Ga naar inhoud

TH7II-RAID


Aanbevolen berichten

Ik ben van plan om het volgende moederbord aan te schaffen: Abit TH7II-RAID. Ik wil nu graag weten of deze de pentium4 processor met de hoogste snelheid ondersteund. Ik denk dat ik begin met 2 GHz, maar later wil ik er misschien de snelste in zetten. En is dit een snel geheugen RDRAM, ik wil eigenlijk het moederbord wat op dit moment het nieuwste en snelste is, is dit dan ook de goede keus? In mijn ogen zou ik hier best wel lang mee vooruit kunnen toch?
Link naar reactie
Probleem is dat P4 vanaf 3,06GHz waarschijnlijk een nieuw moederbord vereist, omdat de voedingseisen dan omhoog gaan. Tweede probleem is dat over ongeveer een jaar Intels snelste CPU's zullen overschakelen op een 667MHz FSB - die wordt door dit moederbord niet ondersteund. Conclusie: Als je nu een 2GHz CPU koopt heeft het straks weinig zin een nieuwe aan te schaffen op hetzelfde moederbord, omdat het maximale snelheidsverschil relatief klein zal zijn. Alleen als je in ongeveer een jaar een nieuwe CPU wilt aanschaffen heeft het zin.
Link naar reactie
Idd, dat is een beetje het probleem op het moment. Bij zowel AMD als Intel staan er nieuwe modellen hoog op de lijst die niet op de oudere moederborden kunnen draaien. Dus als je nu een nieuwe PC wilt heb je niet of nauwelijks een upgrade path. Ook bij AMD gaat het niet lukken, omdat socket a als standaart gaat verdwijnen na een lang gebruik. Je kunt bijvoorbeeld nu een AXP 2200+ of dadelijk 2400/2600+ kopen, maar de hoogst mogelijke upgrade op een bijbehorend KT333 bord zal waarschijnlijk de AXP Barton worden en dat is eveneens alleen de moeite waard binnen een jaar.
Link naar reactie
ik kan nu nog verder zoeken, want mijn budget is groot genoeg. Maar wat raadden jullie mij aan dan? Ik heb het liefst een P4 processor met een zo hoog mogelijke bussnelheid, ik dacht dat dat 533 MHz is op het ogenblik. Verder zou ik natuurlijk ook kunnen wachten met het moederbord en geheugen en processor en eerst alle randapparatuur aanschaffen zoals HDD, cdrom etc.
Link naar reactie
Mja, moeilijk. Op dit moment staan er geen grote veranderingen op het punt om uit te komen, maar tegen het einde van het jaar heb je voor zowel AMD als Intel een ander mobo nodig. Op dit moment is de snelste combi P4 2533 Mhz + PC1066 RDRAM, maar als de AMD XP2600+ binnenkort voldoende leverbaar is dan is die bijna net zo snel. Het voordeel van AMD is ieg dat de combi XP + DDR een stuk goedkoper is als P4 + PC1066. Ik zou dus voor AMD gaan. Tenzij je hem voor specifieke applicaties gebruiken gaat, waar de P4 een redelijk snelheidsvoordeel heeft.
Link naar reactie
[quote:e86a9b45b1="markbosch"]Dan ga ik toch liever voor de P4 RDRAM combinatie, nu alleen nog een mooi moederbord kiezen, ik heb het liefst een ABIT mobo, omdat ik daar nog de beste ervaring mee heb. Wie weet een mooi mobo of een site waar ik een goede vergelijking kan maken mbt prestaties?[/quote:e86a9b45b1] Ik heb geen verstand van P4 mobo's maar onderstussen is de P4 1.6ghz al uit dus je kan nog net ff wat sneller ;)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...