Ga naar inhoud

scsi harddisk als boot HD


Aanbevolen berichten

Hoe kan ik in de bios of nadat de bios gestart is mijn 2 SCSI schijven laten herkennen. Ik heb een adaptec AHA-2910B SCSI controller die in het rijtje, na opstarten bios, als interrupt 11 gekent wordt. Ik heb op de netwerk server waar ik deze schijven uitgeplukt heb gezien dat na opstarten bios er een SCSI bios geladen wordt. Dit gebeurd niet op de computer waar de schijven nu in zitten. Dus worden ze ook niet herkend als ik via een opstartflopje van Windows ME het systeem ME wil installeren. Als ik de schijven naast mijn IDE opstartschijf zet (in Windows ME) dan wordt de controller en de 2 schijven keurig netjes gezien of geinstalleerd. Ik heb in de bios de Boot opstart gezet op A SCSI C Wie kan mij helpen??
Link naar reactie
Hopleijk heeft Plextor gelijk. Je moet bij het opstarten letten zodra hij de scsi kaart vindt of je in de bios van je scsi kaart kan komen (meestal ctrl-a). Als dat niet het geval is (ik heb een quick look bij adaptec genomen) dan heeft de 2910b geen bootrom aan boord en zal je er ook niet vanaf kunnen booten. Als je de hd schijven in dos wil benaderen dan moet je de floppy (7800 family set) gebruiken, deze doet een setup in dos die de nodige aspi drivers zal laden zodat je de hd onder dos kan benaderen 8)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...