Ga naar inhoud

Verkeerd geheugen????


Aanbevolen berichten

Hallo, Een kennis van mij wilde zijn geheugen (van zijn pc dan) uitbreiden en heeft om die reden een mooi reepje 256 mb SDram PC133 gekocht...nu blijkt dat zijn pc SDram wil hebben van PC100...nu dacht ik dat geheugen altijd neerwaards comaptible was dus ik zag geen probleem... Hij het geheugen erin gezet en starten maar maar zijn pc start niet op...dus oude reepje geheugen eruit, nieuwe in de eerste bank en gaan (tenminste dat was de bedoeling) maar weer niets...zolang het nieuwe reepje in de pc zit wil deze niet opstarten...heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen???...is geheugen dan toch niet neerwaarts compatible of zien we iets over het hoofd? Greeetz, Edge
Link naar reactie
[quote:0ba37cdc5f="Edge"]Hmmm ik weet net of hij het nog zomaar om kan ruilen...hij heeft het natuurlijk al gekocht en uit de verpakking gehaald...dus ik betwijfel of ze het geheugen wel terug zullen nemen... Greetz, Edge[/quote:0ba37cdc5f] Zou mooi zijn zeg, hoe kom je er anders achter dat het niet werkt? omruilen en niet zeiken moeten ze!
Link naar reactie
Volgens het boekje van het moederbord zou het moederbord zowel double-sided als single-sided geheugen aan moeten kunnen...dus dat zou het probleem niet mogen zijn... Volgens hem (ik was er zelf niet bij) geeft de computer niet de standaard geen geheugen gevonden piepjes...is dat ook nog iets van een indicatie dat er iets mis zou zijn met het geheugen? Greetz, Edge
Link naar reactie
Mijn vorige computer kon eerst niet overweg met andere RAM dan Compaq RAM PC100 (Ik had dan ook een Compaq), toen heb ik gewoon een bios update gedownload en daarmee het voor elkaar gekregen PC133 in te stoppen van Apacer... Dus mijn advies, Bios update (eigen risico...), als je niet zo ver wil gaan, ruil hem dan om...
Link naar reactie
Dat mobo moet haast wel PC133 geheugen lusten, aangezien het fysiek EXACT gelijk is aan PC100, alleen de chippies hebben een hogere speedrating. (10ns vs 7.5ns) Heb je het al met 1 module geprobeerd? Soms willen 2 merken niet samen met elkaar, of andersom qua volgorde. Dat heeft met de SPD timing te maken, sommige mobo's pakken alleen de timing van de eerste, dus bijvoorbeeld CAS2 ipv 3. Als de 2de module dan CAS3 is, dan heb je kans dat het niet wil. En de geheugenmodule zelf kan natuurlijk ook nog brak zijn. Dus ik zou hem even in de winkel laten testen, en als hij het daar wel doet er 1 van een ander merk meenemen.
Link naar reactie
Ik ziehem morgen en dan neemt hijzijn pc mee dus dan zal ikeen kijken of het geheugen wel in 1 van de 2 pc's bij mij wil werken...en als dat niet werkt dan zal ik wel terug moeten naar de winkel... En hij heeft hetal geprobeert met alleen de nieuwe, de nieuwe in slot 1 en de oude in slot 2 maar het werkt alleen als de nieuwe module er niet inzit... Greetz, Edge
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...