Ga naar inhoud

2 hardware vragen 1.geheugen 2. video


Aanbevolen berichten

Beste computervrienden, Ik heb het plan opgevat m’n computer nu eens niet te vervangen, maar hem wat meer aan deze tijd aan te passen. Ik wil twee dingen kopen en deze zelf plaatsen. Aangezien ik nooit eerder iets technisch met computers heb gedaan heb ik de volgende vr.; 1. ik wil geheugen bijplaatsen en heb hier nog 1 slot voor. Mijn moederbord weet om te gaan met sdram. Het slot is +/- 13cm lang. Zijn alle sdram geheugenstrips zo lang. Maw past sdram altijd is zo’n slot? 2. ik ga een videokaart kopen welke 2 monitoren kan bedienen. In mijn comp. Zit een zg onboard videokaart, deze zit dus vast op het moederbord. Is het mogelijk nog een andere videokaart te plaatsen? Ik heb nog wel 1 slot over, deze zit naast de kaart waar de tel. Kabel ingaat, vermoedelijk het modem. voor de voll. dit staat op de bestaande geheugenstrip; sdram irl dem dp100, hoeveel pin's weet ik niet. computer celeron 466/64 Ik wil jullie nu vast bedanken voor het helpen. Met vr gr r hooijer
Link naar reactie
Je hebt er nu dus pc100 geheugen inzitten. Je kunt er gewoon een reepje pc100 of pc133 SDRAM bijplaatsen. Wat betreft de videokaart, je zult een pci-dualhead kaart moeten zoeken, als je een pci-slot vrij hebt. pci slot is wit, isa-slot is zwart (en wat langer), kijk dus eerst even goed welk soort slot je nog vrij hebt (veel celeron-bordjes uit de 466 tijd hebben zowel pci als isa-sloten) succes
Link naar reactie
[quote:8146d8e1b4="igg"]Je hebt er nu dus pc100 geheugen inzitten. Je kunt er gewoon een reepje pc100 of pc133 SDRAM bijplaatsen. Wat betreft de videokaart, je zult een pci-dualhead kaart moeten zoeken, als je een pci-slot vrij hebt. pci slot is wit, isa-slot is zwart (en wat langer), kijk dus eerst even goed welk soort slot je nog vrij hebt (veel celeron-bordjes uit de 466 tijd hebben zowel pci als isa-sloten) succes[/quote:8146d8e1b4]waar voor zo een kaart. je zult een pci-dualhead kaart moeten zoeken. je os maakt dat toch uit dacht ik
Link naar reactie
[quote:aa46dbc2a2="Steve"]Je kan iig de onboard kaart niet samen gebruiken met een losse videokaart. Als je geen PCI dualhead kaart vindt of een andere reden, kan je ook gewoon 2 PCI videokaarten met 1 uitgang plaatsen..[/quote:aa46dbc2a2] Het probleem is dat dat niet altijd even gewoon en amkkelijk gaat, maar dikwijls voor problemen zortg.
Link naar reactie
Ondanks dat de laatste reacties niet helemaal duidelijk voor me zijn, is me duidelijk geworden dat ik nog wel even in overleg moet met de verkoper van videokaarten. Ik heb overigens nog maar 1 pci slot vrij, 2 kaarten erin is dus onmogelijk. Ik begrijp uit jullie bijdragen dat een dualhead mog. niet kan maar nog gewoon een single head wel. Hiermee ben ik weer wat verder, hieraan had ik niet gedacht. Wel weet ik dat er bij een dualhead kaart software wordt meegeleverd die gericht is op het werken met twee monit. Aangezien ik natuurlijk moet kunnen werken met twee monit. lijkt me deze software onontbeerlijk en in deze zin blijft een dualhead dus de mooiste oplossing. Waarsch. koop ik zo mog. de volgende kaart; Matrox G550 dualhead 32mb agp bedankt voor de bijdragen rh.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...