Ga naar inhoud

"soft-off'" bij gebruik 3D applicaties


Aanbevolen berichten

Wie kan mij helpen? Mijn PC genereert na een paar minuten een "soft-off" waneer ik een 3D aplicatie start. Tot voor kort is dit niet eerder gebeurd (niet duidelijk wat nu anders is). Omdat het systeem probeleemloos een urenlange burn-in (SiSoft Sandra) doorstaat, lijkt het mij geen koelingsprobleem(?). De PC bevat o/a een Abit BE-6 met PIII 500MHz / ASUS TNT2 Ultra. Alle suggesties zijn welkom. -Rob
Link naar reactie
Die burn-in in SiSoft Sandra is volgens mij puur de processor (en evt geheugen). Het zou kunnen zijn dat je videokaart te heet wordt. Die moet bij een 3d applicatie flink aan de bak, terwijl die bij tekstverwerken of die burn-in niet zo veel hoeft te doen. Zit er een fan op die videokaart, en zo ja doet die het nog???
Link naar reactie
Draai je XP? Zo ja, Moet je in configuratiescherm>Systeem>Geavanceerd>opstart en herstelinstellingen : de vink weghalen bij: De computer automatisch opnieuw opstarten Anders krijg je altijd inplaats van een blauw scherm een SOFT-REBOOT Aha denk je nu... daarom zie ik nooit meer blue-screens ! leuk geintje van Microsoft om dat zo te verbergen. Hoop je hiermee geholpen te hebben.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...