Ga naar inhoud

Socket 7 Coolrer


Aanbevolen berichten

Ik heb een mobo met een AMD k62-300-3d cpu, socket-7. Na jarenlange dienst is de cpu cooler zo'n beetje op het einde van zijn leven, maar het blijkt moeilijk te zijn om ergens een nieuwe te kopen. Zijn er ook andere coolers die te gebruiken zijn, evt met een aanpassing? Het zou toch wel erg zuur zijn als het einde van de mobo+cpu bepaalt wordt door de cooler :evil:
Link naar reactie
[quote:b9b224fbe1="leo21"]Na jarenlange dienst is de cpu cooler zo'n beetje op het einde van zijn leven, maar het blijkt moeilijk te zijn om ergens een nieuwe te kopen.[/quote:b9b224fbe1] Op beurzen heb ik ze geregeld gezien. Maarre, wat is het probleem? Maakt de ventilator een herrie? Een beetje smering doet wonderen. Begin dit jaar heb ik een socket 7 ventilator behandeld met siliconen olie. Ik ben benieuwd hoe lang die het nu gaat volhouden. Het was overigens een zogenaamde gelagerde fan, krap 2 jaar oud. Over kwaliteit gesproken.
Link naar reactie
[quote:f093b1e9f8="leo21"]Zijn de socket A coolers dan helemaal gelijk in de dingen voor montage? Wate bedoel je met schroefwerk?[/quote:f093b1e9f8] Nee. Er bestaan verschillende maten. Of een ventilator past, ligt een beetje aan de afmetingen van de koeler. Verder is soms enige creativiteit nodig om de boel passend te krijgen. Als je een ventilator uit een oude voeding haalt, dan wordt die ventilator meestal in de buurt geplaatst. De koeler van een socket 7 CPU is in het algemeen wat kleiner dus zal die daar meestal niet oppasen. Gewoon de koeler en ventilator goed bekijken. De schroefjes zitten meestal klem tussen twee koelvinnen. Succes!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...