Ga naar inhoud

Te lage Benchmark


Aanbevolen berichten

Hallo mensen, Ik heb een vraag, en hoop dat ik daar een antwoord op krijg. Namelijk het volgende; Eerst had ik een AMD-Dondervogel van 1,2ghz , mobo ecs k7vza, 256mb-sdram, 40gb maxtor 5400rpm, Geforce 2 GTS 32mb-ddram, creative live, dvd samsung, en een elite-group burner 16x10x40 Deze systeem had ik naar overclockt op 112x12=1344mhz en de geforce op 220-366mhz gezet. Toen eenmaal de benchmark 2001 (1e versie) gedraaid. En kwam op 2936punten. :D (misschien nog teweinig, maar goed) Dus dacht ik:"Laat ik ff de AMD unlocken,. Ik de processor er afgehaald, en later de heatsink er weer opzet. Nix werkte meer... :evil: Dus ik terug naar de winkel waar ik em gekocht had, in de reperatie. Ik werd 2 dagen later opgebeld, en toen zei die vent dat ik de koeler er verkeerd had opgezet. :oops: :o CARAMBA, dacht ik. Hij was zo'n 150 graden geworden. Tja, dan maar een nieuwe mobo, 256ddr-geheugen en een cpu. Ik kwam het goedkoopst uit met een Gigabyte GA-7DX+ en een AMD XP 1800. Kostten 350 euro Eenmaal thuis ff de hele sh*t geformateerd en gelijk de cpu overklockt. Er zat gratis een overklock programma bij, tja ik kon het niet laten. Nou loopt ie op 1633mhz, en de gf2 nog steeds op 220-366mhz. Benchmark 2333 punten. Wat doe ik fout? Iemand enige idee? Kheb alleen de fsb opgekrikt. Bijvoorbaaddank, webterror51
Link naar reactie
[quote:280d6d1c31="MartijnO"]kamakazi, Als je een reactie geeft is het misschien handig om eerst na te gaan of hij wel een SIS moederbord heeft. Hij heeft een AMD671 Northbridge eropzitten en heeft dus de AMD AGP Driver nodig en niet de SIS. :D[/quote:280d6d1c31] ach sry helemaal gelijk vergissing van mij.... :(
Link naar reactie
Hé BA, Ik gebruik driver 29.42 Jij zei ook dat ik de geheugen-settings moest nakijken. Nou..knap er geen ???? van. :-? Kun je mij uitleg geven wat ik moet veranderen? Dram Ph Limit 8cycle Dram idle Limit 8cycle Dram Trc Timing Value 10cycle Dram Trp Timing Value 3cycle Dram Tras Timing Value 7cycle Dram CAS Latency 2.5cycle Sdram Trcd Timing Value 3cycle Martijn, kmoet nog wel de driver van mijn mobo installeren. (Uitgeleend, zat software bij). P.S. Maakt het wat uit, welke O.S. je gebruikt voor je Benchmark? Kheb Win98, Win98Se, WinME, en XP Prof. Kben nu Benchmark 2001SE aan het downloaden, moet dan ook de score automatisch hoger zijn? Bijvoorbaaddank, Greetzz webterror
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Je geheugen-settings hangen af van welk geheugen je in je pc hebt zitten. Dit kan wel iets in snelheid schelen als je je heel snel geheugen hebt (en het staat langzaam ingesteld), maar niet zo heel veel. Probeer de volgende settings anders eens, maar onthoud wel hoe het nu staat zodat je het weer terug kan zetten als je systeem onstabiel wordt. Dram Ph Limit 8cycle Dram idle Limit 8cycle Dram Trc Timing Value 8cycle Dram Trp Timing Value 3cycle Dram Tras Timing Value 6cycle Dram CAS Latency 2cycle Sdram Trcd Timing Value 3cycle En ja je moet nog wel de driver van je mobo installeren. Het O.S. dat je gebruikt maakt nauwelijks iets uit voor je Benchmark. Ik zou XP Prof gebruiken als je meer dan 128Mb geheugen hebt en anders Win98Se. En de Benchmark score van 2001SE zou ongeveer het zelfde moeten zijn als van 2001.
Link naar reactie
Als je op je moederbord gewoon een VIA chipset hebt, kan je ook de VIA 4-in1 drivers downloaden. -- Ik heb even voor je gezocht op de gigabyte site (http://tw.giga-byte.com/products/7dx+.htm) : North bridge: http://tw.giga-byte.com/support/d_amd.htm#amd750_760 South brdige: http://tw.giga-byte.com/support/d_amd.htm#amd761via686ide Audio driver: http://tw.giga-byte.com/support/d_audio.htm#via686
Link naar reactie
[quote:e269c3996a="MartijnO"]Je geheugen-settings hangen af van welk geheugen je in je pc hebt zitten. Dit kan wel iets in snelheid schelen als je je heel snel geheugen hebt (en het staat langzaam ingesteld), maar niet zo heel veel. Probeer de volgende settings anders eens, maar onthoud wel hoe het nu staat zodat je het weer terug kan zetten als je systeem onstabiel wordt. Dram Ph Limit 8cycle Dram idle Limit 8cycle Dram Trc Timing Value 8cycle Dram Trp Timing Value 3cycle Dram Tras Timing Value 6cycle Dram CAS Latency 2cycle Sdram Trcd Timing Value 3cycle En ja je moet nog wel de driver van je mobo installeren. Het O.S. dat je gebruikt maakt nauwelijks iets uit voor je Benchmark. Ik zou XP Prof gebruiken als je meer dan 128Mb geheugen hebt en anders Win98Se. En de Benchmark score van 2001SE zou ongeveer het z elfde moeten zijn als van 2001.[/quote:e269c3996a] Het verschil in geheugensettings is enorm. Dat levert een enorme speedboost op. PC2100 DDR op alle agressieve settings is ongeveer even snel als PC2700 op low-level settings. Driver van het mobo is gewoon de Via 4in1 bij een Via chipset, zoals Turbulence terrecht opmerkt. Het OS maakt zeker een heel groot verschil. Met Windows 98 haal je hogere scores dan in XP, afhankelijk van je systeem kan dit van een paar 100 tot vele honderden punten winst opleveren. Vor WinXP is het aan te raden minimaal 256mb te hebben. Anders loop je veel te snel op je swap file, zeker bij een zware game of een bench loopt 128mb memory hopeloos vol.
Link naar reactie
[quote:1d6cee1993="MartijnO"]Je geheugen-settings hangen af van welk geheugen je in je pc hebt zitten. Dit kan wel iets in snelheid schelen als je je heel snel geheugen hebt (en het staat langzaam ingesteld), maar niet zo heel veel. Probeer de volgende settings anders eens, maar onthoud wel hoe het nu staat zodat je het weer terug kan zetten als je systeem onstabiel wordt. Dram Ph Limit 8cycle Dram idle Limit 8cycle Dram Trc Timing Value 8cycle Dram Trp Timing Value 3cycle [b:1d6cee1993]2[/b:1d6cee1993] Dram Tras Timing Value 6cycle [b:1d6cee1993]5[/b:1d6cee1993] Dram CAS Latency 2cycle Sdram Trcd Timing Value 3cycle [b:1d6cee1993]2[/b:1d6cee1993] En ja je moet nog wel de driver van je mobo installeren. Het O.S. dat je gebruikt maakt nauwelijks iets uit voor je Benchmark. Ik zou XP Prof gebruiken als je meer dan 128Mb geheugen hebt en anders Win98Se. En de Benchmark score van 2001SE zou ongeveer het zelfde moeten zijn als van 2001.[/quote:1d6cee1993] Bijna goed ;) Dat is nog sneller, alleen moet je wel modules hebben die dat aankunnen.
Link naar reactie
Dat is inderdaad nog sneller, maar omdat hij al zegt dat hij het goedkoopste gekocht heeft ga ik er van uit dat hij dus niet het beste(snelste) geheugen heeft en die instellingen dus niet aan kan. Maar om even terug te komen op het probleem. Die geheugensettings zijn niet de oorzaak van je lage score. Probeer de AGP driver en overige moederbord drivers eens te installeren en anders windows opnieuw installeren, want je score moet minstens het dubbele zijn van wat je nu haalt.
Link naar reactie
[quote:35784bb251="MartijnO"]Dat is inderdaad nog sneller, maar omdat hij al zegt dat hij het goedkoopste gekocht heeft ga ik er van uit dat hij dus niet het beste(snelste) geheugen heeft en die instellingen dus niet aan kan. Maar om even terug te komen op het probleem. Die geheugensettings zijn niet de oorzaak van je lage score. Probeer de AGP driver en overige moederbord drivers eens te installeren en anders windows opnieuw installeren, want je score moet minstens het dubbele zijn van wat je nu haalt.[/quote:35784bb251] geheugensettings hebben weldegelijk veel invloed zoals ik al eerder zei
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...