Ga naar inhoud

Proberen of niet.? (Abit KT7-A + 1800+)


Aanbevolen berichten

meestal kun je dmv een bios flash de compatibiliteit met hogere cpu's instellen. kijk anders eerst eens op de site van Abit of dit mogelijk is. bij mijn mobo heeft het ook gewerkt, voor de flash kon er max. een 1,2 ghz cpu op nu max. 2 ghz edit: nee, ik heb net ff gekeken op de site van Abit, en zie dat je dmv de bios flash max. een athlon xp 1600 er op kan plaatsen.. kijk zelf maar: http://www.abit.com.tw/abitweb/webjsp/english/download_content.jsp?pTITLE=KT7A+%2F+KT7A-RAID&#Bios
Link naar reactie
Heb de Info gelezen op de Site van Abit, Zelf heb ik rev.1.0 is volgens Abit niet Hardware Comp.met Athlon XP.??? Zou niet weten wat het verschil is tussen rev.1.3 en 1.0.??? In mijn bios kan ik de CPU Clocken op 12,5x133=1662.5Mhz dat is toch een AMD 1800+ proc.?? Een Athlon 1400 moet wel kunnen volgens de specs. Als ik nu een 1800+ erin prik en die laat ik dan lopen als een 1400 Athlon, en daarna een beetje overclocken OfZo..??? Graag hoor ik jullie advies cq ervaring, mvg JC
Link naar reactie
Omdat de XP een net iets andere processor is dan de normale Athlon moet er hardwarematig iets aan het moederbord gewijzigd worden (heeft iets met de timing te maken volgens mij). Deze wijziging zit dus in revisie 1.3 wel en in 1.0 niet. Nou kan het nog zijn dat de XP werkt alleen je kunt (veel) problemen hebben met het starten van je pc steeds (of hij start helemaal niet). Ook de 1800XP op 1400 zal niets veranderen omdat de processor een XP blijft en zich niet gaat gedragen als een Athlon.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...