Ga naar inhoud

Problemen na upgraden


Aanbevolen berichten

Hopelijk kan iemand mij helpen met het volgende probleem. Ik had een PIII 667, MSI mobo, 20 GB seagate HD, 128 MB en een Geforce 2 MX 32 MB met windows 2k. Nu heb ik een epox 8k3a mobo, athlon 1800+ en 256 MB333 gekocht. Nadat ik de nieuwe onderdelen en de oude HD en geforce kaart in elkaar had gezet wilde ik de boel opstarten, maar helaas. Het systeem loopt vast na de melding 'Windows wordt opgestart'. Ik kan tijdens het opstarten wel in de Bios, maar ik kan niet met F8 de comp. in bijv. de veiligemodus opstarten. Wat heb ik fout gedaan? Moet ik de harde schijf opnieuw installeren met de nieuwe cofiguratie?
Link naar reactie
Ik ben vanmiddig toch maar weer aan de slag gegaan en had besloten om windows opnieuw te installeren. Ook hier gaat het echter fout. Bij het laden van de stuurprogramma's die op de diskettes staan gaat het fout. Bij de 2e diskette krijg ik de melding dat ddsetup.(extentie weet ik even niet) niet geladen kan worden, hierna stop setup er mee. Wie heeft er ideeën, ik zit met mijn handen in het haar. :cry:
Link naar reactie
sinds wanneer wordt windows 2000 op diskettes geleverd dan??? de CD is gewoon self bootable, ga naar je bios en geef aan dat je cdrom speler het eerste boot device is, dan start ie automatich op van de Cd, en kun je installeren... // Eddy X, je hoeft niet eerst te formateren, start je de Cd op, dan laadt ie alles in, en kun je formatteren en partities aanmaken
Link naar reactie
Als je echt zeker wilt weten dat er niks overblijft van je oude systeem moet je met de windows 98 startup disk (ook als je XP of 2000 wilt installeren) dit intypen: format c:/mbr Als je dit doet moet je wel zorgen dat je in de BIOS je Boot Sector Virus Protectie uit hebt staan. Dit commando zorgt ervoor dat je hele bootsector wordt verwijderd. Als je namelijk een gewone format doet blijft er nog altijd een gedeelte van het vorige bestandsysteem in de Master Boot Record staan.
Link naar reactie
Denken jullie trouwens dat het aan de windows installatie ligt? en niet aan een hardware probleem? Ik kan nu namelijk met mijn oude computer nog steeds op internet en dat wordt na een format c: iets lastiger. Ik had gisteren trouwens nog een nieuw probleem namelijk dat hij in de bios bleef hangen. Dat klinkt ook niet echt goed toch? Het enige dat ik aan het bord veranderd heb is dat ik de FSB op 133 MHz heb gezet, dat moet toch met een Athlon 1800+ (1,533 MHz) ?
Link naar reactie
TNX, probleem is verholpen. Ik heb de FSB met de jumper terug gezet op 100 MHz en in de bios de Fail-safe Defaults geladen. Toen starte hij meteen op, daarna heb ik windows opnieuw geïnstaleerd (zonder eerst te formatteren) en heb ik de mobo drivers en dergelijken geïnstaleerd. Ik heb nu net voor het eerst weer opgestart met de jumper op 133 MHz en dat ging ook in 1 keer goed. Nu maar stap voor stap de bios instellingen optimaliseren. :D
Link naar reactie
[quote:0b0140127c="De Geest Van Oirlo"]Heb je de FSB in 1x naar 133mhz gezet?? Dan kan het er namelijk wel aan liggen. De FSB moet je altijd instapjes verhogen en je kunt hem beter niet verhogen als je de andere problemen nog niet hebt opgelost.[/quote:0b0140127c] Dit is niet waar, dat geldt alleen als je aan het overklokken bent.
Link naar reactie
Klopt, daar lag het ook niet aan. Ik heb wat instellingen lopen veranderen in de bios en het probleem ligt bij het intern geheugen. Als ik het op 133 MHz laat draaien dan gaat alles prima maar ik heb niet voor niets een 256MB333 module gekocht en dus heb ik de frequentie verhoogt naar 166 MHz en dan gaat het dus fout. Ligt dit aan de geheugen module of aan het moederbord. Ik denk zelf dat het aan de module ligt en dan moet ik denk ik terug naar de winkel. Of misschien heeft het nog een andere oorzaak?
Link naar reactie
Ik heb momenteel hetzelfde probleem, ik zit zelf te denken aan een brakke psu. Ik zal nog ff mijn reepje bij een maat van mij erin drukken bij wie het geheugen wel 166 loopt en anders ga ik een andere voeding proberen tenzij misschien 1 van jullie nog een idee heeft... Hij wou eerst ook niet op cas2 lopen, dat lukte pas nadat ik het voltage omhoog heb verhoogd... Btw is het samsung/samsung...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...