Ga naar inhoud

Soltec 75DRV5 geeft problemen met geheugen


Aanbevolen berichten

Ik las laatst in een computerblad dat de Soltec 75DRV5 problemen gaf met het geheugen. Zelfs met geheugen waarop hij redelijk liep (merk werd niet genoemd) veroorzaakte hij om de 12 uur een bitfout. Verder was het moederbord niet helemaal stabiel en liep het een aantal keer vast. Ik snap hier niets van. In alle reviews tot nu toe op internet komt het moederbord juist als zeer stabiel, snel en goed naar voren. Ik was vanplan dit moederbord te gaan aanschaffen met 512MB Samsung geheugen (DDR333), maar nu ben ik niet meer zeker. Heeft iemand ervaring (goede of slechte) met deze combinatie of het moederbord? Anders ga ik waarschijnlijk voor de Epox 8K3A die vaak iets sneller uit de test komt. Wat ik ook belangrijk vind is dat ACPI volledig uitgeschakeld kan worden. Is dit bij beide moederborden zo? Bij een anders moederbord kan ik namelijk wel ACPI uitschakelen in het bios, maar blijft het toch gedeeltelijk actief onder Windows 98 (te zien aan het hoge processorgebruik). Graag even jullie ervaringen met name over het Soltec 75DRV5 moederbord.
Link naar reactie
[quote:d093e2f16c="hjs"]http://www.eynstein.nl/Faq.php?Groep1=10&Groep2=37&ID=114 http://www.eynstein.nl/Faq.php?Groep1=10&Groep2=37&ID=116 hier staan wat dingen over de Soltek[/quote:d093e2f16c] ja kijk dat is wat ik bedoelde over de problemen met temperatuur geregelde coolers... ik zie verder alleen maar goeie dingen over het mobo op internet, kijk maar eens op hun site, allerlei prijzen en awards voor dit bordje, dus ik weet niet waar die test dit probleem op gebaseerd hebben...
Link naar reactie
[quote:b11dba865d]Ik las het in het blad C'T (nummer 7/8 ). Daarin zijn een aantal moederborden getest. Op internet kan ik ook alleen maar goede dingen vinden over dat moederbord daarom vond ik het al zo raar. Ik heb gelukkig geen temperatuur geregelde CPU cooler.[/quote:b11dba865d] Welke bladzijde stond dat??? Zal wel aan mij liggen maar ik kan het niet vinden... Ik denk btw dat het wel meevalt, zij zullen wel een slecht mobo hebben gehad, verder is namelijk iedereen positief in de reviews die ik gelezen heb.
Link naar reactie
[quote:82d139309d="turbulence"][quote:82d139309d="hjs"]http://www.eynstein.nl/Faq.php?Groep1=10&Groep2=37&ID=114 http://www.eynstein.nl/Faq.php?Groep1=10&Groep2=37&ID=116 hier staan wat dingen over de Soltek[/quote:82d139309d] ja kijk dat is wat ik bedoelde over de problemen met temperatuur geregelde coolers... ik zie verder alleen maar goeie dingen over het mobo op internet, kijk maar eens op hun site, allerlei prijzen en awards voor dit bordje, dus ik weet niet waar die test dit probleem op gebaseerd hebben...[/quote:82d139309d] Je kunt deze functie uitzetten...
Link naar reactie
nou heb hem dus ook ff getest... lekker mobotje btw, ga ik nog heel veel lol aanbeleven. btw; er zit een soort van van overclock menu in het bios bij, ik heb nu mn XP 1800 op de waarde van een XP 1900 draaien, en ik denk dat je met fine tuning nog veel meer kan halen. iig hier de eerste 3d mark score: http://service.madonion.com/compare?2k1=4198500 dit is gehaald met een: athlon XP 1800 @ XP 1627 mhz 256 mb DDR samsung op CAS 2 Club 3d geforce 4 ti-4200 (nog niet ge oc'ed) ik vind de score wel netjes?? jullie???
Link naar reactie
maar even wat anders. mijn oordeel over het moederbord. ik vind het persoonlijk een goed moederbord wat hele goeie opties biedt voor een leuke prijs. er zitten een paar leuke opties bij om automatisch je FSB te overclocken. verder is het moederbord superstabiel.... matel, ik raad je dit mobo ten zeerste aan.. veel suc6 met je keuze.. mocht je nog vragen hebben, stel ze maar of stuur ff een PB naar mij of diniz...
Link naar reactie
Nu weet ik het zeker: dit moederbord moet ik ook hebben! Zeker handig dat er een automatische overklokoptie is. Ik hoop maar dat ik de FSB wat hoger kan krijgen dan 133MHz (heb 2 lastige netwerkkaarten namelijk). Die 3DMark score is zeker netjes, maar je kunt nog wel hoger halen met fine tuning zoals je al zei. Ik ga hem binnenkort aanschaffen (volgende week denk ik). Nog veel plezier met je moederbord en bedankt voor de resultaten.
Link naar reactie
[quote:02ab67e090="matel"]Nu weet ik het zeker: dit moederbord moet ik ook hebben! Zeker handig dat er een automatische overklokoptie is. Ik hoop maar dat ik de FSB wat hoger kan krijgen dan 133MHz (heb 2 lastige netwerkkaarten namelijk). Die 3DMark score is zeker netjes, maar je kunt nog wel hoger halen met fine tuning zoals je al zei. Ik ga hem binnenkort aanschaffen (volgende week denk ik). Nog veel plezier met je moederbord en bedankt voor de resultaten.[/quote:02ab67e090] heb nu al weer een hogere score gehaald met 3dmark. 10237 punten... BTW je kunt de FSB dmv dipswitches wel instellen, maar bij mij loopt ie max op een FSB van 266 mhz... bij 333 mhz start ie helaas niet op... verder vandaag bezig geweest met het afstellen, en het loopt echt perfect, koop een goeie videokaart erbij, en je hebt zeker weten goed spul om mee te werken. :wink:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...