Ga naar inhoud

Amd of toch Pentium


Aanbevolen berichten

Ik wilde graag vragen of er iemand is die mij kan vertellen welke nadelen beide merken hebben en welke fabels waarzijn. Zoals; "AMD kan niet goed samenwerken met DVD en heeft slechte koeling. " Wat klopt hiervan? Ik wil namelijk een nieuwe pc kopen en aangezien een p4 2,2 bijna even veel kost als een amd 2200 maakt de prijs niet uit, alleen de prestaties en voor en nadelen
Link naar reactie
  • Reacties 83
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:5ba90ca140="no_name"]Een P4 2.2 is echt 2200 Mhz Een Amd Xp 2200+ is niet echt 2200 Mhz maar slecht 1800 Mhz. Minder als een Intel Pentium dus[/quote:5ba90ca140] no_name, vermeld er in de toekomst wel ff bij dat een amd athlon per klokslag meer instructies kan verwerken dan een intel pentium 4, wat wil zeggen dat je niet blindelings moet vertrouwen op het aantal mhz dat een cpu loopt. Check eens ff wat benchmarks uit (bijvoorbeeld op [url]www.anandtech.com[/url]) en je zult zien dat een athlon niet zulke hoge kloksnelheden hoeft te lopen om een pentium bij te houden... wat betreft de andere fabels: is allemaal flauwekul, amd werkt goed met dvd, feit is wel dat amd's wat warmer worden als een pentium, wat op zichzelf niet zo'n groot probleem is als hij maar goed gekoeld word...
Link naar reactie
Persoonlijk zou ik voor die Intel gaan, iets koeler en naar eigen ervaring waren de voorgangers van deze processoren stabieler. En hou een ding in ogenschouw> de kracht van een pc hangt niet alleen af van je proc, beter een iets mindere proc en meer geheugen en snellere hd en beter mobo dan super proc met de rest wrakke onderdelen.
Link naar reactie
Dat stabieler lag meestal aan de chipsets die ervoor gemaakt werden zelfde dus zoals jij zegt dat het niet alleen met de proc te maken heeft.... mij mening neem lekker die athlon xp 2200+ want die scoort beter als de p4 2200 (d8 ik) en als jij de boel goed koelt no problem. Wil je gaan oc dan moet je voor die p4 gaan mzzls bennie
Link naar reactie
zal wel Vapochill zijn geweest. Persoonlijk als ik nu tussen AMD en Intel moest kiezen koos ik voor Intel. Maar dat is meer om weer is wat anders na 3 Athlon's. De Athlon's bevielen me op zich prima en zijn over het algemeen stabiel, al ligt dat niet echt aan de CPU maar meer aan een goed moederbord en fatsoenlijk geheugen. De AMD plankjes zijn/waren daar kritischer in dan de Intel tegenhangers, maar met wat fatsoenlijk spul kan je van een AMD een super stabiel systeem maken. Ik zou dus gewoon beetje rondneuzen en zien wat je aanspreekt op mobo gebied, want kwa prestaties boeien die 2 elkaar erg weinig. Mocht je gaan oc-en dan de Northwood nemen 8)
Link naar reactie
[quote="Juggernaut"]Laat ruim 55.000 mensen je helpen! Ja , in 2001 had ik ook mijn nieuwe plank van MSI met AMD , nadat de vorige MSI +AMD stuk was gegaan. Werkte prima tot ..........? Ach toe even een recent onderzoekje ja, dan zal de P4 toch wel degelijk een opmars gemaakt hebben , dach u ook niet.Ik werk daar trouwens onbewust 8) aan mee, terwijl ik toch jaren een bloedhekel aan het Intel imperium had.Die 586 was prima, en die KIII 500 mmmmmmmmm
Link naar reactie
Mja, deze is al heel erg vaak voorbij geweest :\ AMD heeft tot nu de beste prijs/prestatieverhouding, en qua snelheid schelen bijvoorbeeld de XP2200+ en P4 2.2 GHz elkaar niet zo veel. Het ligt aan de applicatie welke sneller is. De king of speed is op dit moment wel de P4 2533 Mhz, maar daar hangt ook een leuk prijskaartje aan :lol: Ik zou gewoon kijken wat je er mee doen gaat, voor wat voor apps ga je hem gebruiken? zoek daar een benchmark bij, en trek je conclusie over welke het beste is voor jou.
Link naar reactie
Die AMD/Intel flamewars zijn bijna zo oud als de weg naar Rome, en ik word er elke keer weer strontziek van. Mijn opinie: Zowel AMD als Intel maken prima processoren. AMD weet het blijkbaar voor elkaar te krijgen om met een lagere FSB, tragere chipsets, en bovenal een lagere kloksnelheid, toch de Pentium IV behoorlijk bij te kunnen houden, of zelfs te overtreffen! Hetgeen waar ik me altijd zo boos over maak is dat mensen nog steeds in fabeltjes geloven, zoals "AMD's werken niet met Mxstream USB-modem", "AMD's willen geen dvd's afspelen", "AMD's zijn instabiel". Blijkbaar is het hen nog niet opgevallen hoeveel mensen al met AMD's werken zonder enkele problemen (mij incluis). Ik werk met een AthlonXP 2200+ met een Gigabyte 7VRXP al 5 dagen met XP zonder te herstarten, volgensmij geeft dit al aan dat je niet zomaar kan zeggen dat AMD's instabiel zijn. Ik wil trouwens niet zeggen dat Intel processoren slecht zijn, integendeel, maar ik zie geen redenen om als je bijvoorbeeld een nieuwe processor en moederbord gaat kopen je niet een AMD processor koopt. Het lijkt me alleen logisch om een Pentium IV te kopen als je bijvoorbeeld het snelste van het snelste wilt hebben, dus een 2,53 met rambus, en vanaf maandag zelf s 2,8, of als je al een Pentium IV moederbord hebt en je die wilt upgraden. Ik hoop dat er meer mensen zijn die deze mening(en) met mij delen. Mnemonic
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...