Ga naar inhoud

CPU Cyrix M2


Aanbevolen berichten

Ik heb nog een oud computertje staan met een Cyrix-processor. Ik zou deze eventueel nog willen gebruiken om een beetje te experimenteren. Natuurlijk heeft die processor wel zijn probleempjes (o.a. soms uitvallen,...). Weet er niemand nog één of andere site met patches of dergelijke voor problemen met Cyrix-processors? Patrick
Link naar reactie
[quote:673a3c8834="patrickda"]Ik heb nog een oud computertje staan met een Cyrix-processor. Ik zou deze eventueel nog willen gebruiken om een beetje te experimenteren. Natuurlijk heeft die processor wel zijn probleempjes (o.a. soms uitvallen,...). Weet er niemand nog één of andere site met patches of dergelijke voor problemen met Cyrix-processors? Patrick[/quote:673a3c8834] Ben nu echt wel toe aan wat nieuws maar mijn huidige compu met Cyrix 6x86MX als PR300 geschakeld op het Abit mobo (gekocht als PR266) doet het al vele jaren prima onder zowel Win95 als Linux (Slackware 8.1, dit is dus wel modern). Onder Linux wordt hij gezien als te lopen op 233 Mhz. Vergelijk hem met een Pentium II op 300 MHz. op business applicaties onder MsWindows. Dat is wat Cyrix suggereert met dat PR300. Ze zeggen het niet..... :-) Het enige wat speciaal voor deze Cyrix MX is, is dat je bij het compileren van de Linux kernel een speciale optie kan aanzetten (staat duidelijk aangegeven), voor de rest doet hij gewoon alles. Ik sluit me aan bij de anderen in hun evaluatie van je problemen. De standaard oplossing is: haal zoveel mogelijk connectors & bordjes van je mobo af. Haal desnoods de vastklem-handel van de processor een paar keer voorzichtig heen en weer, monteer het RAM opnieuw (uitkijken, gaat snel stuk), voeg als eerste het videoboard weer toe en kijk wat er gebeurt, flop toevoegen, RAM testen met memtest86 (googlen), zo alles weer opbouwen. Ventilators (ook in de voeding) schoonmaken, en zo succesievelijk de computer weer opbouwen (en testen). Vaak doet de computer het dan wel, of kom je de component met problemen tegen.
Link naar reactie
PS. Ja, toch laatst moeilijkheden gehad, hij startte hoe langer hoe slechter op, en op een gegeven moment bleef de klok stilstaan als de computer uitgezet was. Eerst BIOS-instellingen op een papiertje schrijven en toen een nieuw CMOS batterijtje gehaald. Tja na 5 jaar zijn die dingen op..... Have Fun, Douwe.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...