Ga naar inhoud

Koeling probleem P3?


Aanbevolen berichten

Na een nieuwe kast te hebben aangeschaft, en daar wat fans te hebben ingezet, ben ik eens gaan kijken naar de temps. De casetemp ligt steevast rond de 24-25 graden, terwijl de idle temp van de cpu een paar graden hoger ligt. Echter, als ik een tijdje CPUburn laat draaien, loopt de temp van de cpu wel op toch bijna 60 graden! Het koelertje dat op de cpu zit is niet al te groot, en volgens mij is het een boxed geweest want op de fanplakker staat intel. 2 vragen: a) kan deze hoge temp kwaad? b) mocht ik ze naar beneden willen brengen met een andere cpu-koeler welke is dan goed tegen een redelijk budget voor een p3 866?
Link naar reactie
[quote:f4e49dc4ba="Mythical"]een pentium wordt niet zo snel (te) heet, 60 graden kan hij wel aan en als de Pentium toch te heet wordt dan downclocked deze zich vanzelf om hitte te verliezen, CPUburn is er op gebouwd om je CPU (over)te belasten dus je zit niet met een groot probleem denk ik zo[/quote:f4e49dc4ba] Max temp is voor P3-866 afhankelijk van exacte type tussen de 70 en 77 gr. 60 gr geen probleem
Link naar reactie
[quote:6a1e964c49="rickm"]Ik heb t probleem ook gehad (nouja mijn vader dan). ook met een p3, maar verder kon het ook niet echt kwaad. Er zit nu wel een nieuwe superdure voeding in met een zeer goede koeling. Superstil en het blijft nog koel daarbinnen ook.[/quote:6a1e964c49] wat voor heatsink en fan gebruikt hij?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...