Ga naar inhoud

Hangende PC


Aanbevolen berichten

Ik heb een ca 1,5 oude PC met een Athlon 1.0 GHZ op een MSI moederboard. Merk PC is een NEC. Na bijan een jaar problemen: computer stopt er gewoon mee tijdens draaien Win Me, trouwens ook onder DOS. Lijkt een duidelijke hardwarefout: voeding blijft OK, aangezien de lampjes en CD-drives blijven werken, maar verder dood, zwart beeld, niente, niks. Door NEC uiteindelijk moederbord vervangen; enkele maanden (voorjaar !) OK. Nu sonds enkele maanden weer zelfde probleem: na enkele uren spiontaan een dood systeem. CPU-temp leek wat hoog; nieuwe koeler gemonteerd, extra fan. Temp. monitor: stabiel rond 46 graden. Probleem blijft. Vraag: zou het toch de CPU kunnen zijn (moederbord is al eens vervangen). Burn-in test van Sandra geeft geen problemen. Ik ben aan het twijfelen om een nieuwe CPU te kopen of toch een nieuw MB. Wat is het slimste om te doen of hoe kan ik er achter komen welk onderdeel zwak is ? :cry:
Link naar reactie
Burn-in van Sandra is vrij nutteloos. Er zijn veel mensen die problemen hebben met moederborden van MSI, voornamelijk met het "verslijten" ervan. Ik vermoed dat jij éen van de slechtoffers bent. Mijn advies is een moederbord van een ander merk te nemen. Overigens zou het misschien mogelijk kunnen zijn dat de voeding niet goed werkt, waardoor de voltageregulatoren op het moederbord klappen krijgen en dus na een korte tijd dienst niet meer goed werken.
Link naar reactie
Ik wil het toch even opnemen voor MSI: ik gebruik al ruim twee jaar een 6309 bord van ze in overklokte toestand. FSB op 143 zonder enig probleem! De machine draait het laatste half jaar als Win2000 server (24/7) zonder ook maar één hardwarefout... Ik zoek het eerder in een chip die bij warmte uit zijn socket "kruipt" of twee metalen delen die elkaar door uitzetting raken en kortsluiting veroorzaken. Alhoewel het vergezocht is, maar anders weet ik het ook niet. Maar een rotte voeding kan ook nog. Bart
Link naar reactie
Ik heb sinds ongeveer een maand exact hetzelfde probleem. Alleen bij mij na ongeveer een half uur. Maakt niet uit wat ik op dat moment doe. Gisteren bv. tijdens tekst verwerken in word in een keer hangen. Ik hou wel beeld maar alles staat vast. Na een reset en dan eerst even disk cleanup (is wel nodig want er lijken wat bestandjes te beschadigen door de reset) draait die verder de hele dag zonder problemen. Voor de slimme jongen alvast dan maar de oplossing "PC niet meer uitzetten" :D Toevallig ook een MSI Mobo met een 750 MHz Athlon. Ik heb al geprobeerd om te kijken naar Power savings instellingen maar dit brengt geen oplossing. Ik weet het ook niet meer. :cry: Wie helpt ons
Link naar reactie
Bij mij lijkt het vooral met de temperatuur te maken te hebben, hoewel ik overal ventilators heb gemonteerd (maar ja, lauwe lucht blijft lauw, ook al waait het). Mijn PC is een NEC, Athlon 1,0GHZ, BIOS Am. Megatrends Inc, V3.1. VIA chipset VT 8363 KT133, MoBo: MSI MS 6340 ver. 1.0 E. Totaal 256 MB geheugen, AGP kaart van Leadtek, een ISDN modem, netwerkkaart, SCSI interface voor een flatbed scanner. Als hij het opgeeft duurt het uren voordat hij het weer doet, en dan soms niet langer dan een uur (ik moet snel typen om dit nog weg te krijgen).
Link naar reactie
Mijn computer gekocht bij Fascom. Merk computer maakt volgens mij niet zoveel uit. Mobo MSI MS 6330 K7T Pro. Plextor writer, Samsung CDROM/DVD, Netwerk kaart, ISDN kaart, MxStream 384 Mb geheugen etc. Wat mij intussen opvalt is dat als ik de computer aanzet en helemaal niets doe (dus gewoon b.v. 2 uur aan laat staan) en dan weer aan de gang ga hij weer na een half uur hangt. Misschien een geheugen probleem? Na reset alles wer normaal en geen probleem meer.
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...