Ga naar inhoud

Micro ATX


Aanbevolen berichten

Oke ik ben echt een zeikerd ik weet het... Maarjah. Ik was dus maybe van plan te gaan upgraden. En ik wil gewoon goed op de hoogte zijn wat betreft de ontwikkelingen zodat ik niet iets gedateerds koop. Omdat ik toch geld wil besparen was ik toch van planeen Micro ATX board te kopen. Zo rijk ben ik niet en ik moet dan ook natuurlijk een nieuwe voeding (200 watt... beetje weinig) nieuw RAM en nieuwe processor. De rest heb ik al. Toestanden zoals RAID intereseren me niet echt, maar mogen wel aanwezig zijn... Onboard sound en vga zijn alleen maar makkelijk. Anyway ik zoek dus een Micro ATX MB dat stabiel is, nog wat functies bied betreffende overklokken. Het liefst als het mogelijk is met PCI en AGP fix. Prijs voor het moederboard maakt mij inet zo uit, aangezien dit toch het belangrijkste onderdeel van je computer is. Verdere eisen zijn dat hij de laatste nieuwe processor moet ondersteunen en high speed memory aankan. Meer eigenlijk niet. Hhoop dat iemand een oplossing voor me heeft. Alvast bedankt, DM
Link naar reactie
[quote:47e6bfaf0c="Dark Master"]Oke ik ben echt een zeikerd ik weet het... Maarjah. Ik was dus maybe van plan te gaan upgraden. En ik wil gewoon goed op de hoogte zijn wat betreft de ontwikkelingen zodat ik niet iets gedateerds koop. Omdat ik toch geld wil besparen was ik toch van planeen Micro ATX board te kopen. Zo rijk ben ik niet en ik moet dan ook natuurlijk een nieuwe voeding (200 watt... beetje weinig) nieuw RAM en nieuwe processor. De rest heb ik al. Toestanden zoals RAID intereseren me niet echt, maar mogen wel aanwezig zijn... Onboard sound en vga zijn alleen maar makkelijk. Anyway ik zoek dus een Micro ATX MB dat stabiel is, nog wat functies bied betreffende overklokken. Het liefst als het mogelijk is met PCI en AGP fix. Prijs voor het moederboard maakt mij inet zo uit, aangezien dit toch het belangrijkste onderdeel van je computer is. Verdere eisen zijn dat hij de laatste nieuwe processor moet ondersteunen en high speed memory aankan. Meer eigenlijk niet. Hhoop dat iemand een oplossing voor me heeft. Alvast bedankt, DM[/quote:47e6bfaf0c] Zoals je weet volop ontwikkelingen die eind van dit jaar uit komen, denk aan DDRII ed, hoe snel wordt dit haalt dit het tegen de huidige RIMM? Probleem bij hele nieuwe zaken is dat het niet erg goedkoop is, daarnaast beperk je jezelf heel erg door en MATX te willen. Een goed voeding kost nl al gauw 50 euro los oid en voor 90 euro heb je een prima Chieftec kast. Sowieso als je wilt oc'en heb je goede koeling nodig dus een kast met goede airflow, meestal geen micro kast. Denk nog eens na en koop nu een goede kast met voeding (bv die CHieftec/Antec) kunnen heel goed gekoeld worden. Eind van het jaar denk ik dat we meer weten over de teokomst wbt geheugen dat het gaat winnen ook qua compatibiliteit Rimm/DDRII. Tot die tijd is DDR het goedkoopste alternatief evt met P4. Simpel en ver oc'en dan wordt het een Epox of Gigabyte of nog beter Abit. Full ATX keuze genoeg
Link naar reactie
Daarentegen gaat afschrijven zo snel dat ik niet goed begrijp waar dit allemaal om gaat. Misschien dat dat micro ATX bord vrij goedkoop is en zo. Tja, en welke processor keuze is te verwachten? AMD of P4? Tegen de tijd dat je sneller wilt, laat je misschien de CPU ook voor wat het is. En ja voor dat nieuwe geheugen heb je ook een nieuw moederbord nodig ... Ik overweeg zelf om mij AMD k6-3 systeem te vervangen. Als ik dat goedkoop doe, kan dat voor pakweg 150 euro. Wat duurder is 240 euro en veel duurder 500 euro (met niet de duurste AMD/P4 en nieuw geheugen). En duurder kan ik het ook nog maken ... Op zich is die kast een goed investering. Ik doe zelf ook al een paar jaar met dezelfde kast, de voeding is inmiddels wel vervangen. Gewoon een 2ehands ... Maarre, straks komt P5 of een nieuwe AMD met speciale voedingseisen ... De ontwikkelingen gaan gewoon door. Kies voor nu en straks is toch allemaal weer anders.
Link naar reactie
[quote:5f74c74e01="boss63"]iig de DA en DX kasten van Chieftec wel en de vergelijkbare Antecs ook. Staat wel in de beschrijving www.chieftec.com[/quote:5f74c74e01] Hmm, interessant! Ik zoek dus een leuke kast, met wat I/O mogelijkheden aan de voorzijde. Ik zie nu dat extern firewire/USB (en eventueel Audio) aan de voorzijde mogelijk is (smart USB interface). Ik weet nog niet wat het kost ...
Link naar reactie
[quote:f7c9564109="Hans.Vosman"][quote:f7c9564109="boss63"]iig de DA en DX kasten van Chieftec wel en de vergelijkbare Antecs ook. Staat wel in de beschrijving www.chieftec.com[/quote:f7c9564109] Hmm, interessant! Ik zoek dus een leuke kast, met wat I/O mogelijkheden aan de voorzijde. Ik zie nu dat extern firewire/USB (en eventueel Audio) aan de voorzijde mogelijk is (smart USB interface). Ik weet nog niet wat het kost ...[/quote:f7c9564109] ik heb die gekocht voor mijn chieftec bij Progress kostte 26 euro (vooruitbetaling)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...