Ga naar inhoud

Amd of toch Pentium


Aanbevolen berichten

  • Reacties 83
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Ik hoordenet dat op 1 september intel zijn prijzen met 65% verlaagd, daar gaat de prijs/kwaliteit van ams :-(. Ook wordt dan als het goed is de 3,0 ingoevoerd. Maar ik las ook weer ergens dat er weer niewe amd's komen. Dan worden de 2200's weer goedkoper. Het blijft lastig :-( Ik zag trouwens een moederbord voor amd (ultra-urau kt333) waarbij je gratis usb-bluetooth kreeg. Heb je hier wat aan of is het te langzaam om unreal over te spelen?
Link naar reactie
OK ik was op vakantie maar hier mijn mening en wat feitjes: - Dat een AMD warmer wordt dan een Northwood klopt niet meer bij de T-bred. Beide zijn op 0,13 micron gebakken en worden ongeveer even warm. - Een AXP 2200+ is tock vaak sneller dan een P4 2.2 of 2.26. - P4 OC't idd veel beter en dat is ook een belangrijke voordeel van de P4. - P4's gaan idd goedkoper worden maar ook de AXP wordt cheaper. Er komt namelijk een totaal nieuwere proc serie van AMD die nu nog naar de core names Hammer wordt genoemd (de server procs met de sledhgehammer core gaan Opteron heten en de clawhammer is naar mijn weten nog niet officieel maar de rummurs zijn Athlon 64). Deze Hammers komen waarschijnlijk in oktober/november en als zij worden gerealesed gaat de AXP gaat met de Barton core de Duron lijn overnemen en gaat waarschijnlijk ongelofelijk cheap worden. Intel zal een paar maanden later waarschijnlijk de prijzen verlagen als de nieuwe Prescott gerealesed wordt die dan moet concurreren met de Hammer. Mijn mening is dat AMD nog altijd voor minder geld meer prestatie levert en dat je beter een AMD kunt kopen. Ik vind een Intel alleen interresant als je: - het snelste van het snelste wilt - bereid ben om voor een fortyun PC1066 tekopen - diehard wilt OC'en
Link naar reactie
[quote:0c4163ab5d="Marcel de Reus"] Mijn mening is dat AMD nog altijd voor minder geld meer prestatie levert en dat je beter een AMD kunt kopen. Ik vind een Intel alleen interresant als je: - het snelste van het snelste wilt - bereid ben om voor een fortyun PC1066 tekopen - diehard wilt OC'en[/quote:0c4163ab5d] Ben ik het idd ook mee eens. als Geld geen rol speelde had ik zelf ook wel een 2,53ghz P4 en 512MB pc1066 in me pc hangen en dit wreed ge OCed. Ik las op THG dat de AthlonXP 2400+ en 2600+ een stuk itteressanter zijn om te OCen dan de 2200+ Check dit: http://www.tomshardware.com/cpu/02q3/020821/index.html
Link naar reactie
Als de 2600+ de 2,5ghz gaat halen wordt het een erg vette proc en gaat hij zekerz de Northwood wel een schop geven. 2.5ghz is namelijk 3300+ en dat is waarschijnlijk ook zo'n beetje wat een P4 2800mhz gaat halen aangezien de Northwood zijn physieke grens begint te naderen. En een P4 2800mhz gaat ongetwijfeld een veelvoud van de 2600+ kosten :) We kunnen dus van jou een interessante review verwachten egslim?? Dat zou mooi zijn. //Red Dragon coole avatar 8)
Link naar reactie
[quote:800fabec41="Marcel de Reus"]Als de 2600+ de 2,5ghz gaat halen wordt het een erg vette proc en gaat hij zekerz de Northwood wel een schop geven. 2.5ghz is namelijk 3300+ en dat is waarschijnlijk ook zo'n beetje wat een P4 2800mhz gaat halen aangezien de Northwood zijn physieke grens begint te naderen. En een P4 2800mhz gaat ongetwijfeld een veelvoud van de 2600+ kosten :) We kunnen dus van jou een interessante review verwachten egslim?? Dat zou mooi zijn. //Red Dragon coole avatar 8)[/quote:800fabec41] Ze hebben 'm al geOC'ed tot 2,88Ghz :o :o :o (kan l8ink niet meer vinden :cry: )
Link naar reactie
De CPU's die nu beschikbaar zijn komen van de eerste wafers. Omdat de productiecapaciteit daarvan erg klein is zijn ze waarschijnlijk geoptimaliseerd voor hoge yields, in plaats van hoge kloksnelheden. Ik denk dat we mogen verwachten dat T-breds die van de uiteindelijke massaproductieband rollen nog een tikje hogere kloksnelheden halen.
Link naar reactie
[quote:2bf5e55053="egslim"]De CPU's die nu beschikbaar zijn komen van de eerste wafers. Omdat de productiecapaciteit daarvan erg klein is zijn ze waarschijnlijk geoptimaliseerd voor hoge yields, in plaats van hoge kloksnelheden. Ik denk dat we mogen verwachten dat T-breds die van de uiteindelijke massaproductieband rollen nog een tikje hogere kloksnelheden halen.[/quote:2bf5e55053] Dat zou erg mooi zijn. Dan zou de P4 eindelijk weer concurrentie om de preformence crown zowel voor OC als default speed krijgen. Dat is iets wat ik niet meer had verwacht van de AXP. Ik had echt niet verwacht dat de Tbred zo snel op zulke snelheden zou uitkomen, aangezien dat met de Palomino allemaal jaren duurde. Nu werd de Tbred enkele weken voor mijn vakantie gerealesed en als ik 2 weken later terug ben komt de 2600+ er al aan :) Ik verwcht nu ook steeds meer van de Barton, dat wordt voor mij een leuke en goedkope upgrade voor op mijn Epox 8K3A denk ik :D
Link naar reactie
[quote:27d2a79da6="BA"]Mja, deze is al heel erg vaak voorbij geweest :\ AMD heeft tot nu de beste prijs/prestatieverhouding, en qua snelheid schelen bijvoorbeeld de XP2200+ en P4 2.2 GHz elkaar niet zo veel. Het ligt aan de applicatie welke sneller is. De king of speed is op dit moment wel de P4 2533 Mhz, maar daar hangt ook een leuk prijskaartje aan :lol: Ik zou gewoon kijken wat je er mee doen gaat, voor wat voor apps ga je hem gebruiken? zoek daar een benchmark bij, en trek je conclusie over welke het beste is voor jou.[/quote:27d2a79da6] De benchmarks die ik gezien heb,... kan de AMD 2000 de P4 2200 anders bijna bijhouden! :P
Link naar reactie
[quote:08ea707969="Juggernaut"][quote:08ea707969="BA"]Mja, deze is al heel erg vaak voorbij geweest :\ AMD heeft tot nu de beste prijs/prestatieverhouding, en qua snelheid schelen bijvoorbeeld de XP2200+ en P4 2.2 GHz elkaar niet zo veel. Het ligt aan de applicatie welke sneller is. De king of speed is op dit moment wel de P4 2533 Mhz, maar daar hangt ook een leuk prijskaartje aan :lol: Ik zou gewoon kijken wat je er mee doen gaat, voor wat voor apps ga je hem gebruiken? zoek daar een benchmark bij, en trek je conclusie over welke het beste is voor jou.[/quote:08ea707969] De benchmarks die ik gezien heb,... kan de AMD 2000 de P4 2200 anders bijna bijhouden! :P[/quote:08ea707969] Dat is maar net welke bench je er bij pakt. De ene winmt Intel vet, en de andere wint AMD vet. Daarom is het ook een tikkie subjectief, als je een keuze gaat maken kan je gewoon beter kijken welke er in jou apps het snelste is.
Link naar reactie
Indien de performance afhangt van de applicaties die je draait, dan moet je zeker naar de games gaan kijken, want je gaat echt niet upgraden naar een AXP 2600+ voor de hoge prestaties in bvb winrar. Hoe zit dus de vergelijking van AMD vs INTEL op het gebied van games? Ik ben van plan te upgraden naar een AXP (weet nog niet welke) vanwege de prijs. Voor de gewone consument die geen server draait, gewoon wat games en office dingen doet, lijkt AMD me zeker de beste keuze. Maar hoe zit dat met die mobo's? Welke merken voor welke cpu (AMD of INTEL)? Persoonlijk weet ik (van horen zeggen) dat ABIT, samen met ASUS de beste blijven, en wil ik dus een nieuwe ABIT mobo aanschaffen. Voor welke prijzen maak je dus welke combinaties?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...