Ga naar inhoud

Compaq... probleem!


Aanbevolen berichten

Hoi, Uiteindelijk toch maar eens een HELP posten! Ik heb een tweedehands Compaq Deskpro 4000 MMX gekregen. Aangezien deze een 2mb videokaart, 64 mb ram en een 3,2 gb schijf had, besloot ik de boel te upgraden. Ipv 2mb Matrox kaart een Gainward gf2 200 pci erin ipv 3,2 gb Western Digital een 20 gb Western digital erin ipv 64 mb ram 256 mb ram erin (1 compaq strip, 1 onbekend merk). Dat liep onder winxp prof goed, behalve dat de drivers/hulpprogramma van Gainward wat storingen gaven. Twee weken geleden begonnen de storingen erger te worden. Hoopte dat het een softwarematig probleem was, maar formateren van de schijf en het herinstaleren van XP/98SE helpen niet. Systeem is waanzinnig instabiel, loopt vaak al vast vlak na het laden van de desktop. Weet niet goed wat de storingen zijn; heel veel met explorer en ACPI onder XP, veel met explorer en DLL bestanden onder 98SE. Zelfdiagnose onder Compaq Utilities geeft geen problemen aan, dus geheugen lijkt geen problemen te geven. Ik weet het even niet meer, hoop dat iemand me kan helpen! Jasper
Link naar reactie
Je moet zowiezo niks meer van Compaq erop zette naar formatteren!! (Compaq is HP is Hopeloze Prul) Kijk ook eens of alles in de Bios goed staat. En probeer eens naar de oudere hardware terug te gaan en 1VOOR1 alles weer in te bouwen. Dan kijken bij welke hardware hij kapot knalt. Wat instellingen in windows veranderen en wat plaren kan ook nut hebbe. Gewoon proberen, doe ik ook altijd :)
Link naar reactie
Bedankt voor je reactie. Ben daar idd al mee begonnen. Hoeveelheid crashes is behoorlijk afgenomen na het terugzetten van de oude videokaart. Vraagje: Hoe goed is de koeling van Compaq's? er zijn geen case/processor fans, de enige koeling komt van de fan van de voeding! Proc. wordt behoorlijk heet, HD zit er direct boven :roll: Kan dat het probleem zijn?
Link naar reactie
Ja, ik had al zo'n vermoeden... Ben van plan te gaan kijken naar nieuwe kast, mobo, proc. Monitor, videokaart (helaas een nieuwe PCI, maar geld voor een nieuwe AGP heb ik niet), HD en cdr(w) kan ik overplaatsen. Nu wachten op de cash-flow... Vraag: Bestaan er nieuwe mobo's die zowel DDR als sdram ondersteunen? (Het systeem hoeft niet extreem snel te zijn, maar wel de komende paar jaar mee gaan).
Link naar reactie
Budget is zo'n rond 100 euro. Iets erboven gaat ook nog, iets eronder is beter :wink: Qua kast: is Alu beter dan Plastic, of maakt het niet uit? Wat voor voeding? Meer dan 300 watt? (begrijp ik uit andere topics...) Misschien overbodig; ben sinds een paar maanden aan het werken binnenin de kast, dus weet nog niet al te veel! Alle goede raad/ hulp is welkom! Alvast bedankt!
Link naar reactie
[quote:778fe6bc7d="SSK"]Ja, ik had al zo'n vermoeden... Ben van plan te gaan kijken naar nieuwe kast, mobo, proc. Monitor, videokaart (helaas een nieuwe PCI, maar geld voor een nieuwe AGP heb ik niet), HD en cdr(w) kan ik overplaatsen. Nu wachten op de cash-flow... Vraag: Bestaan er nieuwe mobo's die zowel DDR als sdram ondersteunen? (Het systeem hoeft niet extreem snel te zijn, maar wel de komende paar jaar mee gaan).[/quote:778fe6bc7d] Zijn er wel maar verwcht niet dat alles weer een paar jaar mee gaat DDR 400 en DDRII komen er al aan. Daar zit je dan met je SDRAM DDR mobo. Dus kies gewoon wat je nu nodig hebt en verder niet en anders gewoon eerst sparen. Een leuk 2de hands mobo met sdram kom je een heel eind mee, of desnoods een DDR bord maar dan moet je ook al weer mem erbij kopen en dan red je het niet met 100 euro.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...