Ga naar inhoud

Casemodding


Aanbevolen berichten

  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
Zelf dacht ik meer aan andere hardware maar ik vind alles best! Persoonlijk vind ik het zelfs meer thuishoren bij een hobby of freaks club aangezien dit niets meer met computer te maken heeft maar meer met knutselen. Ik heb behalve mijn computer ook nog ander gereedschap maar dat zit gewoon in een Curverbox (zonder verlichting of transparante zijkanten) :wink:
Link naar reactie
Sommige electronica zaken verkopen het ook maar de Doe Het Zelf zaak zou het ook moeten verkopen. Ik heb het in verschillende dikten en gebruik het niet in de pc maar juist erbuiten om de snoeren nettjes onder de werkplekken te bundelen en waar nodig de kabels te splitten naar de printers en schermen. Je kan er natuurlijk geen IDE kabels mee bundelen want die moet je niet zo klein maken al kun je ze wel VOOR motntage oprollen na de tweede connector dan heb je een heel dunn rolletje tot aan de laatste +\- 6 cm van de kabel...
Link naar reactie
[quote:80a087a164="Marcel de Reus"]Dat at S0epkip zegt wil ik dus ook doen dmv een soort plastic buis, die gekruld is en dus na elka slag een snee heeft waar een kabel in of uit kan en dan met zwart tape aftapen. Dan heb je idd 1 grote streng door je kast. De rounded IDE's moet je ff bij de OC shop bestellen 30 euro voor 2 ATA133 en een FDD, alledrie 90 cm,[/quote:80a087a164] Die rounded cables kun je als casemodder natuurlijk ook zelf maken. :)
Link naar reactie
Het hoort hier niet thuis denk ik maar toch, je had t over die rounded 133 kabels die je kon bestelen, wat is eigenlijk t verschil tussen b.v. Kabel U100-IDE (3 connectoren, 0,9 meter, rond) Kabel U133-IDE (3 connectoren, 0,9 meter, rond) ik heb trouwens gewoon ata 100 t heeft volgens mij alleen met de doorvoersnelhied te maken 100 of 133 MB/s maar je hebt toch alleen maar 40 of 80 aderig?
Link naar reactie
Je hebt inderdaad 40 en 80 aderige kabels, maar 'tegenwoordig' is alles 80 aderig. Ik had mijn Maxtor eerst ook op een 40 aderige kabel hangen en kwam niet verder dan ATA33. Met een 80 aderige op ATA133. Het zal het verschil tussen 100 en 133 wel zijn denk ik. Als het voor de prijs niet uitmaakt gewoon de 133 doen, je weet maar nooit.. als je ooit nog eens een ATA133 schijf koopt ;)
Link naar reactie
Alle 80 aderige kablels zijn geschikt voor ATA66 en hoger. Tuurlik zijn er goede en minder goede kabels maar dat heb je altihjd al gehad en dat zal ook wel zo blijven... Het gaat tenslotte alleen mar om de extra aarding van derest van de draadjes er zit GEEN enkele extra poort of wat dan ook om de doorvoer sneller te maken op de drives. alleen een controlle pin maar er zaten toch al onbenute pinnen in de interface..
Link naar reactie
er is geen verschil tussen een ata 100 en ata 133 kabel, beiden zijn 80 aderig, alle 80 aderige IDE kabels zijn geschikt voor ATA66/100/133. Ik vind het raar dat er appart voor atat133 kabels word geaverteerd op die site omdat niets uit hoort te maken. overigens zul je geen verschil qua snelheid merken tusen een ata 100 hdd en een ata 133 hdd. en als je wel verschil heb is dat zeker niet om de ata 100/133.
Link naar reactie
[quote:ca36d5f4c4="Red Dragon"]er is geen verschil tussen een ata 100 en ata 133 kabel, beiden zijn 80 aderig, alle 80 aderige IDE kabels zijn geschikt voor ATA66/100/133. Ik vind het raar dat er appart voor atat133 kabels word geaverteerd op die site omdat niets uit hoort te maken. overigens zul je geen verschil qua snelheid merken tusen een ata 100 hdd en een ata 133 hdd. en als je wel verschil heb is dat zeker niet om de ata 100/133.[/quote:ca36d5f4c4] kijk dat is nou een duidelijk antwoord. ik heb t nog ff nagevraagd waarom ze adverteren voor 100 en 133 die 133 kabels zijn wel t'zelfde maar hebben een extra los massa kabeltje om bijvoorbeeld aan je hardisk of kast etc. te schroeven, voor nog betere afscherming...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...