Ga naar inhoud

Voeding verangen?


Aanbevolen berichten

Misschien dat iemand me kan helpen dan... Ik ehb dus maar een 200 watt voeding, maar misschien komt dat doordat ik Micro ATX heb ipv van ATX. (Chipset i815E mocht het belangrijk zijn) Nu was ik van plan een Geforce4 Ti4200 te kopen en zie ik ineens op de site van visiontek (www.visiontek.com) dat je minimaal 250 watt nodig moet hebben! Is dit echt noodzakelijk? Ik heb geen zin om nu al de voeding van me comp te gaan vervangen namelijk. Please tell me, someone!
Link naar reactie
Een hoog vermogen zegt lang niet alles, maar 200W is wel erg krap. Mijn advies is om de nieuwe videokaart in te bouwen en als je pc onstabiel wordt of niet langer wil opstarten een betere voeding in te bouwen. Overigens lijkt dat systeem me iets te traag om het maximale uit een Ti4200 te kunnen halen, tenzij je zwaar gebruik gaat maken van FSAA en Aniso. Wat voor CPU heb je?
Link naar reactie
Een Intel Celeron 1.4 Ghz (Tualetin core dacht ik) Mijn RAM is op dit moemnt niet zo veel maar dat upgrade ik nog naar 512 MB. Maar red ik dat denk je? Met 200 watt. Ik heb voor de rest niet zoveel erin hangen. 200 Watt: Moederboard (Micro ATX) CD ROM CD RW Floppy Drive Hard Disc plus 1 PCI kaartje... modempje die eruit gaat... Voor de rest geen raidcontrollers enzo. Wel nog onboard sound en video. Ik upgrade alleen als het echt niet anders kan, dus tell me... red ik eht met 200 watt?
Link naar reactie
[quote:114d43d773="Dark Master"]Gaat zeker weer heel wat kosten? Of is een voeding niet zo duur? En is een voeding moeilijk in te bouwen... Qua voeding denk ik dan aan 300 watt, die ik waarschijnlijk wle uit een andere kast kan halen... Althans denk ik. Kan toch niet zo moeilijk zijn, of wel?[/quote:114d43d773] Als jij nog een comp met 300W over hevt kun je hem daar idd uit halen. Er uit halen en inbouwen is geen prob. Ik zou overigens wel gewoon naar 512MB uitbreiden en dan als je computer echt te langzaam wordt gelijk een totaal nieuw systeem kopen met dan waarschijnlijk al DDR2 ed (ik weet niet hoe lang jij met een PC doet, maar als je games niet perse op de hoogste res wil spelen ed gaat hij nog wel een jaartje misschien alnger mee)
Link naar reactie
[quote:2b3cb736b2="kajutsa"]wat heeft hij nou aan 512MB [b:2b3cb736b2]SDR sdram[/b:2b3cb736b2]? Ten eerste is dat hartstikke duur voor weinig kwaliteit. Ik weet niet hoeveel hij nu heeft (dacht iets van 128MB???) want dan zou 256MB ruim voldoende zijn... Ik zou gewoon helemaal geen geld meer in dat geheugen stoppen :)[/quote:2b3cb736b2] Nu wat is sneller??? SDRAM of om UT2003 op je swap file te moeten spelen omdat het geheugen vol zit?? :roll: Als je voorlopig niets meer dan UT2003 wilt is die PC nog absoluut goed dus gewoon lekker dat mem upgraden.
Link naar reactie
256MB is gewoon te weinig als je UT2003 draait onder Win2k of WinXP. Bovendien is het geheugen helemaal niet zo duur. Je hebt al 512MB voor ~120 euro misschien wel minder (CAS2). En als je nog een tijdje met dit systeem wilt doen is dat zeker aan te raden omdat je daar veel profijt van zult hebben: zeker omdat de nieuwere spellen meer en meer geheugen willen, maar ook proggies als Photoshop met een mooie grote tiff erin vreten geheugen. Zeker als je eventueel ook nog Windows Longhorn met die PC wil meemaken is 512MB geen overbodige luxe.
Link naar reactie
Elke ATX voeding past in jouw systeem, dat is niet helemaal het geval als je een P4 hebt, maar voor die 1,4 Celeron geldt het wel. Tenzij je een OEM systeem hebt als DELL o.i.d. Dan wordt het ingewikkelder. Overigens is een 1,4 Celeron vrij snel, dan is die Ti4200 geen weggegooid geld. Als je een Celeron 800 zou hebben werd het een ander verhaal.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...