Ga naar inhoud

steeds opnieuw opstartende PC


Aanbevolen berichten

LS Heb voor een van de kids een tijd terug PC geupgraded naar pent 2 500 op een Aopen AX 63 pro mobo. Machine heeft maandenlang feilloos gedraaid. Vorige week spontaan de geest gegeven, ik dacht aan virus oid. schijf willen formateren, maar de machine stopt elke keer na wisselende tijden. Soms krijg ik alleen opstartscherm, uiteindelijk tot 10 min looptijd maar weer shutdown. Kan er een elco defect zijn en is die vervangbaar? Voeding is nieuw ( 3 mnd in nieuwe ATX kast ) Suggesties welkom Anjo
Link naar reactie
[quote:cda3f17025="Anjo"]Fan draait goed. memory gelijk met mobo gekocht. Gekke is dat machine er spontaan mee ophield. elco verhaal bullshit ????[/quote:cda3f17025] Kan ook wat anders zijn, zoals geheugen (wat Ruud de Wit al zei), kan de voeding zijn (maar dat zou je kunnen meten), kan ook iets op het moederbord zijn. Waarom denk je specifiek aan een elco? Er kan ook een IC of transistor beschadigd zijn, of een condensator lek of ... Ik zou het geheugen testen, verder nagaan of de harde schijf okay is. Zonder harde schijf zou het systeem direct van diskette booten. Overigens wat bedoel je precies met het opstartscherm? Het Bios of het Windows opstartscherm?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...