Ga naar inhoud

Goed of niet (Coolermaster HHC-L61)


Aanbevolen berichten

ik loop me al tijden dood te ergeren aan de F-16 die zo'n lawaai maakt ijn mn case. Er draait op mn Athlon XP 1800 een Volcano 7 cooler, en dat ding heeft me toch een herrie.... volgens de fabrikant is het max wat ie haalt 39 DB!!! ik wil daarom een andere cooler kopen en ik heb er al eentje op het oog, nu graag nog jullie oordeel over deze cooler. De cooler die ik wil kopen is de Coolermaster HHC-L61. ( http://www.coolermaster.com.hk/en/products/cooler/hhc-l61.html ) graag jullie oordeel over deze cooler, is ie een beetje stil, en heeft ie wel de capaciteiten om de temperatuur een beetje laag te houden.. thanx
Link naar reactie
[quote:a2303c4361="turbulence"]ik loop me al tijden dood te ergeren aan de F-16 die zo'n lawaai maakt ijn mn case. Er draait op mn Athlon XP 1800 een Volcano 7 cooler, en dat ding heeft me toch een herrie.... volgens de fabrikant is het max wat ie haalt 39 DB!!! ik wil daarom een andere cooler kopen en ik heb er al eentje op het oog, nu graag nog jullie oordeel over deze cooler. De cooler die ik wil kopen is de Coolermaster HHC-L61. ( http://www.coolermaster.com.hk/en/products/cooler/hhc-l61.html ) graag jullie oordeel over deze cooler, is ie een beetje stil, en heeft ie wel de capaciteiten om de temperatuur een beetje laag te houden.. thanx[/quote:a2303c4361] Is als het ware een HCC 001 en dan de stille versie, hoeveel dB deze exact maakt weet ik niet. heatsink is vrij goed [edit] je kunt later altijd heatsink nog vervangen door een 60x60x25 Papst die maakt maar 19dB bij 25m3/u de Coolermaster fan doet 24m3/u evt met 80x80 converter erop en een 8412 NGL die maakt maar 12dB en verplaatst 33m3/u. [/edit]
Link naar reactie
[quote:c7602ee10f="turbulence"]ja, dat ie stil is wist ik ook al, maar hoe zit het met de koel capaciteiten?? ik ben van plan de cpu later nog eens te gaan overclocken, dus dit moet ie ook wel aankunnen...[/quote:c7602ee10f] De heatsink is wel goed, iets beter dan de Volcano 7 maar minder dan de 7+. Hoeveel kost dat ding anders kun je beter een Alpha nemen die kost 40 euro en dan nog een mooie stille Papst 8412NGL-12dB (evt 8412NGMLV 32 euro, is variabel)van 14 euro erop dus 55 bij elkaar. Dan heb je de top te pakken, beter dan de coolermaster HCC-L61
Link naar reactie
[quote:53fae94bb0="Ghorghor"]Zo'n alpha is wel leuk(heb hem zelf ook) maar hij moet natuurlijk wel op je mobo tje passen hetzelfde geldt voor die heatsink van coolermaster. Dus eerst kijken of ze wel op je mobo passen is erg handig anders koop je zo'n ding voor jan met de korte achternaam.[/quote:53fae94bb0] Alpha is 60x60 en die HCCL61 is 60x80 door die uitstekende heatpipes. dus als die past past die Alpha ook maar gewoon mobo even nazoeken op de site
Link naar reactie
[quote:feb0a91983="boss63"][quote:feb0a91983="turbulence"]ja, dat ie stil is wist ik ook al, maar hoe zit het met de koel capaciteiten?? ik ben van plan de cpu later nog eens te gaan overclocken, dus dit moet ie ook wel aankunnen...[/quote:feb0a91983] De heatsink is wel goed, iets beter dan de Volcano 7 maar minder dan de 7+. Hoeveel kost dat ding anders kun je beter een Alpha nemen die kost 40 euro en dan nog een mooie stille Papst 8412NGL-12dB (evt 8412NGMLV 32 euro, is variabel)van 14 euro erop dus 55 bij elkaar. Dan heb je de top te pakken, beter dan de coolermaster HCC-L61[/quote:feb0a91983] kost 59 euro, dus idd bijna net zo duur als wat jij aangeeft, maar welk type alpha bedoel je dan??? deze: Alpha PAL8045 met Papst 8412NGM... en dat andere type waar je het overhebt, die met variabel toerental, is dat eentje met temp. sensor?? want dan kan die al weer niet, aangezien ik een Soltek SL-75 DRV-5 mobo hebt, en dit mobo beschikt over een anti burnshield en dat gaat niet helemaal goed samen met een temperatuur gecontroleerde koeler.... dus die Coolermaster is wel ''leuk'' maar verder ook niet??? oh ja, en over of ie past of nie, volgens mij is de Volcano 7 zelfs nog groter, 80x80 d8 ik...
Link naar reactie
[quote:708db4c475="turbulence"] Alpha 8045 die kost 40 euro en dan nog een mooie stille Papst 8412NGL-12dB (evt 8412NGMLV 32 euro, is variabel)van 14 euro erop dus 55 bij elkaar. Dan heb je de top te pakken, beter dan de coolermaster HCC-L61 kost 59 euro, dus idd bijna net zo duur als wat jij aangeeft, maar welk type alpha bedoel je dan??? deze: Alpha PAL8045 met Papst 8412NGM... en dat andere type waar je het overhebt, die met variabel toerental, is dat eentje met temp. sensor?? want dan kan die al weer niet, aangezien ik een Soltek SL-75 DRV-5 mobo hebt, en dit mobo beschikt over een anti burnshield en dat gaat niet helemaal goed samen met een temperatuur gecontroleerde koeler.... [/quote:708db4c475] Alpha 8045 is het type dat je moet hebben en dat past op je soltek mobo. Neem een 8412 NGML (19dB) erbij of als je liever meer stilte wilt de 8412 NGMLV ,als de temp het toelaat draait deze op minder toeren dus stiller (tussen de 11 en 19dB) Of neem een 8412NGL die maakt maar 12 dB maar ook wat minder luchtverplaatsing. Uitstekende keuze voor een casecooler, dan heb je er toch 2 of 3 draaien. [quote:708db4c475] dus die Coolermaster is wel ''leuk'' maar verder ook niet??? [/quote:708db4c475] yes klopt, nou wel iets meer dan leuk hoor is gewoon een redelijk goede maar moet het iets meer hebben van een goede fan. De Alpha is beter 8) [quote:708db4c475] oh ja, en over of ie past of nie, volgens mij is de Volcano 7 zelfs nog groter, 80x80 d8 ik...[/quote:708db4c475] Zou heel goed kunnen :)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...