Ga naar inhoud

Geheugen probleem


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een probleem met een nieuw reepje Dane Elec 256 MB pc133 geheugen...in een pc met een Asus P3B-F moederbord wordt deze namelijk als 128 MB gezien...dus ik dacht hmmm verkeerd stickertje erop even testen op een Asus CUSL2-C moederbord maar daar wordt die dus wel gewoon als 256 MB herkent... Weet iemand wat er aan de hand is en wat er aan te doen is? Greetz, Edge
Link naar reactie
Kijk es in de manual of 256mb wel ondersteund wordt ;) Kijk ook ff of doubleside modules supported zijn anders is het waarschijnlijk zo dat hij alleen de chippies aan de ene kant van de reep ziet en gebruikt waardoor je maar 128mb overhoud. Dit kan natuurlijk alleen zo zijn als de module doubleside is (aan twee kanten chippies)
Link naar reactie
[quote:1306a43b95="Edge"]Het totale max aan ram is 1024 MB (4 x 256) er zitten namelijk 4 dimm slots op het bord...dus dat zou het niet mogen zijn... Mocht het double sided zijn van de dimm het probleem zijn bestaan er dan ook single sided 256 mb dimmetjes? Greetz, Edge[/quote:1306a43b95] Ja er bestaan single side dimmetjes van 256mb.
Link naar reactie
[quote:8e0aadb132="Bosje"]Wat detecteert de mobo als je alleen het reepje van 256 MB erin zet ? (dus de 128 mb eruit halen). Het zou kunnen zijn dat de twee reepjes niet met elkaar overweg kunnen ? Probeer ook de diverse sloten[/quote:8e0aadb132] Idd, ik heb er ook wel eens geheugen bijgeplaatst dat mijn pc nog maar 1 reepje zag, ze werkten niet samen.
Link naar reactie
Er zitten al meer dan een aar 2 pc 133 modules (van 128 MB) in en deze leveren geen enkel probleem op...dus dat zou het probleem niet moegen zijn (en is het volgens mij niet)... Ik heb vanmorgen even gebeld met informatique (de leverancier) maar ik kan mijn double sided gewwon om komen ruilen voor een single sided dus nu maar hopen dat dat het probleem oplost... Greetz, Edge
Link naar reactie
[quote:06022bfea6="Bosje"]Volgens de specs van je P3B-F met je PC100 geheugen gebruiken. Dat zou je probleem kunnen zijn. Als dit zo is valt de kwaliteit van Asus wel tegen dat ie de PC133 niet als PC100 wil gebruiken.[/quote:06022bfea6] Nee dat is het prob zeker niet. Alle PC133 zijn backwards compatible en idd bij Informatique zijn ze niet zo moeilijk fijne shop.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...