Ga naar inhoud

Major Upgrade!


Aanbevolen berichten

Hallo mensen van Computer!Totaal Forums. Ik heb diverse malen opmerkingen gehad over mijn systeem. NIet in negatieve zin. Maar gewoon het feit dat als ik moet upgraden moet dan moet dit en dan moet zus... Nu ben ik dus op zoek naar een dikke p4, maar zoals jullie weten het moederboard is gewoonweg het belangrijkste. Nu zit ik met een klein probleem. Ik kan zeker wel zelf een moederboard uitzoeken, maar ik ben nogal gelimiteerd in mijn keuze. Dat wil zeggen Micro ATX. Ik zoek dus een stabiel en goed over te klokken moederboard het liefst met PCI en AGP fix. Verdere features intereseren me niet! Zo stabiel als een huis moet het zijn, uiteraard in combinatie met een Northwood (dat zijn goede overclockers :D) Misschien dat iemand me ook nog aanwijzingen kan geven betreffende geheugen. Het enige dat ik dus nodig heb is: Moederboard P4 Northwood Geheugen Vooralsnog geeen extra features... Fijn dat ze erop zitten, maar ik kan zonder. Het gaat mij dus puur om prestatie. Dank u wel voor uw aandacht. PS: Denk je een beter AMD systeem dus ook Micro ATX samen te stellen uit die 3 bovengenoemgde componenten zou ik het graag horen. De Northwood moet dan uiteraard vervangen worden door een AMD :lol: Dark Master
Link naar reactie
Ga je nu opeens upgraden?? Ach je moet het zelf weten, maar as ie die andere eventueel kwijt wil moet je me 23 augustus maar ff 2 mailtjes sturen :P Koop dan gewoon een compleet nieuw systeem met een niewe kast. MicroATX zuigt. Koop een mooie Chieftec DA-01-WD met een P4 PC1066 bord van Asus of Abit. Prik daar eeb P4 2.26 op en gooi er 512MB PC1066 in. Mooi Alpha 8045t erop met een Papst van 12dba en dan nog 3 acsefannetjes ook ieder Papst 12dba en dan heb je pas eenn major upgrade. Kun je lekker lang meedoen en het is super snel. En natuurlijk die ti4200 erin hè.
Link naar reactie
[quote:b506a301a5="Marcel de Reus"]Ga je nu opeens upgraden?? Ach je moet het zelf weten, maar as ie die andere eventueel kwijt wil moet je me 23 augustus maar ff 2 mailtjes sturen :P Koop dan gewoon een compleet nieuw systeem met een niewe kast. MicroATX zuigt. Koop een mooie Chieftec DA-01-WD met een P4 PC1066 bord van Asus of Abit. Prik daar eeb P4 2.26 op en gooi er 512MB PC1066 in. Mooi Alpha 8045t erop met een Papst van 12dba en dan nog 3 acsefannetjes ook ieder Papst 12dba en dan heb je pas eenn major upgrade. Kun je lekker lang meedoen en het is super snel. En natuurlijk die ti4200 erin hè.[/quote:b506a301a5] [Marcel] Hij wil graag een zwart dus wordt het een DA01-B, verder de Alpha heatsink moet een P4 heatsink zijn 8942 dus Leuk Abit TH7II-RAID vind ik een heel mooi mobo. Lekker stabiel en simpel met SoftmenuIII te oc'en. Werkt met pc800 RIMM, een P4 2.2 erop en gaan Abit ti 4200 draait zonder problemen
Link naar reactie
Zilveren kast heeft ook fan in deur :D Maybe neem ik de zilvren wel. Mijn comp is ook uitgevoerd met zilver... Zowiezo een chieftec an Antec, maar géén maxitower... Miditower is genoeg voor mij. Nog online zaken waar mensen ervaring mee hebben (geen tweakers pricewatch link geven aub) en die zulke kasten verkopen, post ze dan hier.
Link naar reactie
Jah lijkt mij ook. Zo'n kast is ook niet echt supergoedkoop... Kan ik anders niet ander voeding kopen (p4 compliant) en dna zo'n intel i845 of 850 chipset nemen? Die zijn namelijk niet zo heel duur, presteren naar mijn weten goed en passen gewoon in mijn oude kast. Ik had btw ook nog een ASUS micro atx gezien die mij wel goed leek. Ik post zo wel een link naar dat board, kan je even kijken voor me OK?
Link naar reactie
[quote:607f87edae="Dark Master"]Zilveren kast heeft ook fan in deur :D Maybe neem ik de zilvren wel. Mijn comp is ook uitgevoerd met zilver... Zowiezo een chieftec an Antec, maar géén maxitower... Miditower is genoeg voor mij. Nog online zaken waar mensen ervaring mee hebben (geen tweakers pricewatch link geven aub) en die zulke kasten verkopen, post ze dan hier.[/quote:607f87edae] Heb er net weer een besteld bij sallandautomatisering, niet duur en levert keurige kast (tenmisnte als de PTT hem morgen nog aflevert. Maar vorige ging goed.
Link naar reactie
[/offtopic]Hmmm... weet iemand wat het verschil is tussen de DX-01 en de DA-01 van Chieftec? Heb op de site gekeken en de specificaties lijken hetzelfde. En nog iets, hoeveel casefans krijg je er nou standaard bij? Ik wil namelijk ook een nieuwe kast aanschaffen en zit enorm te twijfelen tussen de DX-01-BD en de SX1030B van Antec... lijken als 2 druppels water op elkaar... alleen heeft de Antec 300W en de Chieftec 340W. Antec heeft echter wel 2 fans er standaard in. Alleen weegt de Chieftec weer veel en veel minder... aluminium? Prijzen zijn gelijk... dus welke moet ik nou???[/offtopic]
Link naar reactie
[quote:e0b427f7e8="vanwel"][/offtopic]Hmmm... weet iemand wat het verschil is tussen de DX-01 en de DA-01 van Chieftec? Heb op de site gekeken en de specificaties lijken hetzelfde. En nog iets, hoeveel casefans krijg je er nou standaard bij? Ik wil namelijk ook een nieuwe kast aanschaffen en zit enorm te twijfelen tussen de DX-01-BD en de SX1030B van Antec... lijken als 2 druppels water op elkaar... alleen heeft de Antec 300W en de Chieftec 340W. Antec heeft echter wel 2 fans er standaard in. Alleen weegt de Chieftec weer veel en veel minder... aluminium? Prijzen zijn gelijk... dus welke moet ik nou???[/offtopic][/quote:e0b427f7e8] Ja DX is midi toren 4x 5.25 bay en DA is full tower met 6x 5.25 bay Antec is een clone van Chieftec iets andere styling en iets kleinere voeding Denk dat gewicht van Chieftec misschien zonder voeding is gerekend want verschillen vrijwel niets hoor. Koop gewoon losse fans erbij ik heb er 4 inzitten en de voedings fan. Papst 8412NGL is heel handig daarvoor maakt maar 12dB
Link naar reactie
[quote:85d2e676d5="vanwel"]Dus gewoon maar voor die Chieftec DX-01-BD gaan? (heb aan midi echt wel genoeg) En zit er uberhaupt een koeler al bij? Of nog helemaal niks?[/quote:85d2e676d5] Wisselt een beetje per zaak volgens mij, soms zit er een gat in de zijdeur en dan zit daar een fan in. Daarnaast heeft de voeding een fan erop zitten. Dus dan zitten er 2 in. Koop er nog een voorin , die koelt meteen je HD's en dan nog een achterin die voor een mooie cirkulatie zorgt.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...