Ga naar inhoud

nieuwe koeler voor grafische kaart


Aanbevolen berichten

mijn asus V7700 pure kaart heeft een kleine koeler die een vervelend fluitend bijgeluid heeft. Ik had gedacht deze koeler te vervangen. Ik wil hierover graag wat advies hebben: - Hoe moet je dit doen? - Welke koelertjes zijn hiervoor geschikt en raden jullie er eentje aan? - kan ik de nieuwe koeler voor de voeding gewoon op de kaart inpluggen? vast bedankt
Link naar reactie
Ik bedoel: kan de stekker van de nieuwe koeler (blue orb bijv.) gewoon op de aansluiting van de kaart worden ingeplugd of moet deze direct op een molex aansluiting van de voeding van de kast? Verder vraag ik mij af of de oude koeler van de "asus v7700 pure" makkelijk verwijderd kan worden en de nieuwe bevestigd?
Link naar reactie
[quote:b8627f6f0b="Mike 1"]Ik bedoel: kan de stekker van de nieuwe koeler (blue orb bijv.) gewoon op de aansluiting van de kaart worden ingeplugd of moet deze direct op een molex aansluiting van de voeding van de kast? Verder vraag ik mij af of de oude koeler van de "asus v7700 pure" makkelijk verwijderd kan worden en de nieuwe bevestigd?[/quote:b8627f6f0b] de blue orb moet op het moederbord of rechtstreeks aan de voeding aangesloten worden. een videokaart koeler verwijderen is HEEL riscant (ik raad het je niet aan) gebruik een oude credit card, en doe het niet als hefboom gebruiken, maar schuif de credit card onder de koeler (dit gaat moeilijk) en blijf met je credit card op de chip duwen terwijl je dit doet.
Link naar reactie
[quote:837d595123="Mike 1"]Ik bedoel: kan de stekker van de nieuwe koeler (blue orb bijv.) gewoon op de aansluiting van de kaart worden ingeplugd of moet deze direct op een molex aansluiting van de voeding van de kast? Verder vraag ik mij af of de oude koeler van de "asus v7700 pure" makkelijk verwijderd kan worden en de nieuwe bevestigd?[/quote:837d595123] Zijn al wel wat ongelukjes gebeurd bij verwijderen van graph fan. Voorzichtig dus.
Link naar reactie
Tsja heb et es gedaan bij mijn nvidia riva tnt 2. Nou ik heb et geweten! Zat met een paar plastic pinnetjes vast die door de kaart heenstaken. Die moest je voorzichtich kapotknippen met een schaar! Dat wou bijna niet. Na een tijdje toch pinnetjes kapot! :D Maar toen kwam et lastigste. het voedingsstekkertje uit de behuizing halen. DIE ZAT ME TOCH VAST! heel voorzichtich trekken en wringen maar kwam geen mm verder! de behuizing waarin hij zit kwam zelfs van de kaart af! Oeps dat kwam niet echt goed. Bijna kaart gemold. na een kleine 3 kwartier was ie toch los en kon de nieuwe erop. :) WEES VOORZICHTIG!! :wink:
Link naar reactie
[quote:45891fac25="Mike 1"]Op die Asus V 7700 zit de koeler op de chipset zo te zien met 2 kleine nokjes bevestigd. Dat zou toch makkelijk te openen moeten zijn lijkt mij. is er iemand die zo'n ding op die kaart al eens verwisseld heeft? Zijn er van Asus nieuwe koelertjes te koop?[/quote:45891fac25] Volgens mij heeft BA eens zijn fan van de graph card gewisseld voor een Blue orb
Link naar reactie
[quote:257864ac02="boss63"][quote:257864ac02="Mike 1"]Op die Asus V 7700 zit de koeler op de chipset zo te zien met 2 kleine nokjes bevestigd. Dat zou toch makkelijk te openen moeten zijn lijkt mij. is er iemand die zo'n ding op die kaart al eens verwisseld heeft? Zijn er van Asus nieuwe koelertjes te koop?[/quote:257864ac02] Volgens mij heeft BA eens zijn fan van de graph card gewisseld voor een Blue orb[/quote:257864ac02] Klopt, van zijn Radeon 8500, maar BA werkt momenteel veel en heeft het nogal druk. Vandaar dat hij maar zo af en toe langskomt.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...