Ga naar inhoud

Komt er nog een nieuw Athlon MP uit ??


Aanbevolen berichten

Zal er ook wel aankomen neem ik aan, maar die zijn meestal wat later als de desktopvariant. Het is overigens mogelijk om ook gewone XP's in dual mode te gebruiken, dus ik snap het probleem niet ;) Hoogstens moet je wat aan de L5 briug veranderen om het werkend te krijgen. Egslim heeft daar een goed verhaal over geschreven op computertotaal. En 2200 of 2100 maakt niet zo heel gek veel uit, 66 MHz maar. Als je dan ook nog eens bedenkt dat de snelheidswinst van je 2de CPU toch nooit 100% is, dan kan je misschien net zo goed de 2100+ kopen? Dat scheelt ieg een stuk in prijs, en je hoeft geen tijd te wachten.
Link naar reactie
Athlon XP's in een dual mb ga ik niet proberen.... Ik weet dat het kan maar ik heb al vaker gezien dat het nog vaak fout gaat en problemen geeft.... en dan was het nog netter gedaan als die tin-vlek die computer-totaal er van gemaakt heeft.... Sorry dan betaal ik liever de 30 euro extra voor een netjes gelaserde L5 bridge 8) Ik koop meestal maar 1 keer processors voor een bord dus als ik daar 200 MHz sneller in kan zetten ben ik al blij....
Link naar reactie
[quote:7d543e09d9="BA"]Zal er ook wel aankomen neem ik aan, maar die zijn meestal wat later als de desktopvariant. Het is overigens mogelijk om ook gewone XP's in dual mode te gebruiken, dus ik snap het probleem niet ;) Hoogstens moet je wat aan de L5 briug veranderen om het werkend te krijgen. Egslim heeft daar een goed verhaal over geschreven op computertotaal. En 2200 of 2100 maakt niet zo heel gek veel uit, 66 MHz maar. Als je dan ook nog eens bedenkt dat de snelheidswinst van je 2de CPU toch nooit 100% is, dan kan je misschien net zo goed de 2100+ kopen? Dat scheelt ieg een stuk in prijs, en je hoeft geen tijd te wachten.[/quote:7d543e09d9] Ik heb zelf ook van me XP een MP gemaakt. Je hoeft er alleen je laatste L5 brug (de rechter) van te linken met zilverlijm.
Link naar reactie
Kijk ik hou niet zo van dit commentaar: [b:87f0713f84]Geen garantie! Hoewel deze operatie in ons geval werkte, garanderen wij niet dat dit bij u ook het geval zal zijn. In ieder geval verliest u hiermee uw eventuele garantie. Wij zijn ook niet verantwoordelijk voor eventuele schade die u aan uw processor toebrengt. [/b:87f0713f84] Kortom: Mocht de CPU nou kapot gaan... Wel of niet door silverlijm, heb ik geen garantie... Bovendien denk ik niet dat MB makers een bios uitgaan brengen die het mogelijk maakt om een Athlon MP 2400+ of 2600+ te gebruiken die nog niet bestaat.... Dus welk voordeel heb ik hier nu aan, behalve dan dat de CPU's goedkoper zijn ?
Link naar reactie
Als we dat voorbehoud niet hadden geschreven zou jij ons kunnen aanklagen als het bij jou misgaat. Aangezien een MPX bord officieel wel met een enkele XP2400/2600 moet kunnen werken - en XP en MP is identiek - zouden twee MP's van die snelheid ook geen probleem moeten geven. Je haalt waarschijnlijk het unlocken van de multplier en de multiprocessor config door elkaar. Voor die eerste moeten ook de geultjes worden opgevuld met b.v. lijm. Die operatie is dus riskanter, ook omdat meer bruggen moeten worden verbonden en omdat ze dichtbij elkaar liggen. Op m'n eigen CPU zou ik de multiplier niet gaan unlocken, maar voor de L5 mod ben ik absoluut niet bang.
Link naar reactie
het gaat me er niet om dat processors kapot gaan door de silverlijm.... Maar mocht het om 1 of andere reden kapot gaan, heb ik geen garantie omdat ze dan zeggen dat er silverlijm opzit en dat het daarom kapot is gegaan.... Is het mogelijk dat ik die silverlijm er weer 100% af kan krijgen zonder schade, zodat ik de eventueel processors met garantie op kan sturen ? (De reden waarom ik zo moeilijk doe is omdat ik al eens problemen gehad heb met funprice die geen garantie wilde geven omdat ze potloodsporen vonden op mijn oude Athlon 1GHz... Terwijl de CPU helemaal niet kapot was... en gewoon op het moederbord een condensator doorgebrand was die het onmogelijk maakte om een CPU hoger als 800 MHz stabiel te draaien... Door die potloodsporen keken ze niet eens)
Link naar reactie
[quote:740b871824="G_ij_s"]Als jullie echt zeker weten (zal jullie niet aanklagen als je het fout hebt 8) ) dat een XP hetzelfde is als een MP.... en die L5 bridge mod altijd werkt (Mits je niet 4 kilo lijm op je processor hebt zitten :P ) dan wil ik het wel proberen...[/quote:740b871824] Ik wil het ook wel voor je doen... ;)
Link naar reactie
Jij gaat blijkbaar niet mee met de ontwikkelingen :-? Vanaf de AthlonXP 2200+ zijn het T-Breds. Deze zijn in het 0.13micron proces gemaakt ipv 0.18 micron. Ook zijn de cache chips naar boven verplaats zoals je wel kunt zien. De core is door dit nieuwe proces een stuk kleiner geworden, ik geloof zelfs dat er iets minder transistoren inzitten dan inde 'normale' AthlonXP
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...