Ga naar inhoud

Windows iets te maken met Overclocken?? (2)


Aanbevolen berichten

Ik heb nu Windows XP erop staan en als ik met overclocken van mijn AMD TB 1400 ook maar in de buurt kom van de 1500mhz geeft windows een of andere vage melding. Hiervoor heb ik ook al bij MS gekeken maar daar zei de KB dat het met het geheugen de maken heeft terwijl ik alleen maar de CPU instelling veranderd heb. Zo staan de instellingen als windows blijft hangen: FSB: 137mhz (moet makkelijk tot 166mhz kunne) MP: 11 VCore Voltage: 1.800V Help mij
Link naar reactie
Jongens, ik heb de oplossing :). Ik heb hetzelfde RAM, en hetzelfde mobo. Oplossing, zet je Vmem op 1.8, en zet Fast Command (Advanced Chipset Features>DRAM Timing Control) op normal, als die op fast staat dan loopt ie zo vast. Je kan je CL gewoon op 2 laten staan. Bij mij werkt dit, ik heb alleen wel een AthlonXP 1800+. Ik draai zonder problemen 10x166. Ik zou trouwens je Vcore ook ff op 1.850 zetten ipv 1.800, kan schelen.
Link naar reactie
Die 166 MHz moeten de meeste kaarten wel kunnen hebben. Ik denk dat de topicstarter wat vergeet, namelijk dat als je PC2700 gebruikt de standaardsetting 4:5 is, dus je FSB op 133 MHz en je mem op 166 MHz. Als je dan nu dus de FSB naar 137 Mhz zet, dan draait je mem op 170 Mhz. Op de standaard 2.5V Vdimm zal je wel niet veel hoger komen met Turbo settings. Als je nu de memdivider op 1:1 zet, en dan de FSB naar 166 MHz, dan zou het wel moeten kunnen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...