Ga naar inhoud

Geen bios op het scherm.


Aanbevolen berichten

Hai allemaal, Ik heb een nieuw systeem in een minitower met 350W voeding met een MSI KT3 Ultra moederbord, een AMD XP 1800+ CPU en 256 mb DDR 266 geheugen. Dit heb ik aangevuld met componenten die ik al had (vrij nieuw ). Bij het opstarten gaat de CPU-fan draaien, de toetsenbordlampjes lichten even op en verder gebeurt er niets, het scherm blijft zwart, er komt dus ook geen bios op het scherm. Er staat blijkbaar wel spanning op de apparaten maar de diskdrive met de Win98 startdisk geeft geen teken van leven. De power en de harddisk lampjes aan de voorzijde doen het ook niet. Aan de achterzijde zitten 4 diagnostic ledjes en die branden dan alle 4 rood en volgens het mb-boekje betekend dit: een beschadigde of niet goed geplaatste CPU. Na overleg met de leverancier kon ik hem omruilen voor een andere en dat is gebeurd maar het is nog steeds het zelfde ( geen bios en 4 rode ledjes) De fsb staat default op 100mhz en moet in het bios naar 133mhz gezet worden maar dat gaat dus niet (geen bios). Wat kan er aan de hand zijn? De CPU weer stuk of de socket of een ander defect aan het moederbord! Misschien heeft een van jullie een oplossing voordat ik weer contact op neem met de leverancier, anders moet ik het moederbord natuurlijk ook weer terugsturen. Alvast bedankt voor de reactie. Gribertus
Link naar reactie
Is er geen jumper om de FSB op 133 te zetten? Ik denk bijna dat daar het probleem ligt. Je moet eens proberen om aan een duron te komen en daarmee op te starten zodat je in het bios de FSB op 133 kan zetten. Dat schijnt bij MSI een mogelijke oorzaak te zijn (bij Completer kreeg ik dit advies). Anders zou je kunnen denken aan de videokaart. Misschien zolang een PCI videokaart plaatsen.
Link naar reactie
ik heb hetzelfde probleem, moet eerst minstens 3 x de reset knop indrukken voor de pc opstart :( dat kreng van mij wordt ook heet, tis een Athlon 1400 is na het opstarten al meer dan 50 graden. maar goed om een lang verhaal kort te maken, lees mijn topic maar eens door........pc start niet op. ik ben toe aan vernieuwing wat betreft mobo, cpu, en videokaart
Link naar reactie
Ik ben altijd een beetje verbaasd als ik dit lees. In dit soort situaties de computer altijd heel erg kaal opstarten. Een foutief geplaatste IDE kabel of floppy kabel kan al de veroorzaker zijn van het niet willen opstarten van de computer. Dus alleen toetsenbord, luidspreker, videokaart, (net)schakelaar aan sluiten. De overige kabels verwijderen! Natuurlijk de CPU plaatsen en het geheugen. Maar niet meer dan nodig is! Let goed op de plaatsing. Enne gebruik je gezonde verstand, de hnadleiding bij mijn K7S5A moederbord bevatte namelijk een foutief plaatje voor het plaatsen van de CPU. Die ledjes zijn wel belangrijk, dus als de kale versie niet werkt, dan het gehele systeem terug naar de leverancier.
Link naar reactie
Ik heb hetzelfde mobo, werkt perfect. Probeer eens de Bios te resetten, dat werkt wel eens. Dat je de FSB pas in de bios kan omzetten boeit niet. Je CPU draait gewoon op een FSB van 100 als dat moet (bij 1800+ is dat dan 1150MHz). En als dat ook niet werk. Dan kan het heel goed zijn dat je mobo kapot is. Probeer anders een helemaal kaal te draaien, alleen met processor + RAM en je D-Led, als je D-led nu wel een paar groene LED's geeft, zet dan alles er weer in.
Link naar reactie
[quote:d7ed5c92fa="Hans.Vosman"]Ik ben altijd een beetje verbaasd als ik dit lees. In dit soort situaties de computer altijd heel erg kaal opstarten. Een foutief geplaatste IDE kabel of floppy kabel kan al de veroorzaker zijn van het niet willen opstarten van de computer. Dus alleen toetsenbord, luidspreker, videokaart, (net)schakelaar aan sluiten. De overige kabels verwijderen! Natuurlijk de CPU plaatsen en het geheugen. Maar niet meer dan nodig is! Let goed op de plaatsing. Enne gebruik je gezonde verstand, de hnadleiding bij mijn K7S5A moederbord bevatte namelijk een foutief plaatje voor het plaatsen van de CPU. Die ledjes zijn wel belangrijk, dus als de kale versie niet werkt, dan het gehele systeem terug naar de leverancier.[/quote:d7ed5c92fa] Ik ben het met hans vosman eens. Probeer het eens kaal en als hij het dan doet dan een voor een de dingen terug zetten werkt het niet hoop ik dat je nog garantie heb :wink: Venom
Link naar reactie
Ik heb het bios gereset en nu werkt het, eindelijk zag ik tekst op het scherm, eerst had ik 3 groene en een rood ledje op het D-led en na wat veranderingen in het bios te hebben aan gebracht heb ik nu 4 groene ledjes en schijnt het in orde. Nu kan ik verder met de andere componenten weer aan te sluiten. bedankt voor de tip. Gribertus
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...