Ga naar inhoud

uitbreiden pc met extra harde schijf


Aanbevolen berichten

Ik heb een pc van de aldi (gekocht in begin 2001). Deze pc heeft: 1000 Mhz, Pentium III, 128 MB, CDRW, DVD. De harde schijf is 40 GB groot. Mijn vragen zijn: - Kan ik deze pc uitbreiden met een harde schijf van bijvoorbeeld 60, 80 of 100 GB? - Zo ja, kan ik gewoon een harde schijf aanschaffen of moet ik op speciale factoren letten voordat ik hem aanschaf? - heeft er iemand nog andere tips? Graag hulp voor een leek. MVG SVE
Link naar reactie
Die Aldi PC's zijn goed uit te breiden. Je kunt er gerust een extra HD bij hangen, mobo ondersteuning zit wel goed. Alles tot iig 100GB is wel ondersteund. Een goede snelle schijf is de WD Caviar, maar koop eventueel ook de C!T van December, daar staat een uitgebreide hardeschijven test in van 40, 80 en een 120GB schijf. Je moet verder erop letten dat de schijf een ATA100 of ATA133 schijf is en hij 7200 rmp maakt. 128MB geheugen is BTW ook idd niet al teveel. Je zou er ene reepje van 512 of 256 bij kunnen plaatsen. In principe zijn alle merk PC133 modules geschikt.
Link naar reactie
[quote:5e29323fae="thijs1981"]En crossposten mag niet.[/quote:5e29323fae]Thijs, leg het hem eens rustig uit: het is tenslotte een beginner (tussen (): Sve: welkom op het forum - lees er even de handleiding op na? - die vind je hierboven naast het icoon van Computertotaal) Verder nog dit: alvorens die schijf te kopen: kijk even of je nog plaats hebt in je kast om die schijf ergens te steken want ik hoorde wel eens dat de computers van de Aldi nogal vol zouden zitten. ('t is wel van [i:5e29323fae]horen zeggen [/i:5e29323fae]...)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...