Ga naar inhoud

welke dipswitch instelling (kom er niet meer uit)


Aanbevolen berichten

ik heb vorige week mn nieuwe mobo gekregen, en hij loopt perfect, alleen heb ik toch nog wat fijnsetting vragen. allereerst het mobo is de Soltek SL75DRV5 met een ATHLON XP 1800 op het mobo zitten een aantal dipsw. om de FSB en de multiplier in te stellen, nu heb ik ze bijna haast allemaal al gehad, maar een aantal hogere instellingen deden het gewoon niet.. dit zijn de mogelijkheden bij de FSB: CPU ext. clock----PCI clock-----FSB clock 100 MHZ--------33,3 MHZ------200 MHZ 133,3 MHZ---------33,3 MHZ-----266 MHZ 140 MHZ---------35,0 MHZ-----280 MHZ 150 MHZ---------37,5 MHZ-----300 MHZ 166 MHZ---------33,3 MHZ-----333 MHZ en dit bij de multiplier 5,5 6,0 6,5 7,0 7,5 8,0 8,5 9,0 10,0 10,5 11,0 11,5 12 12,5 wel een boel werk om dit over te typen, maar jah :wink: nu kan ik alleen maar op een FSB van 266 mhz draaien, probeer ik een hogere dan boot de computer niet eens op.. betekend dit dat mn processor niet hoger aankan, of moet ik eventueel nog kloten met de multiplier switches??? of kan het misschien wel aan mn voeding liggen, heb een 300 watt voeding van een of ander joepie toepie merk, dus misschien ligt het probleem daar ook wel.....
Link naar reactie
[quote:8a7c303989="BA"]Kan vanalles zijn. MP settings werken sowieso niet, omdat die locked zijn. Verder kan je geheugen het niet trekken, je koeling kan te zwak zijn, te weinig Vcore, of je chip trekt het gewoon niet, you name it.[/quote:8a7c303989] geheugen is 256 MB pc2700 Samsung, koeling is wel in orde, is nu wel wat warm jah, maar dat is het nu overal, en hoe kom ik er dan achter waar het precies aankan liggen dan??? Vcore staat btw op 1,8... kan het ook een power probleem wezen dan??
Link naar reactie
[quote:ef36f4400a="BA"]Als je OC'en gaat, heb je dan wel je memdivider op 1/1 staan ipv 4:5? Verder kan je ook nog proberen om je Vdimm wat hoger te zetten als je mobo dat kan. Powerprobleem kan idd ook nopg, dan moet je naar je 5V lijn kijken.[/quote:ef36f4400a] met Vdimm hoger zetten bedoel je meer voltage op het mem zetten of niet??? kan 2,5 2,6 en 2,7 er op zetten.... en over die 5V lijn is nu 4,91 V, is dat te weinig of mag er enige marge op zitten????
Link naar reactie
Die 4.91V is wel goed, daar zal je nog geen last van hebben. Meer voltage op je geheugen is altijd handig bij OC'en, dus ik zou het op 2.7V zetten, kan niet zo heel veel kwaad voor je mem. Met die divider bedoel ik dus dat je hem op 133/133 zet ipv 133/166, en dan vandaar uit OC'en. Dan loop je ieg niet tegen memproblemen aan.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...