Ga naar inhoud

Temperaturen AMD Athlon XP 1800+


Aanbevolen berichten

Hoi, Ben hartstikke blij met m'n nieuwe comp, maar ik maak me een beetje zorgen om de temperaturen. Als ik m'n comp niet gebruik en hij alleen maar aanstaat gaat hij al over de 60 graden. Na een beetje gamen raakt ie bijna de 70. Dat lijkt me niet gezond als ik ze vergelijk met waarden die ik op dit forum tegenkom. De temperatuur van m'n moederbord ligt meestal tussen de 30 en 35 graden. Ik heb een Termaltake Volcano 6 Cu koeler op de CPU staan en heb verder geen casefans. Wat kan ik het beste doen om dit een beetje onder controle te krijgen? - Phedny
Link naar reactie
Hoi, De fan draait nu op 4856 RPM. De link die je hebt gegeven is naar de 6Cu+ en ik heb de 6Cu. Op het doosje staan de waarden 4550 voor de 6Cu (daar ga ik dus overheen) en hij zou een airflow hebben vn 32 CFM. Wat houdt die laatste waarde in? Zelf heb ik weinig ervaring met koeling en casefans, omdat m'n oude Pentium op 166 MHz nooit problemen had, maar nu wil ik er toch wel wat meer over weten. Welke koeler kan ik dan het beste nemen? - Mark
Link naar reactie
haal die vulcano eraf, zijn geen goede en maken een vreselijk kabaal en koop een alpha 8045 of een andere "dure" koeler, heb zelf een vulcana zeven gehad, een f16 is er niets bij. Heb nu een zlef een swiftec mcx462 standerd tot 1900+ (alternate 79euro) met een andere fan met een flow van ron de 60 kuub. En is ongeveer 45 graden met warmer weer hoger. Ga alleen binnenkort een gat in de zijkant maken en dan boven de koeler een 12 cm fan plaatsen om meer koele lucht te blazen
Link naar reactie
Hoi, Bij Alternate hebben ze bijna alleen complete koelers en een paar casefans. Ze hebben alleen Y-Tech fans. Ik denk dat ik morgen maar eens naar de computerwinkel ga en daar eens navraag doe. Dus als ik het goed begrijp is jullie advies een andere fan op het koelblok zetten en een casefan gebruiken? - Phedny
Link naar reactie
[quote:c7b225303e="Phedny"]Hoi, Die Alpha die je voorstelde lijkt me wel wat (is ook 10 dB stiller!!). Op Alternate staat dat ie een airflow van 65 m2/h heeft, hoe kan ik dit omrekenen in CFM? Laat ik het anders zeggen: hoe vergelijk ik 32 CFM met 65 m2/h? - Phedny[/quote:c7b225303e] de factor is ong 1,7 dus 65 / 1,7 = 38 cfm
Link naar reactie
[quote:0fab587431="Antares"][quote:0fab587431="Phedny"]Hoi, Die Alpha die je voorstelde lijkt me wel wat (is ook 10 dB stiller!!). Op Alternate staat dat ie een airflow van 65 m2/h heeft, hoe kan ik dit omrekenen in CFM? Laat ik het anders zeggen: hoe vergelijk ik 32 CFM met 65 m2/h? - Phedny[/quote:0fab587431] de factor is ong 1,7 dus 65 / 1,7 = 38 cfm[/quote:0fab587431] 32CFM is ong 54 m3/u 65 m3/u is idd ong 38,7 cfm Alpha maakt 0 dB herrie is nl de heatsink daar schroef je een fan op die net zoveel herrie maakt als je wilt. Ik heb net een 1800+ gekocht met een 8045 heatsink en hier schroef als hij morgen arriveert een Papst 8412 NGML op die levert 19dB aan geluid op (bijna niet te horen, de HD's maken meer herrie) en verplaatst ongeveer 45m3/u en ik verwacht dat dat meer dan genoeg is Zelfde combo (Papst/Alpha) houd mijn P4 (2,26@2,9) op 47 gr. Alpha of Siwftec super heatsinks en geode fan erop, een blaasbalg als een Delta of stile als Papst
Link naar reactie
[quote:3ad7ce0448="dr. dennis"]nee, je betaalt inweze gewoon voor het koelblok, zelf kan je beter kijken naar een betere koeler, ik heb de fan van mijn koelblok ook vervangen door een stillere en die meer lucht afvoert[/quote:3ad7ce0448] Een Volcano 6 stijgt 0.61gr/W, terwijl een swiftec of Alpha ong 0,52gr/W stijgt. Maar 0,61 kan wel hoor goede Papst erop neem dan een 8412NGM oid maakt niet zoveel herrie en wel veel verplaatsing (58m3/u en 26dB)
Link naar reactie
[quote:6dd58c7fef="boss63"][quote:6dd58c7fef="Antares"][quote:6dd58c7fef="Phedny"]Hoi, Die Alpha die je voorstelde lijkt me wel wat (is ook 10 dB stiller!!). Op Alternate staat dat ie een airflow van 65 m2/h heeft, hoe kan ik dit omrekenen in CFM? Laat ik het anders zeggen: hoe vergelijk ik 32 CFM met 65 m2/h? - Phedny[/quote:6dd58c7fef] de factor is ong 1,7 dus 65 / 1,7 = 38 cfm[/quote:6dd58c7fef] 32CFM is ong 54 m3/u 65 m3/u is idd ong 38,7 cfm Alpha maakt 0 dB herrie is nl de heatsink daar schroef je een fan op die net zoveel herrie maakt als je wilt. Ik heb net een 1800+ gekocht met een 8045 heatsink en hier schroef als hij morgen arriveert een Papst 8412 NGML op die levert 19dB aan geluid op (bijna niet te horen, de HD's maken meer herrie) en verplaatst ongeveer 45m3/u en ik verwacht dat dat meer dan genoeg is Zelfde combo (Papst/Alpha) houd mijn P4 (2,26@2,9) op 47 gr. Alpha of Siwftec super heatsinks en geode fan erop, een blaasbalg als een Delta of stile als Papst[/quote:6dd58c7fef] hmm, zal wel lukken met die stille papst denk ik als je rekening houd met wat hogere temps, heb zelf ook een 1800+ met een 8045 en een 80mm enermax fan, aan deze fan zit standaard een potmetertje [bereik 1000-3000 rpm] misschien is dat een ideetje, ken je zelf bepalen hoeveel db/s cq graden C je wilt.
Link naar reactie
boss63 ff een vraagje aan de Papst expert :) Ik heb nu dus 5x YStech met een airflow van 37 CFM en een geluid van 30dba. Ook heb ik natuurlijk nog die Delta 80HP erin, maar die moet er zoiezo uit. Ik wil ze dus vervangen door 6 Papst fans, maar welke? Toen ik namelijk de Delta 80HP eruit haalde en een YStech op de heatsink plaatste werd hij dus te warm en crashte hij voortdurend, ze moeten dus goed zijn maar ook stil. Zo' n 12dba fan lijkt me wel wat, maar dat is de Papst 8412N/2GL en die heeft maar een flow van 19,5 CFM. Ik zou dan zo' n 19dba op mijn heatsink zetten de Papst 8412N/2GML, maar die heeft maar een flow van 45m3/h dus zo ongeveer 27 CFM. Ik denk dus dat dat te weinig is :( Aangezien hij met dat warme weer met de Delta erop al 45 graden stressed werd en die HP heeft een CFM van 37 bij 46dba geluid. Dan lijkt mij 10 CFM en een mindere flow in de kast wel meer dan 10 graden schelen :(
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...