Ga naar inhoud

PC hangt al na 2 minuten in windows...


Aanbevolen berichten

HAllo luitjes, ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik wordt gek van die andere computer van me, wanneer ik de pc opstart en in windows kom is ie ten eerste ontieglijk langzaam. Terwijl ik toch een pentium 3 600mhz heb. Maar het ergste vind ik nog dat ik er geen enkel spel op kan spelen, zelfs geen mijnenveger of iets dergelijks. Het systeem hangt dan al. Ik heb verder de Jetway 993 als mobo en heb een viper2 videokaart.... KAn het zijn dat mijn moederbord te langzaam is voor de processor dat het systeem zich zelf ophangt of....ik weet het niet meer...please iemand die kan helpen...
Link naar reactie
In het gunstigste geval is het alleen een software probleem m.b.t. Windows en drivers van video en zo. In het ongunstigste geval is er wat kapot, bijvoorbeeld het geheugen of de harde schijf. Welke Windows versie gebruik je? Met name met WIndows 2000 of XP wordt een PC heel erg traag als de harde schijf in de PC defect is (eigen ondervinding :cry:).
Link naar reactie
Dan kun je AGP drivers van internet slopen. www.viatech.com gewoon ff de via 4.41 drivers halen Ik den toch aan een software probleem en als er iets kapot mocht zijn dan denk ik eerder dat je mem niet helemaal lekker si. Kan je RAM zijn maar ook de memchippies op je Viper. Test het RAM en de Viper eens in een andere PC.
Link naar reactie
[quote:4c8d2787da="Bartje-d"]Damn, nu installeer ik de nieuwste via drivers, opnieuw opstarten....paf, na het windows opstartscherm zeg maar...krijg ik een zwart beeld met de muiscursor in het midden en kan ik niks meer...wat is er toch aan de hand met dat ding...? :evil:[/quote:4c8d2787da] ik ga er nu ff vanuit dat je Windows XP draait opstarten in veilige modus en dan teruggaan naar de laatst werkende configuratie bij 98/me veilige modus en dan de via 4-1 drivers verwijderen ga er maar vanuit dat je een behoorlijk software probleem hebt format c: lijkt me, hier, een logische oplossing :cry:
Link naar reactie
ik draai win98, ik weet niet of het een software probleem is, ik heb namelijk in de afgelopen dagen al wel tig keer de schijf geformateerd en telkens na het opnieuw installeren van 98 wil ik moederbord drivers ed installeren en dan is het weer hetzelfde liedje, ik kan niks meer met die pc...zal een nieuw moederbord helpen?
Link naar reactie
[quote:f65bc4bd1c="Bartje-d"]Ik heb nu ook 3dmark gedraait, kom tot 558 punten Ik weet dat dit weinig is maar wat betekent het nou precies?[/quote:f65bc4bd1c] Dat is een score waar je tegenwoordig niet meer een leuk 3d-spel mee kunt spelen... Als je 3dmark opstart en je gaat naar online services -> online resultbrowser staat er per test het aantal punten... Met compare kun je dan je resultaten vergelijken met een andere videokaart... De videokaarten die gamesfanaten erin hebben zitten rond een score van 8000...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...