jaar), harde schijven (3 jr), geheugen (10 jr), videokaarten (3/5 jr) en monitoren (3 jr) zijn daar vaak voorbeelden van. Als zo'n onderdeel na 1 jaar kapot gaat hoeft (?) de winkel de garantie niet meer voor je te regelen. Dat gebeurt meestal niet in ieder geval. Maar je hebt nog wel garantie. Dat moet dan met de importeur/leverancier geregeld worden. Ik zit ook met zoiets: ik had een mobo gekocht bij Memo, maar die zijn ondertussen failliet. Het mobo heeft een typisch probleempje en moet terug voor reparatie. Gewoon garantie, maar ik moet nu zelf zorgen dat het bij MSI komt in plaats van dat ik het in de winkel vlakbij af kan geven :( Heb je het defecte mobo eigenlijk mee teruggekregen? Anders kun je altijd nog dat mobo naar MSI opsturen en het laten repareren/vervangen. Wellicht kun je het dan 2e hands verkopen. Maar ik zou het eerst via de winkel proberen te regelen. Ik vind dat ze van die garantietermijn af moeten weten (en het zal me niet verbazen als ze het ook gewoon weten) en ik vind dat ze jou daarop hadden moeten wijzen ipv een ander mobo aansmeren :evil: [b:fc9709e286]kortom: werk van maken!!! [/b:fc9709e286] Probeer het eerst zelf, en als dat niet werkt ga dan bij een rechtswinkel o.i.d. informeren hoe zij erover denken!
Link naar reactie
[quote:2c87541751="diniz"]Idd, ik zou er werk van maken, btw wat voor mobo heb je er voor terug gekregen?[/quote:2c87541751] Ik heb er een Spacewalker moederbord voor terug gekregen.(nog nooit van gehoord) Toen ik de computerzaak met deze mail van MSI confronteerde wiste ze van niets dat de fabrikant 3 jaar garantie gaf op het moederbord. Zij vertelde mij dat hun distibuteur 1 jaar garantie geeft op dit moederbord. Om het moederbord op te sturen voor reparatie naar MSI en laten repareren en dan weer verkopen lijkt me ook geen goed idee,wie koopt er nu een opgelapt moederbord. IK zal jullie advies opvolgen en nog eens gaan zeuren bij die computerzaak, mar ik heb wel mijn laatste hard en software daar gekocht. :evil: Groeten ; Jos
Link naar reactie
[quote:87667e6be1="J.J.M.Kuijper"][quote:87667e6be1="diniz"]Idd, ik zou er werk van maken, btw wat voor mobo heb je er voor terug gekregen?[/quote:87667e6be1] Ik heb er een Spacewalker moederbord voor terug gekregen.(nog nooit van gehoord) Toen ik de computerzaak met deze mail van MSI confronteerde wiste ze van niets dat de fabrikant 3 jaar garantie gaf op het moederbord. Zij vertelde mij dat hun distibuteur 1 jaar garantie geeft op dit moederbord. Om het moederbord op te sturen voor reparatie naar MSI en laten repareren en dan weer verkopen lijkt me ook geen goed idee,wie koopt er nu een opgelapt moederbord. IK zal jullie advies opvolgen en nog eens gaan zeuren bij die computerzaak, mar ik heb wel mijn laatste hard en software daar gekocht. :evil: Groeten ; Jos[/quote:87667e6be1] Hoezo opgelapt?? Ze fixen het gewoon helemaal of geven een nieuwe.
Link naar reactie
[quote:4e1307253f="Eddey"]Inderdaad, je krijgt een goed-werkend moederbord terug (als het goed is :lol: ) dus dat lijkt me geen probleem. En het is nog altijd beter dan dat je helemaal geen geld krijgt voor het moederbord :-?[/quote:4e1307253f] Oke ik zal er nog even een mailtje aan wagen naar MSI of ik hem kan opsturen voor reparatie. Maar dan zit ik evengoed nog met een extra moederbord , stel dat ik hem te koop zet, ik zelf zal geen tweede hands moederbord kopen en mocht deze nieuwe er de brui aan geven dan ben je alweer en jaartje verder [b:4e1307253f]hoop ik [/b:4e1307253f] . Tegen die tijd heb je al weer veel snellere systemen en gooi je hem toch in de grijze bak. Jos
Link naar reactie
[quote:7b53758b5e="Marcel de Reus"]Je kunt dat MSI bord toch gewoon 2e hands tekoop zetten?? Daar vang je vast nog wel geld voor. Je kunt ook die Spacewalker terug aan de shop geven met het argument dat deze onjuiste informatie hebben vestrekt en ze moeten hem dan terugnemen en jou je 150 euro terugbetalen.[/quote:7b53758b5e] Dat ik die 150 euro terugvang heb ik een hard hoofd in. Ik probeer eerst die distritbuteur eens het vuur aan de schenen te liggen. Ik heb al een mailtje naar de computerzaak gestuurd om het adres van hun distributeur te vragen. Ik zal jullie op de hoogte houden over het verdere verloop hierin. Bedankt voor jullie reacties. Gr:Jos
Link naar reactie
Na er een mailtje aan gewaagd te hebben en gevraagd om het adres van hun distributeur, kreeg ik als antwoord dat zij geen adres van hun distributeur geven omdat ik de spullen bij hun koop en niet bij hun leveranciers. Als je iets koopt ga je accoord met de voorwaarden en alleen op de harde schijf en de monitor geven ze 3 jaar garantie. Jullie begrijpen zeker wel dat ze een klant kwijt zijn. :evil: Gr ; Jos
Link naar reactie
Nee mensen ik hou het netjes, ik zal ze niet aan de schandpaal nagelen, maar m'n vrienden en kennissen licht ik hier wel over in. En jullie weten mond op mond reclame gaat razend snel. Er zit ook al een nieuwe voeding, geheugen en een harde schijf in , dit was allemaal garantie en tenslotte als klap op de vuurpijl een nieuw moederbord .Alleen het moederbord viel dus buiten de garantie (volgens hun). Bedankt voor jullie reactie's Groeten; Jos
Link naar reactie
[quote:a9276517c5="J.J.M.Kuijper"]Nee mensen ik hou het netjes, ik zal ze niet aan de schandpaal nagelen, maar m'n vrienden en kennissen licht ik hier wel over in. En jullie weten mond op mond reclame gaat razend snel. Er zit ook al een nieuwe voeding, geheugen en een harde schijf in , dit was allemaal garantie en tenslotte als klap op de vuurpijl een nieuw moederbord .Alleen het moederbord viel dus buiten de garantie (volgens hun). Bedankt voor jullie reactie's Groeten; Jos[/quote:a9276517c5] Lekkere PC's leveren ze dan :o Zet het BTW liever WEL op de shopsurvey: je kunt gewoon ook netjes vertellen waarom je ze een 1 geeft ;) Dit behoed andere mensen dezelfde fout te maken.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...