Ga naar inhoud

Epox 8K3A+ & onboard 6-channel sound


Aanbevolen berichten

[Inleiding] Jaja, Ik kwam gister thuis, heb mijn Epox opgehaald en nog dezelfde avond heb ik die ABit eruit gehaald en toen mijn Epox 8K3A+ in mijn systeempje gezet :D En.. hij bootte in een keer 8) Het enigste waar ik me nog aan erger is de bios van de RAID controller die ik toch niet gebruik: dat kost tijd bij het opstarten ;) Mijn rare boot probleem is weg: TOCH een ABit probleem! :P Toen ik het mobo uit de doos haalde dacht ik "HUHN? 6-channel sound en gewoon 3 pluggies?" Maar ja, dat kan natuurlijk niet anders, vanwege de ATX standaard. Gelukkig kwam ik na de installatie van de drivers achter dat je die kan instellen op 4 of 5.1 en dat je daardoor de line-in en (met 5.1) de mic ingang ook als speaker aansluitpunt kunt gebruiken. Het lijkt mij alleen een beetje vervelend dat ik dan geen mic meer heb, maar die gebruik ik toch maar 1 keer per half jaar, dus dan verwissel ik wel wat stekkertjes :) [/Inleiding] Maar nu nog even een vraagje: Als ik die mic en line in ingang (dus in totaal 3 bussen) wil gebruiken als aansluiting voor mijn 'surround boxen' (het wordt denk ik 5.1) .. kan dat dan gewoon?? Hoe sluit je dat "normaal gesproken" aan? Ik hoop dat dat gewoon kan. En dan nog even over dat bios van die onboard raid controller.. Kan ik dat niet skippen of uitzetten oid. ? Uhm, dat was 'm wel denk ik zo :D
Link naar reactie
Kijk bij dat mobo zit een mooie manual en daar staat precies in hoe je de RAID controller uitzet :P Je kunt ze idd gewoon aansluiten als het goed is. Ik zou de Logitech Z540 nemen, die heb ik ook 2 weken teruig gekocht en ze zijn siper. Het is een 4.1 setje en hij heeft het voordeel dat hij maar 2 aansluitingen bezet waardoor ook de mic gewoon kan blijven zitten. 3 van de 4 speakers zitten namelijk op de subwoofer en alleen de subwoofer en de speaker met de volumeknop gaan rechtreeks op de geluids pluggies.
Link naar reactie
Oke, het is best logisch.. maar je had toch gewoon even kunnen zeggen dat het bij "integrated perhipals" stond :D Staat nu uit, scheelt weer :) Ook even nieuwste VIA drivers (andere dan op de cd) geïnstalleerd: WinXP boot ook weer iets sneller. Fijn, fijn, fijn :) Alleen mijn temps lijken nogal een stuk hoger dan op mijn ABit. En dan nog iets raars: zodra ik CPUcool opstart hoor ik een soort alarm uit mijn pc speaker en schakelt mijn pc zichzelf ineens uit. Ook na het resetten van CPUCool (als ik het nu start zie ik gewoon het 'kies een moederbord' schermpje) hetzelfde.. Games spelen enz. enz. werkt allemaal gewoon prima. Hoekanda?
Link naar reactie
Nee, dat zeg ik dus, ik heb 'm al gereset en ik zie nog net het schermpje van "motherboard type" enzo :S Maar oke: van de interne diode betekend: echte temps? of hoger dan echte temps? (En: Die temps van die ABit waren dus 'te laag' dan??) Daar heb je op zich wel gelijk in.. en als ik het niet had kunnen vinden had je vast wel een tip in de goede richting willen geven .. toch? :D
Link naar reactie
[quote:cd49bf05fd="S0epkip"]Oke, het is best logisch.. maar je had toch gewoon even kunnen zeggen dat het bij "integrated perhipals" stond :D Staat nu uit, scheelt weer :) Ook even nieuwste VIA drivers (andere dan op de cd) geïnstalleerd: WinXP boot ook weer iets sneller. Fijn, fijn, fijn :) Alleen mijn temps lijken nogal een stuk hoger dan op mijn ABit. En dan nog iets raars: zodra ik CPUcool opstart hoor ik een soort alarm uit mijn pc speaker en schakelt mijn pc zichzelf ineens uit. Ook na het resetten van CPUCool (als ik het nu start zie ik gewoon het 'kies een moederbord' schermpje) hetzelfde.. Games spelen enz. enz. werkt allemaal gewoon prima. Hoekanda?[/quote:cd49bf05fd] Heb ik ook gehad dan werkt cpucool gewoon niet, had het ook met MBM5. Maar mijn Abit 8) geeft alles goed weer, dus geen cpu cool meer nodig :lol:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...