Ga naar inhoud

Past de cooler?


Aanbevolen berichten

Ik ben van plan om als cooler de Alpha 8045T te kopen... Nou heb ik ergens gelezen dat deze cooler nogal groot is. Past ie daarom wel gewoon op elk moederbord? De bedoeling is dat de cooler op de chaintech 7VJL komt te zitten... (kt333). Verder nog een vraag. Er zijn nogal wat Alpha 8045T coolers. Bijvoorbeeld met papst fan of met delta hp fan... En dan weer de papst met 8412NG of met 8412NGM... Wat zijn de verschillen allemaal? Wat kan ik het beste kopen? (prijzen verschillen niet zoveel allemaal...) Alvast bedankt!
Link naar reactie
De verschillende versies van de pabst fans heeft te maken met CFM en DB. kun je dat niet terug vinden op de site van pabst? Het verschil dus tussen al de fans is CFM en Herrie, net wat je wil stil maar minder goed koelen of superkoelen maar een straaljager in huis. Of de koeler past? heb je geen foto van het mobo, dat geeft al een indicatie.
Link naar reactie
Dit is het moederbord: [url=http://www.chaintech.com.tw/eng/products/socka/images/7vjl_b1.gif]Chaintech 7VJL[/url] Dan nog een vraag: Vanaf welk decibelvolume is het zeg maar een straaljager? Want met de delta fan zou hij ongeveer 50 dB maken. Das wel veel geloof ik... (Ik heb het nou inderdaad kunnen vinden.) De papst maakt ongeveer 30 dB. Ik weet namelijk niet in welke mate je er last van hebt. Kei bedankt!
Link naar reactie
Of het past moet je ff wachten op BA ofzo, die weet dat wel Ziet er wel krap uit btw En vanaf welke waarde het irritant wordt is natuurlijk afhankelijk van een hoop dingen (isolatie, soort geluid, jezelf, etc) maar 50 db iig irri. Op Hardware.info staat een review van dat ding, staat daar niks over koelers enzo?
Link naar reactie
Op [url=http://www.vr-zone.com/reviews/Chaintech/7VJL/page2.htm][VR-Zone Hardware][/url] staat een uitgebreide review in het engels en daar staat onder andere dit: copy: The CPU socket is located at the edge of the board so things might get a little tricky when installing the cooler inside the casing. There is a row of capacitors near the socket but a large cooler like Thermalright AX-7 is able to fitted in well. /copy Dus ik zal er maar vanuit gaan dat het zal passen... Bedankt trouwens!
Link naar reactie
Ok nu ben ik er helemaal zeker van: Op [url=http://dutchgeforce.nl/news.php?action=article&articleid=488]Dutch Geforce Fanclub[/url] staat het volgende: De ruimte rondom de CPU-socket is voldoende om bijvoorbeeld een Alpha PAL8045 te plaatsen. Chaintech heeft voor haar moederbord gekozen voor de laatste revisie van de VIA KT333 chipset die aanzienlijk verder is over te klokken dan het eerste model. Duidelijker dan dat kan haast niet :wink: Mzls!
Link naar reactie
30db is bijna niet hoorbaar, boven de 35db begin je hem te horen, dit ligt natuurlijk ook aan je kast ,casefans e.d. en verder is het moeilijk te zeggen. je krijgt iig meer dbs dan de specs van de fan, hij moet de lucht ook door de koelfinnen zuigen dat maakt ook lawaai, ik ben hierboven uit gegaan van de specs van de fan gemonteerd op de alpha heatsink
Link naar reactie
Ok, ik weet al weer een heleboel meer... Antares bedankt! En de rest natuurlijk! En een formula1 wagen maakt veel meer lawaai dan dat geloof ik! 120 decibel is wel hard, maar bij die wagens moet je echt oordoppen op... Discotheek is 140 decibel geloof ik en daar hoef je niet zo'n complete kap op je kop... maargoe :wink: dit is off-topic
Link naar reactie
Ik heb een Delta HP80 fan en geen enermax op die alpha 8045T... Dus waarschijnlijjk scheelt dat ook weer. En ik ben dus eigenlijk ook nog aan het twijfelen of ik voor de delta of de papst fan zal gaan (50dB of 30dB)... Delta-->veel beter gekoeld, maar noise papst-->lekker stil, minder goed gekoeld. maarja kan de rpm ook regelen vanuit bios geloof ik, of iig als ik met de kabeltjes ga klooien...
Link naar reactie
hou er ff rekening mee dat je niet veel meer dan 3 watt van je mobo kunt trekken voor je fan en als je je fan vanuit de bios wilt regelen(zoiets als Q-fan op mijn asus bordje bedoel je?) zul je toch de stroom van je mobo moeten trekken en niet rechtstreeks van de voeding welke ik prefereer en ook gebruik, alleen het rpm draadje(geel) zit bij op het mobo aangesloten,ik geloof dat een delta HP rond de 6 a 7 watt zit, uitkijken dus. in je mobo manual staat wel wat maximaal toegestaan is, meestal rond de 3 watt.
Link naar reactie
Die delta kan niet eens op je mobo, die gaat standaard met een Molex direct naar je CPU, en alleen de RPM cable gaat naar je mobo. Wat je ook nog doen kan is die Delta op 7V laten draaien, dan is hij stiller. Maar dat is nogal dubbelop, dan kan je misschien beter goedkoper een Delta 80MP of een YS-tech fasn kopen oid. Papst werkt ook goed idd :)
Link naar reactie
OK, wist niet dat dat bij elke delta HP het geval is , maar dan vervalt de mogelijkheid voor een ev regeling (Q-fan cloon) vanuit de bios. Maar 7volt is een oplossing, maar iid overkill, en een papst met ong 40 cfm zit toch ook wel op ong 33db maar wel trillingvrij omdat papst fans uitgebalanseerd zijn dmv kleine metalen plaatjes , vegelijkbaar met de loodjes op een autowiel, het blijft iid altijd een compromie tussen dbs en cfms.
Link naar reactie
Ik heb zelf een Delta 80HP maar dat maakt toch echt een takkeherrie. Ik wil zodra ik geld heb alles vervangen voor Papst fannetjes. 30 dBa is evenveel als je het zelf vind. Veel is een respectievelijke term, je vergelijkt het met iets. In vergelijking met 50 dBa is 30 dBa niets maar dan ook echt niets. Houdt wel in de gaten dat de maat dBa niet recht evenredig is hè. Voor elke 3 dBa meer wordt het geluid 2x zo hard. Van 30 naar 50 dBa is dus bijna 14x harder.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...