Ga naar inhoud

upgrade


Aanbevolen berichten

ik heb nu een pentium 3 intel 600 hertz met een harddisk van 20 giga,ik wil dit veranderen in een pentium3 intel 1,2ghz met een ha van 40 giga, en het geheugen uitbreiden van 128 naar 256 mb, is dit zinvol en wat is het verschil tussen een intel pentium3 1,2 ghz en een intel celeron 1,7ghz (afgezien vd prijs) alvast bedankt voor jullie wijze adviezen en raadgevingen mvg jos
Link naar reactie
Volgens mij heeft een Celeron minder cach als een Pentuim3 (correct me if i am wrong). Voor zover ik weet werken ze allebei op hetzelfde socket: FCPGA en maakt het niet uit welke je hebt. Dit weet ik niet zeker dus mot je eff aan de leverancier van je nieuwe CPU vragen of deze op je mobo past. Geheugen uitbreiden kun je beter gelijk 128 (wat je nu hebt) + 256mb kopen, zo groot is het verschil niet qua prijs. En hdd ook gewoon bijbouwen.
Link naar reactie
Die upgrade kun je vergeten. Controleer eerst dat je een Socket PIII hebt en geen Slot. Upgraden heeft alleen zin als je een Socket hebt. Ik ga er nu vanuit dat je moederbord meer dan een jaar oud is. In dat geval heb je een "Coppermine" nodig, "Tualatin" zal niet werken. Je zit dus vast aan maximaal 1,1GHz, maar let op dat het geen "Tualatin" is. Let ook op de FSB die je moederbord ondersteunt en wat je geheugen aankan. Die 1,7GHz Celeron is afgeleid van P4, die heeft een andere Socket nodig.
Link naar reactie
[quote:860595e921="egslim"]In dat geval zou ik niet voor een PIII of Celeron gaan, maar kiezen voor AthlonXP of P4. Daarvan heeft AthlonXP de beste prijs/prestatieverhouding, maar als een P4 2,4GHz+ in je budget past is die sneller.[/quote:860595e921] Als je gewoon gaat voor een Athlon 1800+ oid en een nieuw mobo en 256mB geheugen hoeft dit echt niet duur te zijn
Link naar reactie
[quote:6877c4e61d="turbulence"]idd, op pricewatch bij tweakers heb je al een Athlon 1800 voor 95 euro. dit icm met een leuk mobotje van 100 euro en 256 MB DDR pc2700 van samsung voor 95 euro ofzo.. ben je helemaal klaar voor ongeveer 300 euro...[/quote:6877c4e61d] Daar komt dan waarschijnlijk nog een nieuwe voeding bij, maar daarvan stijgt de prijs ook niet explosief.
Link naar reactie
[quote:65bb7e4f7a="turbulence"]ja maar in die prijsklasse is de voeding in de kasten meestal ook niet goed te noemen... ga je dan oc'en of sluit je er veel op aan, dan kom je gegarandeerd in troubles... en er is meestal weinig tot geen plaats om een casefan te plaatsen..[/quote:65bb7e4f7a] Niet?? Ik heb vorige week nog een pc in elkaar gezet voor iemand,had er een kast bij met 300Watt voeding voor 49,00 Euro en ik kan je zeggen dat er veeeel meer plaats in was dan in mijn eigen(duurdere) kast. Hij was zelfs voorbereid op 3 extra casefans. Ik had hem online besteld bij Alternate,daar heb je keuze genoeg ook rond die prijsklasse. Owja,ook geen problemen met de voeding. Er zit een XP1800+ in,en hij loopt als een trein!
Link naar reactie
[quote:f9faeb5383="weert114"][quote:f9faeb5383="turbulence"]ja maar in die prijsklasse is de voeding in de kasten meestal ook niet goed te noemen... ga je dan oc'en of sluit je er veel op aan, dan kom je gegarandeerd in troubles... en er is meestal weinig tot geen plaats om een casefan te plaatsen..[/quote:f9faeb5383] Niet?? Ik heb vorige week nog een pc in elkaar gezet voor iemand,had er een kast bij met 300Watt voeding voor 49,00 Euro en ik kan je zeggen dat er veeeel meer plaats in was dan in mijn eigen(duurdere) kast. Hij was zelfs voorbereid op 3 extra casefans. Ik had hem online besteld bij Alternate,daar heb je keuze genoeg ook rond die prijsklasse. Owja,ook geen problemen met de voeding. Kan ook wel goed gaan maar kijk maar eens op het forum hoe vaak het fout gaat met minder stabiele voedingen. Dus als je dan toch kan kiezen zou ik voor een goede en stabiele voeding gaan en niet voor de gok. Wil niet zeggen dat het slecht is maar zeker bij overklokken verg je meer van je voeding dus goede voeding is goud waard dan. Er zit een XP1800+ in,en hij loopt als een trein![/quote:f9faeb5383]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...